Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

joka

Medlemmer
  • Innlegg

    1 560
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om joka

  • Bursdag 14. juli 1965

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

20 500 profilvisninger

joka sine prestasjoner

229

Nettsamfunnsomdømme

10

Hjelpsomme svar

  1. det er ikke enkelt å bytte pære (hovedlys) på alle biler.. f.eks bilen min, Passat 09.. der må støtfangeren skrues av for å bytte pære.. så hvis pæra ryker under kjøring, er det ikke bare å kjøre innom en bensinstasjon å bytte.. så jeg venter til jeg kommer hjem.. mange? må nok også ha verkstedtime for å bytte pære.. noe som kan ta noen dager..
  2. varmeveksler, varmeapparetregister, varmeapparatradiator, kjenn på slangene til varmeappatatet (i motorrommet) de skal ha omtrent samme temp som motoren, rundt 90 grader.. er de kjøligere så er nok varmeveksleren tett
  3. tett varmeveksler er en vanlig feil på disse passatene.. har en 09 mod selv.. kjøpte den for 2 år siden MED tett varmevelksler.. bilen hadde vært to ganger på Sulland uten at de fant feilen !! (jeg fikk bilen veldig billig) kostet ca 700 for ny varmeveksler.. bytte varmeveksler er en enkel jobb på disse bilene..
  4. for å bytte mellomaksel på Tiguan, må festene til ekosanlegget løsnes og anlegget må slippes litt ned.. kanskje ble det ikke helt nøyaktig montert etter akselbytte?
  5. lagret kan byttes, men VW selger ikke lagret som løs del.. problemet med å bytte det er nok mekanikerne som ikke vet hvordan akselen skal deles.. er en intern låsering.. så det er litt motsatt prosedyre for å demontere.. se på videoen fra 2:40 viser hvordan demontere
  6. Passat 2,0 tdi 4M, 2009, bytter olje og filter hver 15.000 km.. kjører ca 20-30.000 km i året.. Castrol edge 5w30 lekebil: (sommerbil) Audi A2 1,6 fsi.. bytter olje og filter en gang i året.. bilen går bare rundt 8.000 km i året.. bruker "lavpris" syntetisk olje konebil: Tiguan 2,0 tdi 4M 2013, bytter en gang i året.. hun kjører ca 10.000 km i året Castrol edge 5w30.. endel småkjøring.. parametrene for start/stopp er endret slik at den ikke funker hvis utetempen er under 50 C har varm garasje, rundt 10-12 C på vinteren..
  7. https://www.amazon.com/s?k=motorcycle+mirror+clamp&crid=15RRGH77KPRPJ&sprefix=motorcycle+mirror+clamp%2Caps%2C173&ref=nb_sb_noss_2
  8. 163 fossilbiler har el-bilskilter etter en tabbe hos svv.. https://www.motor.no/aktuelt/163-personbiler-har-ulovlige-skilt/200986#
  9. @zanta Audi A2 har EMG på 1,2 TDi
  10. varierer kanskje litt på bilmerker.. men, på de fleste VAG er det minimumstykkelsen på skiva 2mm mindre enn ny skive.. altså max 1 mm kant på utsiden og 1 mm på baksiden
  11. det er nok en: D5W.. (diesel, 5kW, wasser) hvis den er originalmontert er det også en mercedes stjerne på typeskiltet. vet ikke hvor den er montert på din bil, men de litt eldre vito ligger den under bilen... noe som gjør den nesten umulig å åpne.. hus av alu, skruer av stål.. sitter som oftest bom fast.. servicemanual finner du her: https://www.butlertechnik.com/downloads/Eberspacher_Heater_D5WS_Workshop_manual.pdf edit: skrivefeil
  12. sjekk glødeplugger.. vag biler vil ikke regenerere hvis 1 eller flere glødeplugger er defekt
  13. kan være svinghjulet (dobbelmasse) som er problemet.. som nevnt tidligere i tråden så kan en kalibrering (adaption) av clutchene hjelpe
  14. mye jobb.. Tiguan (og andre VAG biler med tverrstilt motor og 4-motion) fordelingskassen ligger under egr ventilen.. mellomaksel må av, eksosanlegg må løsnes og flyttes til side.. + oljerøret til turbo må av.. torsjonsstaget må løsnes slik at motor kan flyttes litt fram.. da er det mulig å komme til egr ventilen.
×
×
  • Opprett ny...