Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

TangoSierra

Medlemmer
  • Innlegg

    137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

TangoSierra sine prestasjoner

7

Nettsamfunnsomdømme

  1. Oppdatering. Det er visstnok ikke noe problem likevel.. Hadde jeg bare lest manualen først. Der står det at oljen skal peiles fra driftsvarm motor, noen minutter etter bilen har stoppet. Da ser oljenivået bra ut. Sjekkes den kald (over natta) er det olje overalt.. Jeg ser fra flere utenlandske VW bilforum at dette har vært en gjenganger. Når bilen sjekkes kald blir visstnok oljenivået kunstig høyt.
  2. Jeg dro til et verksted og fikk lest av med skikkelig kodeleser. De fant... INGEN feil .... unntatt noen mislykkede DPF-avbrenninger som mekaniker mente kunne forklare diesel i olja.
  3. Jeg fikk bilen "nesten" gratis 😅 Jeg fant disse verdiene med OBD og "car scanner", men aner jo ikke hva de vil si. Er det noen forslag? Den 0-verdien er jo ikke logisk da det høres ut som den fyrer på alle sylindere, og akselerer fint.
  4. Takk for gode innspill! Jeg ser at dette med dyser går igjen. Er det mulig å sjekke om det er feil på dysene med OBD-verktøy?
  5. Jeg har nylig kjøpt en 2012 VW Tiguan 2.0 TDI, som har full servicehistorikk opp til nå. Jeg merket først noe uvanlig da jeg sjekket oljenivået og så at det var mye høyere enn forventet. Først trodde jeg oljen var overfylt, så jeg skiftet oljen. Etter å ha kjørt en stund begynte oljenivået å stige igjen, noe som fikk meg til å mistenke at diesel kunne blande seg med oljen. Dette har jeg gjort så langt: Oljeskift: Jeg byttet olje fordi jeg trodde den var overfylt, men etter å ha lagt merke til at nivået steg igjen, begynte jeg å mistenke dieselforurensning. DPF-regenerering: Jeg tok bilen på en 40-minutters kjøretur på motorveien i 3500 RPM for å tvinge frem en regenerering av DPF. Etter dette gjorde jeg et nytt oljeskift og overvåket nivået. Andre kjøretur: Jeg kjørte ytterligere 100 kilometer etter det andre oljeskiftet, men oljenivået fortsetter å stige. Ingen feilkoder: Jeg har skannet bilen med et enkelt Bluetooth OBD-verktøy og gratisversjonen av appen "Car Scanner" på telefonen. Jeg har begrenset erfaring med OBD-verktøy, så jeg lurer på om det finnes en bedre app eller et mer pålitelig verktøy for å håndtere denne typen problem. Det virker ikke som om det er noe annet feil med bilen. Dette er min første dieselbil, så selv om den bråker litt, tror jeg det er normalt. Jeg er imidlertid usikker på hva som forårsaker at diesel blandes med oljen. Jeg vil sette pris på råd fra folk som har opplevd noe lignende. Hva kan være årsaken til dette problemet, og hvordan bør jeg gå frem?
  6. Jeg klarer ikke finne noe absolutt info om det.. PCen har et RX 6700 kort. Og ut i fra hva jeg kan se er dette en del bedre enn (et mye dyrere) nvidia 3060.. Spørsmålet er jo om det er merkbart om jeg ikke får brukt freesync
  7. Hei! Jeg vurderer å kjøpe en komplett a133 PC. Den kommer med et AMD skjermkort. Jeg har en eldre asus pg278q skerm. Den har G-sync. Ut i fra hva jeg kan google meg frem til, støttes ikke dette av AMD skjermkortet. Er dette noe jeg bør ta hensyn til. Bør jeg legge til noen kroner ekstra og oppgradere til nvidia 3060-kort? Kan nevne at jeg har et gtx1070 skjermkort nå.
×
×
  • Opprett ny...