Hentet fra beregningsverktøyet på skatteetatens nettsider:
Du skal betale merverdiavgift av bilens verdi ved flytting, vrakpantavgift og klimagassavgift. Pga. bilens alder er det ingen engangsavgift.
Verkstedene eksisterer ikke for å gi deg en lav pris på reparasjoner. De er der der å tjene mye penger. Noen skal bli milliardærer.
Man får ikke hyggelige priser på verkstedene i dag. De har minst to ukers ventetid.
Du kan teste 720@50:
https://nrk-live-no.akamaized.net/nrk2/sc-gaFEEA/m434_index.m3u8?adap=large
eller 720@25:
https://nrk-live-no.akamaized.net/nrk2/sc-gaFEEA/m334_index.m3u8?adap=large
evt small i steden for large.
Jeg vet ikke om den er ny:
https://nrk-live-no.akamaized.net/nrksuper/sc-gaFEEA/m523_index.m3u8
Jeg tror kvalitet kan spesifiseres (ikke sikkert det fungerer i vlc), f.eks:
https://nrk-live-no.akamaized.net/nrksuper/sc-gaFEEA/m523_index.m3u8?adap=large
Jeg mener jeg har sett det stå på fakturaen for servicen, ellers er det nok ikke noen måte å finne det ut på.
Var bilen hos merkeforhandleren for siste oljeskift?
Det skal helst etterfylles med den samme oljen som allerede er i motoren (forskjellige additiv pakker kan motvirke hverandre).
Helst også bruke samme oljen som var i motoren ved oljeskift også.
Delenummere:
2008
Injektor: 2367009270
Turbo: 172010R041
2011
Injektor: 2367029115
Turbo: 172010R070 eller 1720126080
Det ser ut for meg som at du kan bruke turboen fra 2011 i 2008 men ikke injektorene. (Det dreier seg sannynligvis om en euro4 og en euro5 motor her).
Man må ha understellsnummeret eller registreringsnummeret på bilene for å sjekke dette.
Du kan sende de til meg på melding så skal jeg sjekke det for deg.
Volvo vet at batteriet varer 150,000 km (dvs. det varer ikke så mye lenger). Det koster vel 150.000 kroner å bytte det hos Volvo og de har gjort det vanskelig å bytte det andre steder.