Hei.
Min samboer reklamerte på sin drøyt et år gamle macbook på Eplehuset da skjermen sluttet å virke. Maskinen har i dens levetid vært borte fra skrivebordet hjemme totalt fem ganger - da fraktet til og fra studiested hvor min samboer tar en etterutdanning.
Da PCen ble lagt i en sekk sammen med noen bøker, båret opp en etasje og bli tatt ut igjen av sekken, fikk den så lilla og grønne vertikale striper nederst og til venstre på skjermbildet. 2 timer senere var skjermen helt svart.
Dagen etter ble maskinen tatt med til Eplehuset, hvor den ble kjøpt, og hun ønsket å reklamere på produktet da hun mener den er forsiktig brukt og på en slik måte som produktet er ment å brukes. Maskinen ser ut som ny og har ingen visuelle bruksmerker eller slitasje forøvrig.
Tilbakemelding fra service limt inn under:
Hei (navn).
Jeg er ferdig med å feilsøke maskinen din, men dessverre får jeg ikke dekket reparasjonen på garanti eller reklamasjon ettersom feilen du opplever er et resultat av at maskinen er slagskadet.
For å sette den i samme stand som før skaden behøver den bytte av skjerm til totalt 8 299,- inkl mva.
Jeg tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå senere som følge av skaden den har vært utsatt for, men vil selvsagt teste maskinen meget godt etter reparasjon. Fra du aksepterer prisoverslaget tar det ca 5 dager før din Mac kan hentes. Merk at du må betale for feilsøkingen selv om du ikke ønsker reparasjonen gjennomført.
Ønsker du bare å avslutte servicen uten å hente ut maskinen trenger jeg da en tilbakemelding på om vi kan få benytte oss av eventuelle fungerende deler fra maskinen eller om den skal kasseres i sin helhet som elektronisk avfall. Merk at du da uansett må betale for feilsøkingen (900,- inkl mva).
Ønsker du ikke reparasjon gir verdikoden (fjernet tekst) deg 500 kr i rabatt på en ny Mac på eplehuset.no eller i butikk (verdikoden kan ikke kombineres med andre tilbud). På eplehuset.no får du gratis hjemlevering eller kan velge å hente i butikk.
Vil du utsette betalingen eller betale litt av gangen? Les mer om Handlekonto på eplehuset.no/handlekonto.
Jeg vil anbefale at du forhører deg om f. eks. innbo- eller reiseforsikring kan dekke dette. Jeg har lagt ved en skaderapport som du kan levere til ditt forsikringsselskap.
Jeg behøver tilbakemelding på om du ønsker å gjennomføre servicen eller ikke innen 17.05. Har du spørsmål rundt dette når du meg ved å svare på denne eposten.
Har min samboer noen sak her? Hun opplever at maskinen ikke har tålt noenting. Den har ikke blitt utsatt for slag eller kraftig klemskade. Og hvis hun har noen sak, hvordan burde hun gå fram?
På forhånd takk for svar.