Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

erikstein

Medlemmer
  • Innlegg

    2 770
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

8 354 profilvisninger

erikstein sine prestasjoner

15

Nettsamfunnsomdømme

  1. 2025 er året hvor jeg skal bygge meg ny pc. Noen deler beholdes, noe gis til ungene. Saken er at jeg har en Corsair HX1200i (gamle typen) som fungerer fjell. Er det behov for oppgradering mtp. AMD 9800x3d med tilhørende hovedkort samt nvidia 5080 eller noe annet? Tenker da ikke på antall watt, men tilkoblinger for strøm. Ser at Komplett har ledninger tilpasset pcie 5.0 så da burde dette gå greit?
  2. TTT (eller blir glemt). Saken ble til slutt litt komisk. Sendte Xbox tilbake til Altibox med helt hjem. Etter 2-3 uker hadde ingenting skjedd, så jeg å ta kontakt med Altibox og spurte om hvorfor dette tok så lang tid. Hadde kontroll på leveransen, så jeg så at den var utlevert i "Oslo" et sted ca. 6 dager etter at den ble hentet hos meg. Altibox "sjekket og sjekket". Enden på visa ble at de ikke fant tilbake til xboxen i sitt system. Den hadde blitt levert til et eller annet sted (verksted?) for dokumentasjon på at den var defekt. Det ble aldri bekreftet eller avkreftet. Enden på visa var at jeg fikk tilbake litt over 6000,- og saken er avsluttet for lenge siden..
  3. Har anskaffet meg overnevnte airpods. Liker dem godt, men de faller litt lett ut under trening. Noen som har forslag til foam-plugger som kan kjøpes i Norge av god kvalitet? Ønsker ikke forslag til andre merker etc👍 Disse funker godt med iphonen (ønsker ikke forslag til annen telefon heller🫡) På forhånd takk
  4. En liten oppdatering i saken. Kanskje noen har råd. Jeg har kontaktet support hos META og banken. Svaret er følgende: Når jeg prøver å "bevise" at jeg er 18+, må jeg legge til et bankkort (visa/master) på kontoen min. Det virker som om META ikke har implementert 3d-secure (har sikkert flere navn) hvor det kjøres en autorisasjon hos banken for å "bevise" at jeg bruker kortet. Ergo blir kortet avvist fra banken sin side og jeg får derfor ikke bevist at jeg er en gammel gubbe. Finnes det alternative metoder for å bevise at man er gammel nok? Typ id-system jeg kan sende de informasjon til? Support hos META mener at feilen ligger hos banken. Banken sier at det er ingenting feil med konto/kort hos meg, det er rett og slett META som ikke har 3d-secure implementert i systemet. Så det er saken nå. Jeg kan ikke bevise at jeg er 18+. META godtar ingen av mine kort (har prøvd flere). Jeg ønsker at den kontoen han har skal brukes videre da det er kjøpt litt spill etc. på den og han har noen "venner" der som har spiller med.
  5. Neida. Kontoen var under tilsyn før. Det rare er at dette forsvant når appen bytter navn. Meta support er uansett kontaktet…prøvde igjen nå. Får bare feilmelding på bankkortet. Forb. irriterende🙄
  6. Hei dere som bruker VR. Jeg spør her og håper det er greit. Finner ingen egen "VR-avdeling" noe sted. Min sønn (11 år) har Meta Quest 3. Dette har fungert med egen konto helt frem til i går. Da avsluttet plutselig hele VR'et og startet på nytt. Så fikk han beskjed om å bekrefte en lang kode inne på auth.meta.com på egen konto. Så langt OK. Logger meg inn og skal bekrefte. Får beskjed om at konto ikke er bekreftet for aldersgruppe. Enten 10-12 (barnekonto under tilsyn) eller over 13 år. Jeg mener å huske at dette ikke har vært et problem tidligere. Prøver først bare å legge til mitt kort på kontoen (visa-kort) for å bli fort ferdig med det. Får feilmelding om at kortet ikke kan legges til konto. Prøver så å legge den inn under "tilsyn" av min konto. Her begynner det håpløse. Jeg har egen konto men den er ikke bekreftet noen gang da jeg IKKE har eget VR. Gjør som det står inne på auth.meta.com. Legger inn min epost, min sønns epost og skal videre bekrefte at jeg er voksen (over 18). Prøver igjen å legge til mitt bankkort men får feilmelding. Har prøvd å ta dette med Meta-support, men de maser i vei om at jeg skal legge inn ID. Jeg finner ingen plass å legge inn ID. Tips? Forslag til hva jeg kan gjøre for at guttungen skal få brukt VR igjen? Begge kontoene er klare. Jeg må bare bekrefte at jeg er en gamling slik at den kontoen kommer under "tilsyn" hos meg. Sånn saken er nå er VR ubrukelig siden konto ikke kan bekreftes verken på den ene eller andre måten. På forhånd takk!
  7. Hehe, jeg gir meg selvsagt ikke. Har uansett kjøpt meg en ny xbox nå. Gidder ikke å vente på Altibox. De skulle uansett overføre penger tilbake til meg. Det som blir spennende er å se hva de tenker er riktig sum! Jeg tenker jo at tilsvarende en ny xbox i dag er riktig. Vi får se!
  8. Får jeg verdien av en ny en så bryr jeg meg ikke. Da blir det bestilling på power/elkjøp/komplett. Om jeg får vesentlig mye mindre igjen blir det en diskusjon med Altibox👍
  9. Dyreste gaven jeg har betalt for for å si det sånn😀 Ny info i saken. Altibox vil ha den tilbake. De har ikke xbox på lager så jeg får pengene igjen. Spørsmålet er om jeg da får tilbake tilsvarende en ny konsoll eller det jeg betalte den gangen. Jeg vil egentlig bare ha den reparert. Litt usikker på hva som skjer videre nå faktisk. Skal jeg kjøpe en ny konsoll i dag må jeg ut med rundt 6000,-. Den kostet vel 4000,- den gangen sånn omtrent. I tillegg var jo dette en deal hvor jeg betalte 260x24 men det var med gamepass og ekstra hastighet på linja. Vet ikke hva lovverket sier om dette. Får kanskje kontakte de og høre.
  10. Er ikke 90-tallet/tidlig 2000-tallet det her. Xboxen har innebygde temp-sensorer som beskytter den. Ingenting annet er ødelagt enn vifta. De interne sensorene målet temp og skrur den av når de oppdager for høy temp. Skrudde den på etterpå. Den starter som normalt, men vifta går ikke. Jeg må jo dobbelsjekke at det ikke bare var en merkelig lyd fra vifta også er den ok. Litt småflaut å sende den inn også var den helt i orden. Tro meg, husker godt AMD du viser film av der fra tidlig 2000. Hadde en 1ghz thunderbird (en av de første faktisk) som gikk opp i røyk i 99 tror jeg det var. Feilmontert kjøler (av meg). Lærte det på den harde (dyre) måten den gangen😁. Så dette er null problem👍
  11. Det er sikkert ferien som skaper trøbbel. De fleste er vel ferdig med ferien nå i dag. En smule etterslep er det sikkert👍 Jeg skal holde tråden oppdatert med svaret jeg får fra dem så fort det foreligger. Burde egentlig gi beskjed til forbrukertilsynet om praksis de tydeligvis fører. Tipper de ikke er så glad i slike «cowboytendenser» i 2024.
  12. Har allerede kontaktet Altibox. De sier 1-2u behandlingstid. Leste også gjennom info på nettsiden til Altibox om «xbox-avtalen». Spennende lesing. Det ser ut som for meg at de velger egne avtaler/regler og tror de kan bryte norsk lov. https://www.altibox.no/privat/kundeservice/xbox/ Blant annet står dette: Hva gjør jeg hvis det er feil på utstyret? Med Xbox All Access eier du konsollen og 24-måneders Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap direkte ved kjøp. Microsofts begrensede garanti dekker Xbox -konsollen i ett år (90 dager for kontrolleren og tilbehør), uavhengig av lengden på finansieringsperioden. Hvis konsollen ikke fungerer etter den ettårsperioden (eller feil på kontrolleren eller tilbehøret etter 90 dager), er du ansvarlig. Vær oppmerksom på at månedlige betalinger fortsetter til den er ferdig betalt. Du kan enkelt sjekke garantien på utstyret ditt til enhver tid på account.microsoft.com Så de mener at jeg er ansvarlig etter 1 år? Spennende! Tipper dette blir forbrukertilsynet-mat.
  13. Har en Xbox series X som ble kjøpt inn via Altibox, våren 2021. Det var et "tilbud" der man fikk med konsoll, gamepass og ekstra hastighet på linja for en sum penger i 2 år. Så langt så bra. Xboxen har fungert utmerket frem til mandag denne uka hvor det plutselig kom triste lyder fra vifta (høyfrekvente) og den til slutt stoppet. Skrudde xboxen av/på. Startet opp et spill, men den skrudde seg av etter ca. 45sek. Skrur den på igjen etter ca. 1 min og får en melding om at den har gått varm og skrudd seg av. Vifta går ikke, den er ikke full av støv og står godt ventilert på toppen av en tvbenk. Tenker at dette er en smal sak. Kontakter Xbox support og ber om at den blir reparert. Etter 2 dager med "diskusjon" på chat ender det med at de ikke vil ta den inn fordi garanti gikk ut i 2023. Microsoft mener at dette ikke er deres problem da garanti har gått ut. Jeg prøver å forklare at vi har reklamasjonsrett i Norge på 5 år, det var de ikke interessert i å høre på. Blir bedt om å ta dette direkte med Altibox som nå "ser på saken". De var forsåvidt ikke sikre på om dette ville ordne seg. Har jeg misforstått noe her? Er det ikke 5 års reklamasjon på en Xbox? Her er epost jeg fikk fra Microsoft, jeg ba om en forklaring på hvorfor de ikke ville ta den inn til rep. Emne: Forklaring av garantipolitikk for Microsoft-produkter i Norge Kjære Åsmund, Jeg håper denne e-posten finner deg vel. Jeg skriver for å gi deg detaljert informasjon om garantipolitikken for Microsoft-produkter i Norge. Vi forstår viktigheten av å ha klar og tydelig informasjon om ditt kjøp, og vi setter pris på din tillit til våre tjenester. Garantidekning: I Norge kommer Microsoft-produkter med en standard garantiperiode på 2 år. Denne garantien dekker eventuelle produksjonsfeil og sikrer at du mottar et fullt funksjonelt produkt. Dessverre kan vi ikke forlenge garantiperioden utover disse 2 årene. Hva dekkes: Produksjonsfeil Maskinvarefeil Programvareproblemer relatert til operativsystemet Hva dekkes ikke: Utilsiktet skade Skade forårsaket av feil bruk eller uautoriserte modifikasjoner Problemer som oppstår fra tredjeparts programvare Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre og forsikrer deg om at vi er forpliktet til å gi best mulig støtte innenfor garantiperioden. Hvis du opplever problemer med produktet ditt, vennligst ikke nøl med å kontakte vårt kundestøtteteam. Vi er her for å hjelpe deg og sikre at din opplevelse med våre produkter er tilfredsstillende. Takk for din forståelse og fortsatte støtte. Med vennlig hilsen, Hugo Microsoft Support for Xbox Your support request number is if you need it.
  14. Hvis det er masse plast rundt dysa da? Bare bruke huet og fjerne rester? Var et print som ikke gikk etter planen..den drukna i plast…
  15. Jeg våger meg innpå midt i alt dere skriver. Prusa mk3. Dyse er tett. Hva anbefaler dere til rengjøring? Eventuelt hvordan gjør dere det?
×
×
  • Opprett ny...