Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Fish

Medlemmer
  • Innlegg

    956
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

15 570 profilvisninger

Fish sine prestasjoner

76

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Det er vel vanskelig å ta det gjennom Forbrukerrådet, da vi ikke har kjøpt ovnen direkte fra utbygger? Vi har kjøpt en leilighet hvor hvitevarer fulgte med i prisen, og da er det vel strengt tatt Boligtvistnemnda eller forliksrådet som er eneste mulighet. Utbygger er ikke medlem av Boligtvistnemnda, så det utgår i dette tilfellet.
  2. Utbygger nekter stadig. Krysser fingrene for at Miele tar det på garantien...
  3. Leiligheten var ferdigstilt da vi kjøpte den, så det er godt mulig de ble satt inn for å gjøre den mer attraktiv under visning. Kvitteringer er vanskelig å oppdrive fra utbyggeren dessverre. De var ikke bestilt av oss, og medfulgte boligen da vi kjøpte den. Her er utsnitt fra e-postkorrespondanse i forkant av kjøp:
  4. Hei! Vi kjøpte en ny leilighet i starten av 2023. Hvitevarer fulgte med på kjøpet, men var ikke en del av standardleveransen i prosjektet. Det var vel noe de slengte med for å gjøre leiligheten mer attraktiv i markedet eller no. Nå har stekeovnen plutselig tatt kvelden, og vi ønsker å reklamere. Produsenten krever kvittering for å ta det på garanti/reklamasjon, og det har vi jo ikke. Utbygger sier hvitevarer ikke er omfattet av nybyggarantien. Finner lite om problemstillingen på nett, så jeg tenkte det var lurt å forhøre meg her: har jeg rett på noe her, eller må jeg bite i det sure eplet å kjøpe ny ovn selv?
  5. Ikke et krav om alkotest lenger, opphevet i 2020
  6. Når næringsdrivende regner ut hva som er deres faktiske kostnad ved utstedelse og sending av faktura, kan man bare ta inn kostnader som er knyttet til hver enkelt kundes valg av faktura som betalingsmåte. Det er ikke lov å inkludere kostnader til lønn, IT-systemer eller utstyr når en regner ut fakturagebyr. Kilde: https://www.forbrukertilsynet.no/varsler-forbud-og-hoye-ukesboter-dersom-selskapene-fortsetter-med-ulovlige-fakturagebyrer
×
×
  • Opprett ny...