John-B
Medlemmer-
Innlegg
917 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om John-B
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
John-B sine prestasjoner
884
Nettsamfunnsomdømme
-
Jeg mener at det burde være mulig å få grunnleggende internett i en bolig til 399,-, f.eks 50Mbit. Så får de som har spesielle behov heller betale det det koster.
- 463 svar
-
- 1
-
De eneste som ikke stiller seg i et fordelaktig lys her er politiet. Rimelig drøyt å gå hardt ut i media og hevde at en voldtekt sannsynligvis har skjedd, før de i det hele tatt har forhørt seg med offeret om hendelsen. Hvis dette er terskelen, risikerer vi å bli siktet for drap, dersom politiet finner en video av noen som sover på telefonen vår?
-
Med mindre det står noe i prospekt eller takstrapport om at kjøkkenet har vannuttak for kjøleskap tror jeg kanskje du har en dårlig sak.
- 7 svar
-
- 1
-
Det er absolutt ingenting som tyder på at det skjer oftere, konsekvensene er bare større med elbil pga enormt dreiemoment, heftig aksellerasjon og ingen gir. Tidligere når det har skjedd har gjerne bilen stått i første gir, altså beveget seg sakte, og motoren kvelt ved første hindring. At pedalforvirring har noe med enpedalskjøring å gjøre er bare ren spekulasjon. Dette skjer på alle biler, ingenting som tilsier at det skjer oftere med Tesla enn andre elbiler som ikke har kraftig regen. Bremsepedalen er på samme plass som før, og brukes når en skal stoppe helt, så er ikke snakk om å glemme hvor pedalene er eller å lære å kjøre bil på nytt. Det er derimot positivt for sikkerheten at bilen bremser som standard dersom ingen pedaler trykkes. Ved nødbremsing vil også det ha en vesentlig positiv effekt, fordi bremsingen starter nesten 0,5s raskere (tiden det tar fra du begynner å flytte foten fra pedal til start av bremsen. At han ikke var eier mener jeg stod i en av de første artiklene, men er en mulighet for at jeg blander med saken du linker til. Det er tusenvis av slike ulykkker ("unintended accelleration"), og det er fortsatt ikke et eneste dokumentert tilfelle hvor tekniske undersøkelse antyder at bilen har gått "amokk", og tilfeldigvis på samme tid har bremsesystemet sluttet helt å fungere. Det er derfimot hundrevis av tilfeller hvor det er godt dokumentert at feilen er pedalforvirring. F.eks. den hendelsen i frankrike. Les gjerne mer om hvor umulig dette er her: https://x.com/wk057/status/1591893568247201792 19 av 19 saker han har undersøkt, har det blitt bevist at feil pedal er trykket inn: SVV har laget rapport om saken på Torgallmenningen som som nylig er ferdig, men ikke delt med pressen enda. Tesla har sagt følgende: Enkelt forklart: Det er montert sensor som registrerer fysisk bevegelse av selve pedalen. Autopilot eller andre systemer beveger aldri pedalen fysisk. Så om det er registrert fysisk bevegelse er det alltid pga en fot, matter, eller andre ting som kommer borti. Det er to sensorer som må være enige med hverandre. Dvs, om ene, eller begge sensorene feiler, vil den ikke aksellerere.
- 230 svar
-
- 1
-
Alt du skriver her er 100% feil, les forrige innlegg, og linken.
-
Denne saken her er jo helt åpenbar. Det er en grunn til at de fastholder på førerkortbeslag. Sjåførens vitnemål har absolutt NULL verdi i saker med pedalforvirring. Du ser jo til og med på videoen, bilen aksellerer i nøyaktig samme øyeblikk hvor det er naturlig å trykke på bremsen. Sjåføren eier ikke bilen. Og sier: "– Det var min første tur denne dagen, sier sjåføren til TV 2." Perfekt omstendighet for pedalforvirring: Nettopp begynt å kjøre en bil han ikke er vant til. Det er for øvrig mange grunner til at bremselyset kan komme på, det er på ingen måte bevis på at bremsen er brukt. Det blir jo litt for dumt. Om du dreper noen med vådeskudd skal du heller ikke straffes?
- 230 svar
-
- 1
-
Gamere fra gamledager når lys og bling i PCen var en ny ting, og Windows Vista var trendy; de har jo også kopiert designet til Windows Media Player fra 2007 i UX:
-
Bilsalget: Ny Tesla-dominans i november
John-B svarte på Diskusjon.no sitt emne i Diskuter artikler (Tek.no)
Bare vent til de store bilprodusentene begynner å lage elbiler!!!1!!11!!!- 6 svar
-
- 2
-
Den der tåler garantert 100 Kg uten problem når det er fordelt på to punkter ut på siden. Hadde overhode ikke hatt noen betenkligheter med å sette en tung TV på den. Maksvekten på 40 Kg refererer nok til et lite punkt midt på, med en margin på sikkert 100%
- 12 svar
-
- 1
-
Som gjør forbudsskiltene enda mer meningsløse...
-
Har alltid lurt på hva som menes at skal gjøres med den informasjonen her dersom du kommer kjørende på en traktor eller moped. Det er ingen mulighet for å stoppe eller snu når du ser skiltet. For meg virker skiltingen å være feil? Burde ikke korrekt skilting være noen hundre meter før en avkjørsel, med underskilt om at det gjelder om 1 km? Slik at det faktisk er mulig å gjøre noe?
-
Bluesky nærmer seg 20 millioner brukere
John-B svarte på Diskusjon.no sitt emne i Diskuter artikler (Tek.no)
Hvem er det folk følger på Twitter egentlig? Jeg har aldri fått opp en eneste kontroversiell eller hatefull tweet i min feed, verken før eller etter Elon. Men jeg følger bare folk fra bestemte temaer som ikke har noe med politikk å gjøre.- 93 svar
-
- 8
-
Bremsene i Model 3 og alle andre elbiler er mekanisk lik som andre biler solgt de siste 20 år. Det er mekanismer som kan aktivere bremsen elektronisk, men denne elektronikken kan ikke hindre bremsen i å aktiveres manuelt. Dvs selv om bilen er helt skrudd av og tom for strøm, så vil bremsene kunne brukes, men det vil være mye tyngre, pga mangel på bremsekraftforsterker.
- 230 svar
-
- 1
-
Det er korrekt, men per i dag er det vel kun Cybertuck som finnes på markedet med bremsepedal som ikke er mekanisk tilkoblet. Så ja, i fremtiden vil jeg ikke være like påståelig at det er brukerfeil om ikke bremsen er brukt. Da er software en potensiell feil for bremser også.