Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Snowleopard

Medlemmer
  • Innlegg

    7 532
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Snowleopard vant dagen sist 16. februar 2022

Snowleopard hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Snowleopard

  • Bursdag 04. juni 1970

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

15 601 profilvisninger

Snowleopard sine prestasjoner

9,2k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Nyhet hos broom om at Tesla's V4-ladere kan oppgraderes ved å bytte innmat i ladeskapet, og dermed blir 800V-kompatibelt med en effekt på opp mot 500 kW. Først kommer nok dette til der det vil finnes Cybertrucks og Tesla Semi, da de foreløpig er de eneste som støtter 800V. Men det spekuleres og i om nye TMYJ - juniper-faceliften vil få støtte for 800V. Jeg legger til at det er/var spekulert i om og TM3H i realiteten kan støtte 800V, eller om det i tilfelle må oppgraderes noe mere på bilene enn bare i SW, eller om det blir forbeholdt nye modeller fra en satt dato vi ikke kjenner til! Når oppgraderte ladeskap finner veien til Europa/Norge, er dog foreløpig på spekulasjons-stadiet. https://www.tv2.no/broom/na-skrur-tesla-opp-farten/17189184/
  2. Det er jeg forsåvidt enig i. Men jeg mener som sagt at man vanskelig klarer å holde seg ned i prisleiet som var antydet! 😉
  3. Det var vel av tilsvarende grunn at Honda E ikke ble den suksessen som den hadde fortjent. En liten "Mini Cooper"-inspirert, snerten liten "minibil", men til alt for høy pris. Da selger det dessverre ikke så mye som bilen burde gjort!
  4. Det blir vel heller tarvelig å sammenligne en "fullspekka" C3 me en ribba Mini Cooper. For i "god tysk stil" er det mange valg å ta før man får bil slik man ønsker og har behov for, selv bare for å få med ting som ellers er forventet. Så da er plutselig ikke en Mini Cooper så mini når det kommer til pris lengre! Er riktignok ei stund siden sist jeg prøvde konfiguratoren, men jeg gikk fort fra en OK pris på den ribba versjonen, til en pris der man like godt kunne valgt langt større konkurrenter, som atpåtil bød på mer utstyr for tilsvarende pris. Har absolutt sansen for Mini Cooper, men ikke like stor sans for prisen man til slutt ender på!
  5. 100% enig her, men det klarer jeg utmerket med bensinbilen min og. (147hk) Usikker på 0-100 tia, men det er laaaangt over 6.6 😂 Gjøres kjapt og effektivt selv med min Kona, som teoretisk ligger på 7,4 eller var det 7,6, men som i flere tester viser seg å gjøre øvelsen på 6,8-6,9 i praksis. Traktorsjåføren vil knapt vite ha som skjedde, før man er langt forbi. Selv med vanlige biler foran meg, passeres de fleste glatt. Kan selvsagt bli litt værre om noen velger å gasse på, da det er flere elbiler og ice-biler som er kjappere, men de fleste elbiler akser jo momentant, så selv raskere ice-biler får fort et handicap i starten. Og så er stort sett lovlig hastighet+tillegget jeg tillater meg, oppnådd! Så de fleste som vil "ta meg", må jo gjerne opp i hastigheter som nærmer seg førerkortbeslag. Så hardt orker ikke jeg å kjøre på vanlig vei ihvertgfall, da jeg er alt for glad i lappen, og ikke har spesielt god lyst til å bruke penger på dyre bøter. Har vel blitt stoppet en gang da jeg trodde jeg lå i korrekt hastighet, men sannsynligvis hadde for stor rulleomkrets slik at bilen kjørte fortere enn speedometeret visste. Og så har jeg 2x blitt fotografert av fotoboks. Dette på nå ca 35 + år som sjåfør! Den siste kom for flere år siden!
  6. Større batteri og 4WD eller ei, er jo gjerne og et kostnadsspørsmål. ID.7 må vel sies å værte passelig rimelig for hva man får. selv om jeg isolert sett er enig i ønskene. Men om det gjør bilen dyrere enn hva den er verdt for mange, eller hva de kan/ønsker å legge i bil, så tenker jeg VW her har vært tildels formuftig i hvor de har lagt seg. Den rekker langt nok for de fleste, bortsett fra om man ofte skal trekke henger, men da er det vel andre biler som gir strørre trekkapasitet som blir mer aktuell!
  7. Småveier som RV3 mellom Elverum og Rena! 🙃
  8. Den er vel akkurat så selvkjørende, som Toyota sine non-plug-in-hybrider er "selvladende"! Forøvrig en annen påstand som Broom i sin "etterrettlige" journalistikk har svelget rått. Men de er vel mer opptatt av å få ut artikler, gjerne sensasjonspregede, båre det gir klikk og derved inntekter!
  9. Det gjelder om man selv skal modifisere/bygge om fra varebil. Vil tro man kan få godkjent en dørløsning, om døra slår rett vei, og ikke reduserer evnen til å beskytte mot ev. last som kan forflytte seg ved en ulykke eller kraftig bråbrems! Blir de godkjent som bobil, så trengs ikke en slik vegg.
  10. Teezer av camper-versjoner av KIA EV9 og varebilen PV5 lagt ut i "camping"-tråden!
  11. KIA med teeser til "campingifisert" EV9 og vanen PV5! 🤤 https://www.elbil24.no/nyheter/kia-satser-pa-turglede-med-ev9-og-pv5/82217552
  12. "Cyber-cab" kommer til Tesla Skøyen i desember. For den/de som er interessert i å se den "live", er det bare å sette av dagene 14-31 desember! https://www.tv2.no/broom/vekker-oppsikt-ny-tesla-pa-vei-til-norge/17180209/
  13. "Cyber-cab" kommer til Tesla Skøyen i desember. For den/de som er interessert i å se den "live", er det bare å sette av dagene 14-31 desember! https://www.tv2.no/broom/vekker-oppsikt-ny-tesla-pa-vei-til-norge/17180209/
  14. Når jeg smører, tar jeg stort sett all gummi rundt vinduer og dører, inkludert de der glasset går ned i dørbladet. Og gjerne og de som pakker ledninger som går inn i døra. PS! Vask gjerne over først, for å få bort skitt som kan legge seg på stiften. Har riktignok ikke dører med rammeløse vinduer, så kun en anbefaling fra meg, om å ta alle som enten ligger rett mot glasset, eller mellom dør og dørblad. Er vel lite feil du kan gjøre ved å ta en pakning for mye. Derimot, en pakning for lite, så vet du stort sett hvor problemet blir størst! 😉 Er man redd for "søl" på glasset, så kil gjerne inn noe papir i mellom, så trenger du ikke være så forsiktig i frykt for å få silikon direkte på glassruta.
×
×
  • Opprett ny...