-
Innlegg
7 803 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Snowleopard sine prestasjoner
9,4k
Nettsamfunnsomdømme
-
Dette har intet med mitt personlige syn på Elon Musk å gjøre. Men det må gå an å la være å hoppe på første og "beste" forklaring før man får litt mere kontekst eller bakgrunnsinfo, eller se gjennom hele seansen, før man hopper til konklusjoner. Som jeg har prøvd å hinte til, så har ikke jeg noen nesegrus beundring for mannen, selv om han har vært dyktig på å få i gang Tesla, både bilene og selskapet, tross mye utfordringer på veien, og at dette om ikke verken startet eller definerte starten på elbilrevolusjonen, så har han vært med på å speede opp prosessen temmelig kraftig. Sånn angående det ordtaket, så er det greit å minne på at det finnes dyr (og mennesker) som lever på å etterligne andre dyr, enten for å lokke til seg byttedyr eller som overlevelsesinstinkt/strategi! Så jeg foretrekker å ikke hoppe til "første og beste" forklaring, men prøver heller å se det større bildet først. Og ser jeg ikke det, så synes jeg det er bedre å avvente litt, fremfor å være en sau som følger flokken!
-
Ironisk nok hadde mange bergensere kjørt med SU-skilter uten å tippe over av den grunn ... Var samme med SS-skiltserien, av forståelige grunner. Men det var en fin liten funfact den om SU (Sosialistisk Ungdom), men den forkortelsen er nok ikke like velkjent, og derved ikke førte til samme "stormen" av sinte bilkjøpere som ikke ville finne seg i slike forkotelser! ZZ ble riktignok veldig populær, men det var nok med tanke på ZZ Top!
-
Innlegget ditt viser at du overhodet ikke forsto verken min post eller innlegget. Så du beviste intet annet nå, enn nettopp det at du ikke klarte å forstå noen av disse! Jeg orker ikke dra poenget på nytt, da det som sagt er lagt inn temmelig tydelig allerede! Jeg bare konstaterer at det tydeligvis var for komplisert for deg!
-
Er ikke så ego-orientert at jeg filmer meg selv i tide og utide. Og beklager å skuffe deg, jeg har heller ikke for vane å gjøre slike hilsener, selv om jeg og flere av mine jevnaldrende brukte å spøke med den hilsenen i ungdomsårene. I dagens samfunn hadde sikkert noen flekket opp mobilkameraet, og lagt det ut på nett, uten kontekst så det virkelig kan misforståes. Om du går inn på lenken, så vil du vel se et liten video av Kamala Harris, men ikke nok til å vise hele greia, men det viser jo stort sett ikke media av den Musk-situasjonen heller. Men nei, jeg har ikke lett etter videoer, for jeg synes egentlig kommentaren i den X-posten sier det veldig greit. Vil du ha det til å ligne, enten du selv er Nazi-sympatisør eller Anti EM/Tesla, så vil du nok dra den konklusjonen uansett. Om man ser hele situasjonen, så vil man nok riste på hodet og si det ikke ser bra ut, men at det likevel ikke er det som egentlig skjer! Og, om det ikke er gått opp for deg, jeg har ingen som helst sympati med verken nazister, nynazister eller fascister. Skjønner selvsagt veldig godt at de endret logo og navn, det ville vel de fleste firmaer gjort i slikt tilfelle. Man kødder helst ikke med folks evne og vilje til å misforstå og mistolke, så var nok lite annet de kunne gjort enn akkurat det å endre! Forøvrig så endte de jo opp med et flott navn, og inntil den siste endringen, også en flott logo! Elsker det Jaguar-ansiktet som popper ut i 3d-versjon av skiltet/badgen!
-
Eide i en periode en MC som var registrert med SS-skilter (Bergen). Burde jeg skamme meg nå, tenker du? Det var bare en eldre, brukt MC som visstnok går ennå i drift. Japansk da, ikke tysk-produsert, om det er formildende omstendighet! 🙃
-
Eide i en periode en MC som var registrert med SS-skilter (Bergen). Burde jeg skamme meg nå, tenker du? Det var bare en eldre, brukt MC som visstnok går ennå i drift. Japansk da, ikke tysk-produsert, om det er formildende omstendighet! 🙃
-
Sånn bare for å spørre, hva skal man tenke om dette, som media ikke har fordømt? "None of the below were attacked in the same way. It's a hand gesture that could have 100 explanations, the mainstream media just choose the one that best fits their narrative." https://x.com/johntu80/status/1881603259133313122 Food for thoughts?
-
Dette var dessverre ventet, og ingen overraskelse. Men veldig synd. Men håper markedet likevel viser at elbiler er "the new thing", når prisene går ned pga produksjonskosten faller. Men det kan nok bety at salget av elbiler får seg en liten knekk i starten. Synd for alle amerikanerne som lå på vent for Juniper, men kan jo hende Elon Musk og Tesla velger å dumpe prisene tilsvarende, fordi de kan! Så blir spørsmålet hva de andre produsentene velger å gjøre!
-
Kanskje en idé å lære seg hvordan en ekte "Nazi Salute" skal utføres, før man begynner å hyle opp, eller...!?! Det Elon gjorde, ligner ikke egentlig, så her er det nok bare ondsinnet vilje som trengs for å tolke den i den retningen. I en "Nazi Salute" skal armen opp og frem, ikke sendes ut fra hjerte og til siden! Men nå skal det sies at han verken er den første eller siste som har gjort en hilsen som blir tolket som dette, selv om det ikke var ment slik. Det stopper dog ikke "haters" som vil ta enhver liten antydning, og melke hver bidige bloddråpe ut av situasjonen. Er ikke spesielt begeistret for hva Elon Musk har gjort/sagt i det siste, men det betyr heller ikke at jeg kollektivt går med i dragsuget av anti-Elon Musk-propagandaen som enkelte bedriver. Nei, som det ble sagt tidligere, velg bil etter dine egne valg, jeg eller andre skal ikke fordømme det. Så må jeg riktignok legge til at jeg generelt er mer bekymret for Kina sine langtidsplaner, og derfor ikke vil støtte de med kjøp av kina-bil, men det er da mitt valg. Men som jeg med god vilje også skriver i innlegg bl.a. her! Og TM3H og TMYJ vil nok friste mange, da de er mye bil for pengene, og ikke så avsindig mye penger heller, slik at det er biler mange har råd til. Dog har de noen "mangler" som gjør at jeg kanskje ikke lander der selv ved neste bilkjøp.
-
Mustang Mach-E ser ut til å få det på 25-modellene, dog på bekostning av størrelsen på frunken. Må si det er en fornuftig endring! https://www.motor.no/bil/mustang-mach-e-far-varmepumpe-og-mindre-frunk/293403
-
Hvor stor andel som er mulig å lade, før det går så sakte at det lønner seg å kjøre videre. for de fleste biler er tallet et sted mellom 60 og 90 % SoC, men her må man som antydet, kjenne sin bil. Men som et konsensus, så er det altså 80 % som er fornuftig ladegrense, om man ikke har helt spesifikke preferanser. Klart, har man ikke begrep om hva % er/representerer, så er det kanskje lettere å se på antatt restrekkevidde på GOM, men den endres jo etter både føre, temperatur ut, temperatur på batteriet og vind, så det er for min del mindre håndfast enn % av SoC!
-
Ikke når den kommer, men kanskje en måned eller tre etter, når den største "nyhetens interesse" har lagt seg, og det igjen blir verdi per krone brukt som er viktigst! 21-model hadde lav nyttelast, så 22-modell med den økte nyttelasten, er vel anvendte kroner. Bare pass på at det faktisk er en med økt nyttelast (ca 450 kg). 21-modellen har du jo knapt lov å fylle med passasjerer før man er kommet over grensen, så da har man strengt tatt ikke lov å ta med bagasje. Da kan man jo nesten likegreit velge en TM3 istedet, om ikke det å kunne utnytte bagasjeplassen er et viktig poeng for en!
-
Ja, jeg vil nå si den Mazdaen er langt mer for pengene, selv om den koster litt mere. Også en bil å vurdere opp mot disse. Bare så synd den er så himla treg på "hurtiglading", for ellers så kunne den tildels også fungert på en og annen langtur. En eller to ladinger på turen hjemmefra, så kommer man lengre enn endel folk kjører langtur på uansett føre og forhold, så det ville rukket i lange baner for svært mange. Tenk om den hadde kunnet lade like raskt som den originale Hyundai Ioniq 28 kWh-modellen. 20 min på dagens ladere, så hadde det vært null stress.
-
Finnes mye bra på Ikea, så ser ikke det som et dårlig skussmål! 😄
-
Ville nå sett på både Hyundai Inster og Citroên e-C3 før den. Kanskje og Renault 5 og Opel Frontera. Ingen god grunn i mine øyne, til å gå for det aller billigste, når Europeiske og koreanske alternativer fås for bare en brøkdel mere!