Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Snowleopard

Medlemmer
  • Innlegg

    8 035
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Snowleopard vant dagen sist 16. februar 2022

Snowleopard hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Snowleopard

  • Bursdag 04. juni 1970

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

15 886 profilvisninger

Snowleopard sine prestasjoner

9,7k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Sånn bortsett fra at endel "kopi"-varianter har tilsvarende egenskaper, og kanskje endog er blitt bedre enn "originalen". Tipper det er minst like god kvalitet på den Tesla bruker, men at de velger en som ikke er branded Alcantara pga pristillegget det gir å bruke "merkevare". PS! Understreker at det er antagelser fra min side, og ikke påstander jeg føler jeg må forsvare. Er i tilfelle Tesla som må svare på om de mener den er like god eller bedre enn merkevaren!
  2. Ikke uenig. Men var bare ment som et poeng at flere sensorer ikke nødvendigvis er påkrevd, da man kan gjøre mye i sw og med flere målinger per sekund, for å kunne få tilstrekkelig med data i de fleste situasjoner. Og stikkordet er altså "tilstrekkelig" for hva man ønsker å oppnå. Dette må ikke oppfattes som for og mot flere typer sensorer, for jeg tror og at det kan være nødvendig med flere typer. Men man kan som sagt redusere avhengigheten av dette i de fleste situasjoner. Dog ikke nødvendigvis i alle...
  3. Er vel ikke ukjent at man og kan benytte kunnskapen om kjøretøyets egen bevegelse og fart for å beregne dybde, avstand og ev. fart på objektet man lokaliserer. Ihvertfall slik jeg har lest at Tesla gjør dette, samtidig som deda slipper å klistre på en mengde kameraer. Så bruker de vel og kameraer som kan se lys ved andre bølgelenngde enn det menneskets øyne klarer å se, for å oppfatte ting som vi mennesker ikke er i stand til å se.
  4. TM3H hadde nå masse Al(most)cantara på de fleste paneler som man kunne komme borti som både demper støy og er bedre å ta på enn "kjip" plastikk. Til prisen opplevdes den som temmelig god innvendig, både med tanke på utseende, følelse og støy. Tenker at TMYJ, uten at jeg har testet eller sett den live, er i samme gata. Altså sees som og føles som en bil man betaler lang mer for, uten at det virker simpelt på noen måte. Men ser, ut fra testinntrykket, t det kanskje var noe akkurat der lyslista var. Interessant dog at man gjerne betaler ekstra for å få dette hos disse mer "eksklusive" merkene (men da er det merket Alcantara). Det er jo interessant at det hoies opp så skrekkelig opp, når det er i realiteten plast i en annen form. Hadde de nå enda vært semsket skinn... 😉
  5. Forventninger om prisøkning på solcelle-paneler. Men her er egentlig også et lite varsel om hva som nok kommer til å skje, om Kina og får dominans i elbil-markedet eller bilmarkedet generelt! https://www.nettavisen.no/solceller/strom/strompris/norske-priser-kan-oke-kina-strammer-grepet-om-solceller/s/5-95-2352816
  6. Kan og se på Ioniq 9, som er "tvillingen" til Kia EV9, men visstnok er hakket billigere...
  7. Liten, og dyr! Men er jo tross alt et alternativ for den som vil ha en liten bil med kraftig motor og ev. 4WD, og som og kan trekke en OK camper på ferie eller liten henger for når man trenger litt mere plass enn bilen har... 1600 kg på den lille rakkeren er bra! Også 0-100 på 3,6 s selv om det ikke er aller best i klassen! TM3P er noe raskere med 3,1 s, men den får du ikke med tilhengerfeste ser det ut til!
  8. Da er Tesla Model Y størst i salg for 2025.I morges var de vel 3 biler under BZ4X. Generelt ser det ut som flere antydet, at andre forhandlere pøset på med registreringer i januar, for å få de registrert i år, og nå har det sunket til mer normale tall. Mens Tesla startet "slow", og som ventet av bl.a. undertegnede, har økt på.
  9. E-Niro/Niro EV er akkurat så mye større at den er nok mer rett, men det er først 2024-modell av Kona som blir de nødvendige cm ekstra. Ja, er mange importerte av begge to, så skal man først kjøpe en slik, sjekk om det er en seriøs forhandler, gjerne en Hyundai/KIA-forhandler som er importøren i tilfelle. Var nok heller vanlig at de selv importerte fra andre Hyundai/Kia-forhandlere utenlands. Så finner du en slik importert av en Hyundai/KIA-forhandler som er solid, så er det nok ikke så ille. Men må alltids be de om skriftlig info om hvordan garantien de stiller, er jevngod med en "norsk" bil, siden man ikke har hoved-importøren i ryggen her.
  10. Kjører selv en 19-modell. Det er nesten bare kosmetiske endringer frem til 24-modellen kom, som nesten er en annen bil... Lys/lykter er forandret, spesielt på 23-modellen, innvendig skjerm og app-løsning, samt mulighet for å trekke 300 kg på krok (og endelig mulighet for å bestille med krok) kom i 20. Er mulig å etterrmontere "transportfeste" på tidligere modeller, men får da ikke lov å trekke noe, bare bruke lastestativ/sykkelstativ som må ta vekten opp til 100 kg. De mente/sa de gjorde noe med hjuloppheng/dempere på 20-modell, samt leverte den med bedre standard sommerdekk, som gjorde at WLTP gikk opp fra ca 454 til 482 km rekkevidde.
  11. Går vel under begge navn.... 😉
  12. Nå er visst Cupra Tavascan endelig på plass i Norge. Peneste VW AG-bilen på MEB-plattformen ihvertfall, IMHO! Bare synd de hadde den i blå, med blått interiør. Den bilen gjør seg best i grått med grått/sort interiør, spesielt pga kobber-detaljene som faller i smak hos meg ihvertfall! https://www.tv2.no/broom/denne-toffingen-skiller-seg-ut/17498257/
  13. Skulle til å skrive det samme...! De har riktignok lånt alt bortsett fra logoene for å lage ProAce. Så ser jeg av elbilstatistikk.no art det og er registrert en elektrisk Hilux...! Sannelig og en Toyota Tacoma EV, og 121 Rav4 EV, men de er alle privatimportert!
  14. Leaf hadde jo og problemer med batteriene sine, spesielt de som gikk i varme strøk. Nissan har jo måtte gjort ihvertfall sw-endringer så den ikke skulle skade seg mer om batteriene ble for varme. Derav bl.a. #Chargegate
  15. M4 er, som TMS, ikke reelt sett en sedan, men en kombicoupé. TM3 er faktisk en sedan, så åpner kun koffertlokk, ikke en hel "bakdør".
×
×
  • Opprett ny...