Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

alike

Medlemmer
  • Innlegg

    433
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

alike sine prestasjoner

261

Nettsamfunnsomdømme

  1. Mulig jeg tar feil, men det kan være det er samme regler for merkevarer som dette som det er med patenter hvor man er pålagt å forsvare rettighetene. På patenter kan man ende med å miste den dersom man velger å ikke forsvare den.
  2. Forsvare? Hva er det de har gjort galt for noe ? Brukt lang tid på å lage det meste avanserte spillet noen sinne? Er det noe å bli sur på dem for ? Syntes det er så vittig når alt denne klagingen til folk egentlig koker ned til at folk ikke klarer å vente. Åsså kaller folk det for svindel til og med...
  3. Tror absolutt det jobbes med spillet, men når de går mer enn tiår forbi opprinnelig, planlagt release så er noe riv ruskende galt. Jeg har for lengst sluttet å følge aktivt med, men installerer tech-demoen kanskje annethvert år for å teste. Det blir fort nok avinstallert etter å ha brukt alt for mye tid på å prøve å forstå hvordan noe som helst virker uten særlig hell... Siste gang var vel et par år siden, så kanskje det har skjedd noe siden sist? Forrige gang jeg testet måtte jeg se gjennom flere videoer og bruke masse tid på bare å finne frem skipet mitt og fly. Det meste av tiden gikk med til å navigere frem til riktig sted. Da foretrekker jeg faktisk en loading screen. Jeg er en backer, men fikk ikke med meg noe valg. Men har registrert det har vært. Greit nok. Så kan man jo spørre seg hvem som velger å stemme i et slikt valg. Det er ikke vanskelig å se for seg at det for det meste bestod av de som har fulgt utvikling tettest, og svelget agn med krok og snøre om du vil. Det man sitter igjen med i dag virker etter alle formål å være gjenstand for en studie om scope creep, dårlig prosjektledelse, fanboyism og kanskje, bare kanskje, et fantastisk spill om det noengang kommer ut. Jeg er, som du sikkert forstår, svært skeptisk til siste punkt. Jeg tror også mange som stemte for, hadde kanskje endret sin stemme om de visste det skulle gå et tiår eller mer før de faktisk fikk spille det ferdige spillet. Den økonomiske modellen (alt fra backing, kjøp av skip, pakker) for Star Citizen synes jeg også virker veldig suspekt. Har lest noen mener man kan tjene inn nok til å kjøpe noen av de bedre skipene innen få timer, men om det stemmer har jo spillet mest sannsynlig også et alvorlig balanseringsproblem. Men ingen vet jo egentlig, for det er ikke gitt ut og alt kan forandre seg innen det faktisk skjer. Bare det at skip selges til flere tusen kroner bør jo ringe noen bjeller. Om ikke annet på vegne av folk med manglende impulskontroll. Bare ser for meg hva Kvadsheim hadde sagt på Luksusfellen om det var en deltager der... Veldig spent på hvilke fordeler, om noen, en som har spyttet betydelige penger inn i spillet får ved release. Og hvordan det påvirker balansen. "Den økonomiske modellen (alt fra backing, kjøp av skip, pakker) for Star Citizen synes jeg også virker veldig suspekt." Hvordan kan du kalle det suspekt når dette er måte de finansierer prosjektet ? Uten denne modellen hadde vi harr en publisher som mest av alt ønsker penger over kvalitet, og som er villig til å slippe et halvferdig spill for å få tak i pengene så fort som mulig. Jeg vil heller kalle sistnevnte suspekt ja!
  4. 3 år til polering er berre tull. Er ingen utviklere som har et ferdig produkt og berre småting igjen som tar 3 år å bli ferdig med. Sjølv Bethesda sine tullete lanseringer bunner vanligvis ut i et rimelig stabilt produkt innen ett år etter lansering. Når det gjelder scope so er det her eit spel med ein tydelig militær setting føler ikkje Starfield nødvendigvis er helt sammenlignbart då historien der (spelte kun litt av den og brukte resten av tida til å fly rundt i verdensrommet) virka være langt meir inspirert av type klassisk sci-fi. Mass Effect 1-3 gjenfortalt i ein meir moderne og åpnere verden virker være meir sammenlignbart frå et historie perspektiv. Sånn sett mulig Andromeda er ein meir fair sammenligning, men orka aldri komme meg gjennom introen der so kan ikkje uttale meg. Nå er det ikke historien jeg sammenligner, men det tekniske som ligger bak. Her har RSI måtte utvikle ting som ikke har vert mulig så langt, og dette uten en eneste loadingscreen. Det tar tid, og er ikke noe folk virker å forså hva innebærer i forhold til utviklingstid. Se på Starfield - en eneste loadingscreen hele greia... Jeg er faktisk villig til å smøre meg med tålmodighet for å få noe av kaliberen Star Citizen og Squadron 42 er.
  5. Squadron 42 skulle opprinnelig lanseres i 2014, altså for 10 år siden. Prosjektet har vært like velstyrt som en gjennomsnittlig batterifabrikk i Norge. Det er neppe bare polering de har gjort/skal gjøre mellom 2023 og 2026. Spillet er ferdigutviklet. Bare polering som gjenstår. Prosjektet har tatt lengre tid enn hva folk ønsker/aksepterer. Hadde det gått fortere hadde vi fått samme kvalitet som Starfield!
  6. Liker at de tar seg såpass god tid til å polere før slipp. Veldig bra!
  7. Håper ikke den bilen går veldig fort, for da er det ikke lange stykket man får kjørt før det er loading screen på tur...
  8. Haha, den påstanden må du nesten underbygge. Konsollmarkedet har aldri vært større, og prisforskjellen mellom konsoll og en god gaming-PC likeså. Konsollmarkedet og særlig mobilmarkedet tjener ekstremt mye penger - men det er hovedsakelig pga. antallet brukere. Det betyr ikke at de er kvalitativt bedre plattformer. Det er skrevet et utall artikler i det siste om "PC won the console wars". Det er blitt en ganske utbredt oppfatning at PC og Steam er fremtiden. Personlig tvilte jeg aldri, iom. at nesten alle fordelene konsoll hadde som plattform og alt som skilte det i fra PC, er blitt visket ut. Både konsoller og mobilspill vil eksistere i all forutseelig fremtid, men det er vanskelig å tro at Microsoft og Sony skal fortsette å lage egne konsoller som i hovedsak er kastrerte PC'er. Hvilke fordeler snakker du om? Fordelen av å måtte betale 4 ganger mer?
  9. Fans ga Fallout 76 en ny sjanse lenge før TV serien ble et faktum!
  10. 76 er for min del det beste. Fantastisk atmosfære og fin community. Liker progressionen og at det er så mange storylines å spille igjennom. Nå er det mere på tur og nytt utvidet kart med ny storyline er ute på PTS 🤩
  11. Grafikken har fått en mindre oppdatering, men ikke noe banebrytende. Måle var heller ikke å gjøre store oppgraderinger på grafikken.
  12. Mange som virker å ikke forstå helt hvorfor Nintendo lager spill. Jeg kan si såpass - det er IKKE for å glede oss som forbrukere. Hvorfor er det en sånn stor overraskelse for folk ? 🤔
×
×
  • Opprett ny...