Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Tosh

Medlemmer
  • Innlegg

    529
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tosh

  • Bursdag 13. juli 1982

Tosh sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Var nyttig og underholdende lesning å høre hva andre her har måtte gå igjennom, så jeg legger også til en laang oppdatering på dette temaet. Forhåpentligvis hjelper det noen (evt bare meg, med å få ut litt frustrasjon).. Jeg har ikke Telia selv, men abonnement hos noen andre gjennom jobb, og jeg ønsket også familieoppsett for Apple Watch for min sønn. Ifølge nettsidene til Apple er det fortsatt bare Telia som støtter det i Norge. Forsøkte å følge veiviseren til Telia, som ba meg opprette nytt abonnement for klokka, så forsøkte å opprette et Junior-abonnement. Jeg fikk ikke lov til å opprette abonnementet da jeg (eier) ikke er under 16, men feltet for å spesifisere annen bruker dukket ikke opp i skjemaet. Så måtte forklare problemstillingen for en på chat, som opprettet abonnement og sa at et SIM-kort ville bli sendt i posten. Jeg stusset på det, men det sa han at jeg bare kunne kaste - det trengte jeg ikke, men var bare automatikk.. og at jeg om fem minutter kunne fortsette på veiviseren. Noe som selvfølgelig ikke funket, da jeg (fortsatt) ikke klarer å legge til eSim på at annet abonnement enn på telefonen min. Forsøkte meg på chat igjen, og kom i kontakt med en annen fyr som sa at førstemann hadde sagt feil, og bekreftet at jeg hadde rett da jeg antydet at noen kanskje måtte legge inn EID på abonnementet mitt. Noe han dessverre ikke kunne gjøre, da de på kundestøtte ikke har tilgang til forhandlersystemet de trenger for å gjøre sånt. Jeg drar så til min nærmeste Teliabutikk, og tenker at nå skal jeg få fikset det (spoiler: neida). Der får jeg høre at jeg bare må vente på det fysiske SIM-kortet som er på vei, putte det inn i telefonen og aktivere på den måten. Jeg spør om han ikke kan legge inn EID og fikse på den måten (og beklager samtidig at jeg er dust som forsøker å fortelle ham hvordan han skal gjøre jobben sin), men får vite at det ikke funker som jeg tror. Det ser ut som den approachen funker, men man må alltid frem med SIM likevel for å gjøre det ordentlig (Og han kommenterte at de på kundeservice som sa at det var løsningen jo aldri hadde gjort det i praksis). Jeg drar så hjem og venter. SIM-kortet dukker opp neste dag, jeg putter det i telefonen ooog.. får feilmelding fordi man jo ikke får lov til å aktivere tvilling-sim på Junior-abonnement 🤦‍♂️. Tenker så at jeg også skal prøve meg på Telia på Økern Portal. Fast forward til neste dag. Hun jeg snakker med på Økern forstår med en gang hva jeg ønsker, stusser på at jeg fikk tilsendt fysisk SIM, og ordner opp. Endrer det fysiske SIM-kortet til eSim, legger inn EID fra klokka i systemet sitt og Watch-appen oppdager så at det venter et eSIM for klokka i nettet. Aktiverer så eSim-en fra Min Side, og klokka kommer på nett og kan motta anrop i løpet av få minutter. Yay! (Med forbehold om at det ikke bare "ser ut som det funker", og jeg må gjøre det ordentlig igjen snart..) PS: Hun sa at kundeservice burde kunne gjøre dette også, men kanskje ikke chat. Så man skal ikke trenge å dra til Økern for å fikse sånt. Frustrerende at det skal være så mye frem og tilbake for noe som tilsynelatende er relativt enkelt, og jeg skulle ønske at flere kunne bli flinkere til å si "Hm, det vet jeg ikke, la meg høre med noen andre"..
×
×
  • Opprett ny...