Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

E.C.

Medlemmer
  • Innlegg

    4 065
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

E.C. vant dagen sist 1. juli 2010

E.C. hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

18 691 profilvisninger

E.C. sine prestasjoner

2,2k

Nettsamfunnsomdømme

8

Hjelpsomme svar

  1. Fikset opp den Audien de. Og rygget noen km også: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334713916
  2. Det er vel ikke akkurat utenkelig at flere selgere bruker AI til å skrive om bilene.
  3. Kan være en del rart. F.eks. tett partikkelfilter. Egentlig ikke så kjempemye du får undersøkt selv uten diagnoseutstyr. Jeg hadde lest av baktrykket på partikkelfilteret først. Er det høyt så er det trolig tett, da må det renses/byttes og årsaken til at det gikk tett fjernes.
  4. Hadde sikkert renset og ikke byttet, eller byttet med brukt. Evt. ikke fikset underliggende problem før de byttet. Sleipt.
  5. Enkelte produsenter beregner rundt 200k km levetid for DPF. Hvis bilen din har gått i dette området og filteret aldri har vært byttet så er det å forvente at det muligens går tett snart. Prisen på en ny DPF kan i verste fall overstige bilverdien, så det er ikke akkurat uvanlig praksis å tømme disse. Hvorvidt det er en vesentlig mangel som man ikke skulle forvente på en bil kommer da litt an på km-stand, men det virker som at problemet med et nesten tett filter var der på salgstidspunktet, så du har nå en sak der, spesielt når forhandler faktisk tok tak i det. Når de først skal fikse dette så må de gjøre det ordentlig, selv om jeg ikke er overrasket over at de prøver å slippe unna med et par tusenlapper vs. 10-30k som det ville kostet for "skikkelig fiks".
  6. Primært nyere biler som er utsatt for dette. Sportsratt er fort 10 000+ kr nytt, samme med airbag. Kombiner det med dårlig tilgang på brukte deler så blir det mer lukrativt å stjele for å selge videre. Dette avtar etterhvert som modellen blir eldre. Ellers blir det som Gavekort sier mange av disse som havner som delebil med tiden. De fleste ikke nødvendigvis kollidert, men blir for kostbare å reparere (skikkelig) i forhold til bilens verdi. Prisen på den krasja bilen er dog litt vel optimist. Trviler på at han vil få over 50k.
  7. Trolig noe av det billigste på disse. Når en populær BMW modell passerer 10-15 år flyter det over av slike ting på bruktmarkedet og ting som opprinnelig koster flere titalls tusen kan ofte blir kjøpt for få hundrelapper.
  8. "Dette her vil bare stige i pris, bedre enn et indeksfond. Jeg har allerede for mye penger så jeg velger å selge dette investeringsobjektet videre". - typisk annonse på noe gammalt ræl.
×
×
  • Opprett ny...