-
Innlegg
1 385 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
unik42 sine prestasjoner
721
Nettsamfunnsomdømme
-
Til info, jeg har nå en slik forlengelseskabel koblet i PS5, og PSVR2 koblet i den. Og det funker fint. Så har jeg et par limputer med strips til å låse fast forlengelseskabelen.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
unik42 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Eller som en av våre, der et klistremerke har løsnet og kortsluttet hsp. viklingene. (antageligvis) -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
unik42 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Det er ekstremt lang leveringstid på større trafoer - oppi 4-6 år. -
Vil disse fungere som forlengelseskabel? Kan muligens skru en slik fast med kabelholder og plugge PSVR2 i den i stedet. Plexgear Forlengelseskabel for USB-C - USB-C kabler | Kjell.com Unisynk USB-C-forlenger 80 cm - USB-C kabler | Kjell.com
-
Hei Har bestilt meg en PSVR2 til meg og ungene og har sett tips om å ha kabelen montert med en magnetkontakt. Jeg finner en del utenlandske butikker som selger det, men jeg vil høre om noen av dere har kjøpt og brukt en slik? Eksempel: Amazon.com: PECOOVR Upgraded USB C Magnetic Adapter for PS5 VR 2,10 Gbps Data Transfer Type C 90 Degree Connector Male to Female for PlayStation VR2,Support USB 3.1 Gen 3.2 PD 100W Link to Protect PS5 Port, Grey : Electronics I tillegg (evt. i stedet for) ønsker jeg en forlengelseskabel. Ser i mitt oppsett at kabelen som medfølger kanskje er litt i korteste laget om ungene skal stå og spille. Jeg har det litt trangt rett foran PS5en så de må lengre ut i rommet. Noen som har et tips til kabel som vil funke?
-
546.000 + frakt og levering med den utgaven vi vil ha. Da har vi vinterpakke, sikkerhetspakke 2 og tilhengerfeste og GT utgave. Da "mangler" vi de fancy setene og panoramatak. Jeg kunne få litt rabatt, tilsvarende frakt omtrent.
-
Har nå prøvekjørt en E-5008 i helga. Fikk kjørt en 10-ish mil på Haugalandet. Jeg kommer fra en ID4 1st. (ikke max) fra 2021 så mitt syn er farget av dette. Først og fremst: Bilen ser veldig bra ut inni og utenfor. Rett og slett vakker, og den fargen som var på testbilen var nydelig. Selgeren sa det var Blå Ingaro (den som følger med bilen), men jeg mistenker at det egentlig var Blå Obsession (+8900). Testbilen hadde ikke hengerfeste så fikk ikke testet det, ei hadde den selvkjøring. Kun ACC med Stop&Go. Bra: - Kjapp og rask infotainment. Merket ingen lugging eller stopp da jeg brukte det. - I-Cockpit ser bra ut og har mange oppsettsmuligheter slik at det kan se ut akkurat som du vil - Gode seter i oppgradert setepakke (+24.000), med varme, kulde og massasje i begge forsetene. - Grei plass i seterad 2, med justerbare seter. - Uvant med lite ratt og speedometer over rattet, men jeg ble glad i det. - Trådløs Android Auto som var KJAPP å starte opp. I ID4 kan det ta ett til to minutt før den virker fra kald bil. I tillegg kunne en bytte ut kartet på skjermen foran rattet med Google Maps-kartet! - Tre 12V uttak (for de som trenger det) - Rullegardin innfelt i bakdørene (GT-utgave) - 3-seterader! Med ok plass. Bemerk at seterad 2 må litt frem hvis en voksen skal sitte bakerst. Middels: - Ok matriselykter. Har prøvekjørt ID4 med IQ light og de føler jeg er raskere og klarere - Bagasjerommet er mindre enn en skulle tro. Det er oppgitt 750l, men jeg mistenker at 200 av dem er under gulvet i en grop helt bakers + en 15cm høy hule under 3. seterad en må ha en egen skuff for å bruke. Med seterad 3 nede så det nesten ut som om det er bedre plass i ID4 (ikke medregnet plass under gulv og seter). - Litt trang cockpit, føles nesten som om en sitter i et jagerfly. Ikke ubehagelig, bare litt trangere enn det jeg er vant med. - Litt irriterende ACC-kontroll. I ID4 kan jeg stille inn ACC til å følge fartsgrensene. Det funker ikke i E-5008, der må du manuelt trykke "OK" hver gang fartsgrensen endrer seg. I tillegg er det ingen indikasjon på om bilen ser kantlinjer (aner ikke om det er fordi bilen ikke har selvkjøring). - Varsel om for høy fart. Hvis en legger ADAS som snarvei på I-toggle så er det tre trykk for å skru av varselet. Dårlig: - Irriterende mange menyer i infotainment, med ulogiske funksjoner. Eksempelvis finnes seter under klima (for varme og kulde), men da får du ikke stilt inn massasje. Først hvis du går på Seter i hovedmenyen kan du også stille massasje. - I-toggles er i utgangspunktet en fordel siden en kan ha snarveier til de mest brukte funksjoner. Men jeg kunne ikke legge til Seter der, men jeg kunne legge til "kulde i seter" eller "varme i seter", ikke begge deler. - Litt lite utsikt ut bakrute - Ingen mobillomme eller holder til mobil i baksetene - De kapasative knappene kan de kaste på sjøen. Og jeg har det (og er en av de få som liker det) i ID4, men de på E-5008 føles veldig billige ut. Masse "klikkelyder" og ingen sveiping. I tillegg er det samme ingeniøren i Peugeot som i ID4 som har laget "neste/forrige og volum opp/ned" oppsett. Hvem mener at opp skal være neste og høyre skal være volum opp!? - Taleassistent er like god som i ID4. De eneste taleassistentene som korrekt navigerer hjem til meg er Tesla og Android Auto. Alle andre jeg har prøvd vil ha meg til Rygge flyplass. Bemerk at jeg tror at hvis du har et abonnement på telematikktjenester så skal taleassistenten ha ChatGPT innebygd. - Hakkete Android Auto, selv om den er kjapp å koble opp så hakket AA ved panorering i kart og slik. Usikre momenter: - Selvkjøring, aner ikke hvor bra det funker, men ønsker det - Grip control på 2WD på vinterstid. Satser på å evt. kjøpe 4-hjulstrekk - V2L kunne heller ikke selgeren si så mye om
-
Har oppvarmet frontrute på ID4, og det jeg legger merke til er at panseris løsner veldig raskt så ruta blir veldig fort isfri. Men klart, hadde jeg satt på varmen i bilen 5 minutter tidligere så hadde det nok ikke betydd så mye fra eller til.
-
Takk for kjappe svar. Har lyst på oppvarmet frontrute, eneste. De har en kampanje ser jeg, med 2,99% rente eller vinterhjul inkludert. Så kan jo teknisk sett få "gratis" vinterhjul.
-
Har spurt reddit om samme sak som under, men vil høre med dere og: Tenker på å bytte ut min ID4 med en Peugeot E-5008. Jeg liker virkelig utseendet på bilen, jeg har sett den i virkeligheten, og jeg skal låne en om en uke. Prisen for GT-utgaven med vinterpakke og sikkerhetssystempakke er relativt billig sammenlignet med mange andre merker (546k NOK). Og jeg vil virkelig ha en 7-seter. Men det er noen ting som verken selgeren eller Google har svart på for meg: 1) Når i 2025 vil AWD være tilgjengelig for kjøp, og når vil leveransene starte? 2) Hvor mye dyrere vil AWD være? 3)Kan Peugeot-appen åpne og låse dørene? 4) Vil V2L være tilgjengelig på de første modellene? Noen nettsteder nevner at det vil være tilgjengelig sommeren 2025, men vil det også gjelde allerede leverte biler? I tillegg lurer jeg på hjulene. Det står at på GT versjonen så følger det med 20" hjul. Men legger jeg til vinterpakke så står det dette: "Vinterpakke 1 7.900 KR Grip Control og 19'' alufelger Lulea, Orbital med sort blank finish og dekkskum, oppvarmet frontrute og bagasjenett til tak" Får jeg da et sett ekstra hjul, eller er det 20" som byttes til 19?
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
unik42 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
SV-politiker går mot eget parti om EUs energipakke – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Norge går ad undas hvis vi ikke overlater mer kontroll til EU. I følge noen i hvert fall. -
Jeg vet at Møller får mye tyn, men Møller Haugesund har alltid stilt opp for meg. Jeg kjøpte første ID4 og har hatt en del problemer med den. Har sortert det under barnesykdommer og lar det være med det. Men hver eneste ting jeg har kommet med har Møller fikset uten kost. Leiebil har jeg fått og (ikke alltid). Jeg digger bilen min og kommer til å kjøpe enten en ny ID4 med 4 hjulstrekk (24-modell for batteriforvarming) eller en ID7. Jeg har fjertet rundt Danmark og Sverige med bilen, og var i fjor ned til Paris. Har da ladet nesten utelukkende på Tesla ladere.
-
Bruker VW sin navigasjon og ruteplanlegging i ID4en min ofte. Navigasjon veldig ofte, da trafikkoppdateringer som regel er mer korrekt der enn i Google Maps. Ruteplanlegging har jeg ikke brukt tidligere, før i sommer. Andre år har jeg stort sett brukt ABRP på lengre turer for å finne ruten mellom Tesla ladere (de har vært billigst). Men i år så bestilte jeg ikke Tesla abb. og valgte å bare ta det på sparket. Funket fint egentlig. Hovedangsten er jo om laderen er ledig. Det vises i navigasjonen og det stemte i hvert fall i de tilfellene trengte lader.
-
Jeg lærte en gang at man skal si høyt hvor man legger det fra seg. Da er det lettere å huske etterpå.
- 15 svar
-
- 1
-
Spillere flokker tilbake til Fallout-spillene
unik42 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Slet med det samme, har alle ekspansjonspakkene og det viser seg at det er konflikt mellom to av dem. Slett enten Automatron eller Wasteland Workshop (eller begge), og du kan starte det som normal. Noen som har tips til modder på PS?