Jeg bestilte en modulsofa fra Skeidar i juni. Det viste seg at den ene modulen hadde en feil, og nesten tre mnd senere fikk jeg endelig erstattet modulen. De leverte modulen fredag 27.09.24.
I den prosessen klarte de å skade gulvet mitt. Dette oppdaget jeg etter de hadde dratt (hjemmekontor, jeg måtte tilbake til et møte etter levering).
Årsaken til at det ikke ble oppdaget tidligere er fordi modulen var i en stor eske, og skadene oppstod fordi de var uforsiktige. F.eks, istedenfor å legge esken rolig ned, så slapp de den fra en viss høyde slik at esken landet med hjørnet først. De dro jo esken en del, og jeg mistenker at noen av skadene kom til pga noe skarpt i esken (stift eller noe) som ble dratt langs gulvet.
Har jeg noe rettigheter her? Jeg kontaktet Skeidar som mener at transportselskapet er ansvarlig for dette. Jeg ble ringt opp av transportselskapet, og snakket med han leverte modulen. Da sa han "Men jeg så jo ingen skader, det var ingen skader når vi var der".
De så jo ingen skader fordi det var en stor eske som dekket til, og på vei ut måtte de bære esken på nytt med den gamle modulen i.