Gå til innhold

Gringorilla

Medlemmer
  • Innlegg

    1 098
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gringorilla

  • Bursdag 01. okt. 1983

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Gringorilla sine prestasjoner

1k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Uten tvil. Jeg digger VR. Jeg er ikke blant dem som helt har sluttet med "flate" spill, men VR er meget gøy for enkelte opplevelser. Det folk flest virker å ha imot VR er at man "må" peive med armene, noe som kan bli slitsomt, men VR-spill finnes i ekstremt mange varianter, så man finner alltids noe man liker og/eller noe som ikke krever mye peiving. En gjenganger blant de som ikke liker VR er at de kun testet det helt i startgropa, hvor spillene var korte "konsept-spill" av ymse kvalitet. Nå har VR funnet seg mer til rette og tilbyr alle mulige slags fantastiske opplevelser i større og mindre omfang. Man må bare ikke gå i fella og kun kjøpe "party"-spillene som Beat Saber og lignende, men heller gå for de skikkelige opplevelsene som Gran Turismo 7, Synapse, Crossfire Sierra Squad, No Man's Sky, Moss, og lignende. Jeg ville kjøpt Playstation VR 2, uavhengig om man har Playstation eller PC, da det er veldig mye headset for pengene. Om man har DnB som bank kan jeg også tipse om å kjøpe det på Power under DnB-kampanjen (som er omtrent månedlig) så får man settet for ca 5500 kr. Tja. Jeg er 41 år, og Astro Bot er blant mine favorittspill. Og det er ekstremt sjarmerende, spør du meg. I betydelig større grad enn lignende spill. Og spesielt bossene i Astro Bot Rescue Mission er utrolig sjarmerende og varierte, og til tider utfordrende. Spesielt vanskelig er de ikke, men det er da ingen spill i den sjangeren. Men om du vil ha det utfordrende, så anbefaler jeg å spille challenge-delen av Astro Bot Rescue Mission. Da har du noe å bryne deg på. Og ja, Astro Bot startet aller først som en demo av PS4-kontrolleren sine funksjoner da maskina kom (i et spill/app kalt The Playroom). Videre var det en liten level med dem i The Playroom VR, som var et gratisspill til PS4 sin PSVR. Så kom Astro Bot's Rescue Mission som et fullt VR-spill og Astro's Playroom som er flatt på PS5.
  2. De har dessverre bekreftet at det ikke kommer VR-versjon. Men de har ikke avfeid PC-versjon. Dette spillet har per nå 94/100 på Metacritic (Kun 1 reviewer har gitt det dårligere score enn Gamer og landet på 78/100). Til sammenligning har Mario Odyssey 97/100 og Mario Wonder 92/100. Begge de regnes som noe av det beste av Mario, kanskje kun i konkurranse med Mario World og Mario 64. Jeg spilte gjennom Odyssey i sommer, og selv om det var gøy, så smilte jeg ikke fra øre til øre som jeg gjorde under både Astrobot's Rescue Mission og Astro's Playroom. Synes dog det uten tvil er best i VR. Har forøvrig bestemt meg for at det må kjøpes på tross av manglende VR.
  3. Jeg slites fortsatt mellom om jeg skal kjøpe dette fordi Astro Bot er The Shit (og i mine øyne bedre enn Mario) eller om jeg skal stå over i protest mot at det ikke er VR denne gangen.
  4. Er vel ikke en kommentar de siste 5 årene jeg er mer enig i enn det du skrev her. Aldeles enig jeg også! AAA singleplayer-spill er virkelig blitt mangelvare, og jeg kommer ikke på et eneste i den "sjangeren" som har blitt sluppet de siste årene uten å selge i bøtter og spann. Tar de ikke et hint?
  5. Altså, Broken Sword er og forblir en klassiker, men fy flate hvor mye de skal melke den kua. Det er nå 11 år siden det siste spillet i serien kom. Da er det heller på tide med en oppfølger. Eller gå videre til en ny spillserie. Spør du meg er det heller på tide å bringe tilbake deres andre, ekstremt undervurderte, spill; In Cold Blood!
  6. Dette stemmer ikke. Man må trykke på nedlasting. Men ellers er det riktig som du sier, og helt idiotisk at ikke refusjon er på plass under en viss spilletid.
  7. Haha, takk. Jeg er forøvrig stor fan av analogier, da det kan sette ting i et nytt lys, men det er alt for mange som sliter med å sette opp analogier riktig. Uansett var poenget mitt at det er helt innafor å ønske mer variasjon i noe, men mangel på variasjon gjør ikke automatisk at noe er dårlig. Det kan gjerne bidra til å "trekke noe ned" som en helhet, men det som tilbys må kunne evalueres for hva det er.
  8. Helt enig med deg at konkurranse er viktig, men jeg tror nok dette heller vil kunne SENKE prisene til Sony heller enn å øke dem. Om folk ser at de samme spillene er tilgjengelig "gratis" på Xbox, gjennom Gamepass, så vil de nok være mindre villige til å betale fullpris hos Sony. Ett års abonnement på Gamepass er billigere enn 3 nye fullprisspill utgitt av Sony.
  9. Ok, dette så jo faktisk meget kult ut. Men nå håper jeg virkelig Funcom ikke gjør det de alltid gjør, og slipper spillet fullt av bugs. Man får bare en sjanse til et førsteinntrykk.
  10. Altså, det Screenrant driver med for tiden ER latterlig, men analogien din henger overhodet ikke på greip (ikke nært engang). En bedre analogi vil være at pizzaanmelderen forteller pizza-kundene at pizza-sjappa er dårlig fordi de ikke har et stort nok utvalg av pizza. Og helt ærlig, så ville det vært en fornuftig anmeldelse av pizza-sjappa. Problemet oppstår når de aller fleste liker akkurat de pizzaene som pizza-sjappa serverer, og disse kundene da mener at pizza-anmelderen er gal fordi h*n ønsker større utvalg av pizzaer for de som f.eks. ikke liker ananas. Men Screenrant trekker den i dette tilfelle litt for langt, og sier at alle pizzaene som pizza-sjappa faktisk serverer er kjipe, fordi utvalget er for dårlig. Og det funker heller ikke. Fasit: Noe kan være bra, selv om det ikke har nok inkludering. Men det er fornuftig å generelt ønske mer inkludering på menyene. Men neida, her skal vi alle sammen forskanse oss i hver vår borg og nekte noen form for dialog. Her skal det kriges!
  11. Blir nok en av mine høydepunkter i år. Spill man bare blir i godt humør av å spille scorer alltid høyt hos meg.
  12. For en sjelden gangs skyld har de faktisk holdt alle de beste scenene utenfor traileren. Og ja, spesialeffektene er faktisk veldig gode. Men de er laget på en måte for å passe inn i Borderlands-estetikken, som gjør at noe av det kanskje kan se litt annerledes ut enn "realistisk" (som du jo er inne på). Her er du nok spot on. Jeg har (i hovedsak) spilt de for action, men jeg er heller ikke blind for historien. Men historien i spillene kan faktisk til tider være ganske dyp, noe som kan være vanskelig å adaptere til en såpass kortvarig film. Om historien er hovedgrunnen til at du har spilt spillene, så vil nok filmen skuffe deg. Men action-scenene er spot on og flere av dem er noe av det beste jeg har sett festet til film.
  13. Det er også lov å gjøre opp sin egen mening, fremfor å bare følge strømmen av dårlige anmeldelser? Som regel ligger smaken min temmelig nært IMDB-snittet, så jeg ble faktisk sjokkert når jeg så hvor langt unna snittet var på denne. Og jeg er ikke alene om å stille meg uforstående til all den dårlige kritikken: Etter å ha lest meg gjennom sikkert hundre reviews, så konkluderer jeg med at folk egentlig ikke synes filmen var SÅ ille, men at de gir en lavere score i "sinne" fordi de føler ditten eller datten mangler fra spillene og overdriver følelsene sine. Om dette ikke hadde vært en spilladaptasjon, så ville nok scoren vært betydelig høyere. Seriøst, folk har gitt filmen 1/10. Det er nesten INGEN filmer som FAKTISK er så dårlig, på samme måte som at nesten INGEN filmer faktisk fortjener 10/10. Men folk gir ofte begge disse poengsummene fordi de ønsker at deres stemme skal telle mer. Og i dette tilfellet, hvor det tydeligvis er flere surkete gamere enn superfans som scorer alt for høyt, så blir snittet deretter også. I realiteten tror jeg denne filmen BURDE ligge et sted mellom 6/10 og 7/10 på IMDB. Det kan jeg nærmest garantere at den hadde gjort om den ikke var basert på et spill.
  14. Kunne ikke vært mer enig! Folk er så livredde for å skifte mening at de bunkrer seg inn i ekkokamrene sine. Personlig gjør jeg det motsatte. Ikke ulikt den vitenskapelige metode. Jeg prøver aktivt å endre mening ved å oppsøke informasjon som er motstridende til mine nåværende meninger. Om meningen min fortsatt er den samme etterpå, så er jeg tryggere på at den er "riktig" inntil videre. Hva får deg til å tro at ikke begge deler kan gjøres? Sier du at en leftist ikke kan være en gamer? Eller at leftists ikke kan lage spill? Eller at noe ikke kan være underholdende OG leftist? Paranoiaen din synes hele veien hit. Meget enig! Det gir spillene betydelig mer karakter og identitet, samt gjør det mer tidløst. For førstnevnte er det bare å se på den opprinnelige grafikkstilen til Borderlands. Hadde spillet blitt gitt ut på den måten, så ville det vært bortgjemt og glemt for lenge siden.
×
×
  • Opprett ny...