-
Innlegg
1 127 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Gringorilla
- Bursdag 01. okt. 1983
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Gringorilla sine prestasjoner
1,1k
Nettsamfunnsomdømme
-
Årets spill Astro Bot (Team Asobi/SIE) Beste regi Elden Ring: Shadow of the Erdtree (FromSoftware/Bandai Namco) Beste historie Metaphor: ReFantazio (Studio Zero/Atlus/Sega) Beste «art direction» Elden Ring: Shadow of the Erdtree (FromSoftware/Bandai Namco) Beste lydspor og musikk Astro Bot (Team Asobi/SIE) Beste lyddesign Astro Bot (Team Asobi/SIE) Beste skuespillerprestasjon Melina Juergens (Senua's Saga: Hellblade 2) Innovasjon innen tilgjengelighet Dragon Age: The Veilguard (Bioware/EA) Games for impact (spill med tankevekkende budskap) Indika (Odd Meter/11 Bit Studios) Beste pågående spill Destiny 2 (Bungie/SIE) Beste community support No Man's Sky (Hello Games) Beste indiespill Balatro (LocalThunk/Playstack) Beste indiedebut Balatro (LocalThunk/Playstack) Beste mobilspill Balatro (LocalThunk/Playstack) Beste VR/AR Barman: Arkham Shadow (Camouflaj/Oculus Studios) Beste actionspill Helldivers 2 (Arrowhead Game Studios/SIE) Beste actioneventyr Astro Bot (Team Asobi/SIE) Beste rollespill Dragon's Dogma 2 (Capcom) Beste slåsspill Tekken 8 (Bandai Namco) Beste familiespill Astro Bot (Team Asobi/SIE) Beste simulator-/strategispill Manor Lords (Slavic Magic/Hooded Horse) Beste sports-/racingspill F1 24 (Codemasters/EA Sports) Beste flerspillerspill Helldivers 2 (Arrowhead Game Studios/SIE) Beste film/TV-serie basert på spill Arcane (Riot/Fortiche/Netflix) Mest etterlengtede spill Grand Theft Auto VI (Rockstar Games) Årets «content creator» Who cares? Beste e-sportspill Valorant (Riot Games) Beste e-sportutøver Who cares? Beste e-sportlag Who cares? Kjedelige nominasjoner i år, som alle år. Det er alltid bare en håndfull spill som velges ut for nesten alle kategoriene de er kvalifisert for, til tross for mange kategorier. Og enkelte kategorier er nærmest gitt på forhånd og/eller uvinnelige av andre i en fair konkurranse, som "Mest attertraktet" (GTA6) og "Community support" (No Man's Sky).
-
Var virkelig ikke disse tingene på plass allerede? Da er kritikken ekstremt forståelig. Men selv disse tiltakene er ALT for lite. De må også ha et STORT team som gjennomgår alt innholdet. Normalt ville jeg ikke syntes det skulle være nødvendig, men Roblox er rettet mot barn, og treffer målgruppen så til de grader. Det er også blitt for stort til å håndtere kun med "filter".
-
Ubisoft pusler med et nytt Rayman
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Altså, jeg er normalt ingen fan av gatekeeping, men den ene tingen jeg mener man må gjøre for å kunne kalle seg en gamer er å spille mer enn bare ett spill, uavhengig av hva slags spill det er. Spiller du kun WOW, COD eller FIFA? Da er du ikke en gamer i mine øyne. -
Slik gjekk det med norske spelutviklarar
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Nå må du bestemme deg. Du kan ikke få i både pose og sekk. Er det faktiske salgstall eller utgiverens forventninger som betyr noe? Forøvrig hoppet du pent over mesteparten av spillene jeg nevnte. Og du har uansett ikke adressert poenget mitt, så jeg spør rett ut: Mener du at et spill som selger godt er et godt spill og et spill som selger dårlig er et dårlig spill? Helheim Hassle, som har en Metacritic score på 79, har solgt 10 000 kopier. Til sammenligning har Hello Neighbor solgt 2 000 000 kopier med en Metacritic score på 38. Mener du fortsatt at kvalitet og salgstall henger sammen? Hva om vi slenger inn Owlboy som har 88 på Metacritic? Det har solgt 100 000 kopier. 1-2 Switch har 58 på Metacritic og har solgt 4 millioner kopier... Chicory: A Colourful Tale har 90 på Metacritic, med ca 100 000 kopier solgt. Call of Duty Modern Warfare 3 har 56 på Metacritic og har solgt over 10 millioner eksemplarer og hadde innen slutten av 2023 slått både Spider-Man 2 og Tears of the Kingdom i salgstall. Har vi nå muligens etablert at salgstall og kvalitet ikke henger sammen??? Og videre, har du i det hele tatt spilt brorparten av de norske spillene? Voldsomt mye bra. Men som sagt, så er nok problemet heller at norske utviklerstudioer ofte er veldig små, sannsynligvis som en kombinasjon av at avstandene er lange og at miljøet og infrastrukturen ikke er skikkelig etablert her enda. Nettopp poenget mitt. Spillet ble regnet som å selge dårlig, men er et fantastisk godt spill. Jeg ville gitt det 8/10 eller 9/10 personlig.- 42 svar
-
- 3
-
Slik gjekk det med norske spelutviklarar
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
De fleste norske spill har faktisk fått temmelig gode reviews, uten at de har solgt spesielt godt. Men det finnes utallige eksempler på at kvalitet og salgstall ikke henger sammen. Outer Wilds Enslaved: Odyssey to the West Beyond Good & Evil Eternal Darknness Grim Fandango Psychonauts (Et under at Double Fine har overlevd) Timesplitters-spillene Demons' Souls Okami Alpha Protocol Spec Ops The Line ICO Kunne fortsatt slik inn i evigheten. Men til syvende og sist er gode eller dårlige salgstall veldig relativt. Guardians of the Galaxy solgte vel rundt 5 millioner eksemplarer, og ble av Ubisoft regnet som en flopp. Samtidig solgte Disco Elysium rundt 4 millioner eksemplarer og ble regnet som en heidundrende suksess. Begge spillene er dog godt mottatte. Og samtidig er det flust av eksempler på dårlige spill som har solgt som hakka møkk. Wii Play (28 millioner solgte) Kinect Adventures (20 millioner solgte) Resident Evil 6 (10 millioner solgte) Call of Duty Infinite Warfare (14 millioner) Link's Crossbow Training (6 millioner) Anthem (5 millioner solgte) Wii Music (3 millioner solgte) Duke Nukem Forever (3,5 millioner) Etc... Jeg vet ikke om en eneste 10-åring som liker Flåklypa nevneverdig. Flåklypa er for oss godt voksne som vokste opp med det.- 42 svar
-
- 1
-
Slik gjekk det med norske spelutviklarar
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Da sier det vel strengt tatt mer om din begrensede smak enn kvaliteten på svenske spill. Ikke for det, jeg synes det er en helt grei mengde gode norske spill også. Manual Samuel The Holy Gosh Darn Owlboy Teslagrad Shadow Puppeteer Among the Sleep Mosaic My Child Lebensborn The Longest Journey Anarchy Online (kanskje det aller mest innflytelsesrike MMOet etter WoW) Conan Exiles Draugen Earthlock Project IGI Men problemet ligger vel heller i det at det virker som vi ikke klarer å opprette store studioer som kan utvikle spill av en reell størrelsesorden.- 42 svar
-
- 2
-
Et mer unødvendig produkt er det lenge siden jeg har sett. Samtidig er det jo Nintendo, så det vil jo selge som hakka møkk.
- 13 svar
-
- 2
-
Rolig pudderkjøring fra norsk utviklerduo
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Så gøy ut. Og må jo testes siden det er norsk. Et annet kommende norsk spill jeg håper dere omtaler er Eydigard. RPG satt til Nord-Norge med innslag av mytologi/folkeeventyr og norsk natur. -
Alien: Isolation får en oppfølger
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Meh. Gleder meg mer til Alien Rogue Incursion som kommer om 10 uker til PSVR2. Spørs om jeg tør spille det da... -
Tony Hawk hinter om et nytt skatespill
Gringorilla svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Enig. Synes det er rart det ikke er kommet noe nytt SSX siden PS3. Nå er jo et nytt Skate ganske nært å være ferdig, og det lover bedre og bedre. Og Burnout-skaperne hadde jo et ekstremsportspill på vei (som så kult ut), men det har visst blitt kansellert, uten at det ble særlig rapportert i media som jeg har fått med meg. Personlig kunne jeg gjerne ha tenkt meg en oppfølger til Aggressive Inline og/eller Wakeboarding Unleashed fra PS2.