Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Gringorilla

Medlemmer
  • Innlegg

    1 150
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gringorilla

  • Bursdag 01. okt. 1983

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Gringorilla sine prestasjoner

1,1k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det er et fantastisk spill, men man må ha tid til å spille det, samt at man burde ha noen å spille sammen med. This! Min komplette liste for i år er forøvrig: 1) Astro Bot 2) Balatro 3) Helldivers 2 4) Alt annet ræl.
  2. GI OSS RIVAL SCHOOLS!!! Og kanskje litt Ghosts n'Goblins, så vi kan komme tilbake til røttene av soulslikes.
  3. Må si meg ekstremt enig med Localthunk her. Med samme logikk bør Ludo få 18-årsgrense siden det bruker terning akkurat som Craps. Og barn bør ikke få spille/se på fotball fordi tipping eksisterer?
  4. Jeg har aldri helt forstått hvorfor folk misliker DnB så mye. Jeg er en forholdsvis aktiv bankbytter, i form av at jeg jevnlig sjekker ut alternativene og går relativt grundig til verks. Likevel ender jeg alltid opp med å bli værende hos DnB og har vært der i rundt 15 sammenhengende år nå. Har tidligere hatt 3 andre banker. Det er i hovedsak bedre lånerente jeg er ute etter, og det virker nærmest aldri å lønne seg å bytte. Per i dag har jeg 5,49% flytende rente på huslånet, som er bedre enn alle andre tilbud jeg har fått. I en periode fikk jeg bedre fastrentelån hos andre banker, men da jeg kikket på nedbetalingsplanen virket det som refinansieringen ikke ville lønnet seg likevel. Så mine grunner for å fortsette i DnB er: *Bedre lånerente *Rask og god kundeservice *Gode fondssparings-agenter (eller hva de kalles) *Sjelden tekniske problemer *Utbredte og gode tjenester generelt.
  5. Gah, merker jeg skjemmes mer og mer av å kalle meg gamer etter å ha lest brorparten av kommentarene dette spillet har fått... Er visse mennesker man ikke har lyst å bli gruppert sammen med.
  6. Hvordan fungerer den logikken? PVP-skytere har eksistert siden slutten av 80-tallet. Til og med Goldeneye på N64 kom da vitterlig 2 år før CS.
  7. Altså, selv om Astro Bot stakk av med mange priser her, så synes jeg det er ekstremt pussig at de ikke vant i begge lydkategoriene også. Musikken er så latterlig catchy og passende, og det generelle lydbildet med at du faktisk kan HØRE hva slags underlag du går på, samtidig som du KJENNER det, og hele pakken de har skapt er faktisk fantastisk. Og i år som i alle tidligere år burde NMS vunnet for beste community support. Forøvrig artig å se Balatro stikke av med 2 priser. Hadde det ikke vært for Astro Bot, så kunne de lett ha tatt Game of the Year også.
  8. Tror du leser for mye negativt ut av dette. De går tydelig for en slags alternativ virkelighet der mennesker driver med intergalaktiske reiser allerede fra 80-tallet. Sitatet i starten er datert 1986, logoen til Sony er fra 80-tallet, musikken er fra 80-tallet og den neon-fargede logoen er tydelig inspirert av 80-talls hackerfilmer. Jeg er usikker på Porsche-logoen, men regner med den også er tidsriktig. Personlig synes jeg tittelen på spillet var veldig generisk, og sjangeren virker ikke som noe for meg. Jeg digger sci-fi, men gameplayet virker som det sikter på noe soulslike eller lignende. Men det er Naughty Dog vi snakker om. De 5 siste spillene deres regnes som mesterverk, så jeg har ingen tvil om at dette føyer seg inn i rekken.
  9. Kjenner virkelig på at det fortsatt er alt for få som har opplevd dette spillet. Rett og slett et fantastisk spill som dessverre ble satt kraftig tilbake på grunn av problemene i starten. Det er trasig når slikt skjer, da det overskygger kvaliteten. Samme gjelder forøvrig No Man's Sky.
  10. Det er en smått naiv måte å se på det, egentlig. Psykologi er en kraftig greie, og slike spillselskaper har alltid en gjeng psykologer ansatt nettopp for å lure spillere til å bli hektet. Spillet trenger kun å være gøy helt i starten (og selv den gøyen kan være et psykologisk triks), så benytter de en eller flere triks for å holde deg der uavhengig av om du synes det er gøy eller ikke. Her er et LITE knippe av triksene som benyttes av alle spill-utviklere, men i aller størst grad av de som gir ut F2P (anbefaler å lese): https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost https://en.wikipedia.org/wiki/Endowment_effect https://no.wikipedia.org/wiki/FOMO https://en.wikipedia.org/wiki/Reciprocity_(social_psychology) https://en.wikipedia.org/wiki/Gambler's_fallacy https://en.wikipedia.org/wiki/Denomination_effect https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias https://en.wikipedia.org/wiki/Diderot_effect https://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation#Peltzman_effect (Kanskje den du helst bør lese, basert på svaret ditt) https://en.wikipedia.org/wiki/Tamagotchi_effect Dette er bare noen få av triksene de bruker, men de må absolutt ikke undervurderes. Jeg har bakgrunn i psykologi, så jeg er særdeles bevisst på å unngå disse triksene, men selv jeg tar meg selv i å bli lurt titt og ofte. Om man ikke er bevisst på det vil det nok forekomme betydelig oftere. Men det beste trikset jeg har funnet er å ALLTID spørre meg selv om jeg FAKTISK synes det er gøy å spille akkurat det spillet, eller om det er noe som lurer meg til å tro det. Og basert på hva jeg svarer meg selv, så handler jeg deretter.
  11. Som psykolog kan jeg avsløre at de aller fleste ender opp med å betale MER for "gratis" spill til slutt. Joda, de satser mye på såkalte "hvaler", men til syvende og sist blir nærmest alle snytt for penger i denne modellen. Personlig har jeg akkurat viljestyrke nok til å stå imot slikt press, men det får meg ALLTID bare til å innse at spillene egentlig ikke er særlig gode uten at man betaler, nettopp fordi de er bygget opp for å få folk til å betale mest mulig. Jeg hadde lenge troen på Marvel Snap, men også det har endt opp som en melkeku.
  12. Gah, kanskje jeg må svinge meg rundt og spille det første helt ferdig nå. Utrolig kult spill, men jeg ble hengende i limbo fordi jeg ønsket å oppleve absolutt alt før jeg gikk videre med historien, og så skjedde livet.
  13. Var interessert helt til jeg leste at det blir free to play...
  14. Altså, konkurranse er bra. Men dette er ikke konkurranse. Konkurranse ville vært om Tencent skapte noe NYTT som er BEDRE enn Horizon og som tiltrekker seg den samme fanbasen og gjerne flere. Dette er en kopi som satser på at fanbasen vil spille det SAMME på nytt i vakuumet før et nytt Horizon kommer. Og det vanner ut "lysten" på et nytt Horizon, som gjør at sannsynligheten for at serien fortsetter minker. Det de gjør er altså å satse på å overta "markedet". Og det er ikke slik at Guerilla har skapt en sjanger her. Sjangeren dette er kan vel kalles open-world story-based action adventure, som det finnes flust av konkurrenter fra før i. Marvel's Spider-Man, Days Gone, Ghost of Tsushima, Assassin's Creed, Red Dead Redemption og et titalls andre er stort sett i sammme sjanger. De Tencent har gjort er å kopiere visuell stil, historie-konsept, gameplay, og til og med lydbilde. De har rett og slett bare skrevet et nytt manus til et eksisterende spill. Til og med spillene vi kalte GTA-kloner for 20 år siden kunne i det minste skilte med sine egne figurer, utseende og gameplay. Slike blåkopier er IKKE bra for konkurranse!
  15. Synes det sier en del om "gratis"-spill når et spill som er ferdigutviklet kan holde 277 mennesker i jobb såpass lenge. "Gratis"-spill er bare en snikete måte å lure fra folk penger i stedet for å bare produsere noe med kvalitet som folk ønsker å betale for på "ærlig" vis.
×
×
  • Opprett ny...