-
Innlegg
1 990 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om GrinderX9
- Bursdag 11. okt. 1983
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
10 216 profilvisninger
GrinderX9 sine prestasjoner
895
Nettsamfunnsomdømme
-
Sony legger ned Concord-studioet
GrinderX9 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Vel det var en over her som mente at review scoren tilsa at spillet ikke har vært en fiasko, mitt inntrykk har vært at det har vært ett ganske mislykket. Jeg synes diskusjonen som har kommet ut av det har vært interessant. Spillet er ikke noe for meg, men ønsker heller ikke norske utviklere skal mislykkes. Synes også det er trist å se hvordan utviklerne har det i etterkant og jeg er rimelig irritert på gamer som velger å stenge mulighetene til å kommentere på sakene som har omhandlet dette. Nå har jo spillet fått statsstøtte osv, så ja det trenger sikkert ikke selge så mye for å gå i økonomisk overskudd. Men hvilken kriter skal man sette for at et spill er en suksess vs fiasko? Kritiker anemldelser? Dustborn bra men ikke great. Brukeranmeldelser. La oss si bra i dette tilfellet også da, basert på steam. Økonomi: gå i pluss. Pga statstøtte så går vel firmaet i overskudd. Salg: selv om de går i pluss har de ikke solgt veldig mye, de har ikke funnet sitt pulikum. Massiv negativ omtale. pga spillets (påståtte?) agenda og politikk. Spillet har så langt på steam solgt for 188.000 dollar (på steam) som utgjør 2.061.280 kroner. Det tok 5 år å utvikle. Spillet er laget av et team på 12 personer. Så hver person tjente 171.000 kr for 5 års arbeid, som utgjør en månedslønn på kr 2862,- Det er også før skatt. Om salgspengene hadde blitt fortelt likt på hver person. De har fått 14. millioner i statstøtte fordelt på disse årene og spillet kostet ca 14 millioner kr å utvikle. Med andre ord de har hatt mat på bordet og fast inntekt i 5 år. Også fikk de en liten bonus fra salg på slutten. Som business har de vært en suksess, de har solgt inn spillet på riktig måte for å få støtte, å de har solgt til et lite marked som har vært interessert. De har ikke nådd opp til et bredere publikum og de har oppnådd karakteren ok hos anmeldere. Så om spillet har vært en suksess eller fiasko, vel blir vel ut i fra øynene som ser og det er argumenter for begge deler.- 42 svar
-
- 2
-
Sony legger ned Concord-studioet
GrinderX9 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Point taken . Uansett salgstallene har vært ekstremt dårlige så det har feila i å nå ut til et publikum. Men de som har kjøpt det, har tydeligvis likte det greit nok. Såååå, en slags midt på 3 kunstnerisk seier og finansielt tapsprosjekt? -
For ett nytt AAA spill ja.... Men hva kostet et 15 år gammelt AAA spill for 15 år siden blir jo mer riktig å sammenligne det med
- 15 svar
-
- 1
-
Sony legger ned Concord-studioet
GrinderX9 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Om du ikke får noen til å spill spillet ditt så har det failet. Spillet er solgt ca 7000 ganger på steam. Det skal man leve ganske langt inn i lykke land for å kalle noe annet katastrofalt. Forresten har Dusborn user score på 1/10 på metacritic. Kritikere likte det, spillere gjorde det ikke. Dustborn – Steam Stats – Video Game Insights- 42 svar
-
- 4
-
Silent Hill 2 remake. Ingen erfaring med nr 2 i serien. Spilte en del timer sh3 når det var nytt. Jeg må tilstå at dette er creepy greier. Bortsett fra Alien Isolation er det ikke noe spill som som har fått det til å gå så kaldt nedover ryggen før. Elsker det 😅
-
Jeg bruker også autobleem. Prøver meg ikke på noe fancy, bruker den bare til å kjøre ps1 spill. Var nok heldig med at første minnepennen jeg kjøpte fungerte fint.
-
Anmeldelse: Silent Hill 2
GrinderX9 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Startet på spillet i går. Virker utrolig bra så langt. Lydesignet er sykt bra å gjør seg utrolig godt på et solid soround system, sikkert også på et bra headset.- 8 svar
-
- 1
-
Viste ingen ring om serien før jeg så den, personlig likte jeg den sykt dårlig. Skuespill, regi og produksjon var jo lattelig dårlig. Jeg blir oppriktig forundret når jeg en sjelden gang leser om noen som mener noe annet. Men bra du likte den da Men er den en ting Disney har gjort for Star Wars så er det Andor, gleder meg utrolig mye til sesong 2.
-
Det er uten tvil en del radikalisering, men på begge sider. Mens woke siden er kanskje noe raskt ute med å kalle alt for woke og for å spinne woke til en negativ ting uansett. Mens DEI og woke siden av diskusjonen alltid beskylder den andre siden for å være en marginalisert mini gruppe med høy stemme. Var Concord dritdårlig? Pressen mente ikke det. Metascore på 62% som ikke er katastrofalt og ikke "Dritdårlig" Mange journalister likte det. userscore er derimot på 1.8 av 10 med 1000 stemmer. Concord solgte ca rundt 25.000 eksemplarer totalt fordelt på alle plattformer. Ved å gå gjennom de øverste på lista ser man at Woke og hvordan karakterene ser ut går igjen som kritikk hele veien. Jeg vil argumentere for at mange spillere bryr seg om disse tingene utover den smaleste mest høylytte og klart radikaliserte delen av antiwoke. Jeg skal være ærlig med at jeg har noen synspunkter som kan oppfattes som "anti woke", men prøver å være mer nyansert enn som så både i mitt eget syn og hvordan jeg ønsker at en åpen diskusjon skal foregå. Det er for mye usaklig diskusjon fra begge sider uten noe forsøk på å dokumentere påstander.
- 98 svar
-
- 3
-
Jeg brukte AI til å hente ut informasjon fra Metacritic. Det var vel Rabler over her som påsto at det ikke finnes en nedgående trend på gode spill som utgis. Rett skal være rett og basert på anmeldelser fra offisielle hold har du helt rett. Antall spill som får 90% eller bedre har vært ganske stabilt. Med ganskje en merkant oppgang i årene 2007-2011 og fra 2017 til 2020. Med ekstremåret 2023. Men ikke noe som tyder på at woke har hatt noen negativ innflytelse på hvordan spill vurderes. Nå skal det sies at det finnes andre kriterier ikke tatt med her, som bruker anmeldelser og beskyldninger om at betalte anmeldere er veldig Left wing.
-
Uten å spesifikt tenke på Woke. Så er jeg uenig i at Ideologi er irrelevant. Jeg hadde ikke ønsket å spille et oppriktig white supremacy, eller lignende. Man kan velge å overse ideologi i spill, film og annen kunst. Men det at du ignorerer det er ikke ensbetydende med at Ideologi er irrelevant i det mediet det eksister. Relevansen ligger kanskje utenfor selve spillet, men det betyr ikke at den nødvendigvis ikke har betydning for opplevelsen.
- 98 svar
-
- 2
-
Jeg tok eksemplene du nevnte og søkte opp Elden ring og undertale ettersom dette var to spill jeg aldri har hørt noen kalle woke. Jeg søkte slikt du sa og fant absolutt noen tråder om det. Men på den annen side ble trådststarterene i alle eksamplene jeg fant kalt idiot for å mene det, av omtrent alle som svarte. Så ser ikke ut til å være veldig utbredte meninger. Men det er alltid noen som skal rope woke om absolutt alt. Noe som gjorde at jeg en gang i tiden syntes de fleste antiwoke meninger var ganske teite. Men pr i dag vil jeg si at en del av antiwoke argumentene har relevans. Men det er noe av kritikken mot antiwoke også. Det blir for mange steile meninger uten god argumentasjon. Edit:::: Jeg leste feil, du skrev ikke at det roptes woke uten grunn om dustborn, du snakket om woke passet inn i historien eller ikke. Beklager det. Jeg er enig i at woke sikkert passer inn i dustborn historien. Uten at det av den grunn gjør spillet atraktivt for et større publikum. Jeg velger likevel å la det jeg skrev under stå. Men det var skrevet på feilaktig grunnlag. Dustborn som du skriver over her sier du at er et godt eksempel på at det hyles woke uten grunn. Har nødig lyst til å kommentere et spill jeg ikke har prøvd, men har aldri lest fra noen noen sinne før nå at det spillet ikke er uber woke. Selv journalister som har vært veldig posetive til spillet omtaler det som super woke, eller i det minste gjennomsyret av sterk venstrevridd liberal politikk Fra gamespot "Dustborn is written as though its creators heard complaints like "Keep politics out of games" and defiantly went in the opposite direction. It is one of the most overtly political and, more specifically, unapologetically leftist games I've ever played, and that uncommonly brazen setup makes its early hours very interesting, but it falls apart in the second half due to monotonous combat and a final few chapters that undo the stronger first half." Mens noen spill fint klarer å implementere woke elementer på en måte som ikke påvirker spillet i negativ forstand som baldurs gate 3, og som kanskje også gjør spillet bedre for de som føler seg inkludert. Er Dustborn et ekesmpel på et spill som dytter bort de aller fleste med sine politiske meninger og fremstillinger. Det klarer heller ikke å tiltrekke seg et nytt publikum.