Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

nVIDIAsucks

Medlemmer
  • Innlegg

    1 012
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om nVIDIAsucks

  • Bursdag 04. jan. 1984

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

7 991 profilvisninger

nVIDIAsucks sine prestasjoner

124

Nettsamfunnsomdømme

  1. Gikk for trumf kredittkort+ trumfpay. Kombinasjonen gir 3 % opptjening til vanlig og 5 % når det er trippeltrumf. Ulempen er at man er låst til Norgesgruppen sine butikker. Bruker Morrow og vanlig medlemskort hos Coop for tilsammen 2 %.
  2. Og selv i gangfelt finnes det også unntak. https://www.tv2.no/broom/meide-ned-fotgjenger-i-gangfelt-span-data-lab-colortxt-red-classtxt-redble-frikjent/span/5998456/ https://ytf.no/nyheter/frikjent-etter-pakjorsel-av-fotgjenger I følge flere her har man et spesielt ansvar fordi bilen er en stor og tung drapsmaskin. Om man skal følge det resonnementet så er en trikk enda mer drapsmaskin og burde utvise enda mer aktsomhet. Men neida: https://fagbladet.no/nyheter/trikkeforer-blankt-frifunnet-for-drap-i-lagmannsretten-6.91.521633.aff8324ffa Dette er selvfølgelig unntak, men uavhengig av om fører får skylden eller ikke vil jeg påstå at fotgjenger uansett har tapt om man blir påkjørt.
  3. Vær obs på at studiepoeng fra fagskole og høgskole/universitet er på to forskjellige nivåer i utdanningssystemet og dermed ikke direkte sammenliknbare. Vet ikke om det har noe å si ovenfor lånekassen.
  4. Forkjørsrett er ikke det samme som påkjørsrett pleide kjørelæreren min å si. Jeg oppfatter det heller ikke som at TS forsøker å rettferdiggjøre noe som helst eller at han faktisk har kjørt på noen (han skrev at han holdt på å kjøre på noen). Selv om man som kjørende ikke har påkjørsrett så gjelder vegtrafikkloven § 3 for gående også. Det tror jeg det er mange gående som hadde hatt godt av en påminnelse om.
  5. Det er ikke noe i veien for å planlegge med overtid. Men et ordinært personalmøte faller neppe innenfor de tilfellene hvor det er ok å gjøre det.
  6. Om jeg ikke husker feil så er det bare en særforhandlingsbestemmelse som har ankemulighet og, den er i kapittel 4, så ikke relevant her.
  7. I 2024 ville jeg ha spart ca. 1 000 kroner med denne ordningen i forhold til spotpris og strømstøtte. I forhold til bare spotpris så er tallet ca. 2 900 kroner. NO1 og 18 200 kWt. Så det er da noe. Men hvorfor har det ikke vært mulig tidligere?!
  8. Om dette var en forhandling hjemlet i hta kapittel 5.2 så kan ikke fagforeningen nekte noe som helst. En 5.2-forhandling er nemlig ikke en forhandling men en drøfting og dersom man ikke blir enige er det arbeidsgivers siste tilbud som gjelder.
  9. Det var jo veldig spesielt. Har du fått noen begrunnelse?
  10. I følge regjeringen er det bygningsenergidirektivet fra 2018 det er snakk om å innføre og ikke den utgaven som ble revidert i fjor. Kom ikke kravene til boliger inn i fjorårets revisjon, slik at innføringen av den eldre utgaven ikke vil få noen konsekvenser for privatboliger? Kilde: https://www.regjeringen.no/no/tema/energi/eueos_og_energi/Sporsmal-og-svar-om-bygningsenergidirektivet/id3084515/
  11. Kjipt for de som har id4, men det er i så fall et problem med biltypen og ikke elbil generelt.
  12. Det er vel ikke noe forskjell på elbil og andre biler når det kommer til kjetting. Men om du har bakhjulsdrift så bør du vurdere kjetting til alle fire hjulene og ikke bare til drivhjulene.
  13. Hele kommune-Norge følger KS sin tariffavtale. Bortsett fra Oslo. De har sitt eget tariffområde og avtale.
×
×
  • Opprett ny...