Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Complexity

Medlemmer
  • Innlegg

    21 921
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Complexity vant dagen sist 27. oktober 2019

Complexity hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

64 115 profilvisninger

Complexity sine prestasjoner

10,6k

Nettsamfunnsomdømme

17

Hjelpsomme svar

  1. Lyd er subjektivt ja, men når jeg testa Ioniq 5 med det oppgraderte Bose anlegget så ble jeg sjokkert over hvor dårlig det var. Og skrudde man opp lyden begynte det å skurre i høytalerne.. åpenbart ikke tunet litt engang. Men forhåpentligvis bedre nå og tipper Meridian er litt flinkere enn Bose.
  2. Complexity

    Tesla - kaféen

    Ja kjempelett. Par skruer for å ta ut frunken også er det bare å plugge ut den gamle og plugge i den nye. Burde legge inn siste update etterpå via OTA i tilfelle den har ligget en stund på hylla hos bilkomponenter
  3. Complexity

    Tesla - kaféen

    Ja du må ha en nyere boks om du har gen 1, siden Tesla endret på signaleringen til lyktene. Den nye boksen har OTA updates så om Tesla skulle endre dem igjen trenger man ikke bytte. Bilkompoenter kjørte jo kampanje når dette problemet kom med at man fikk god pris på den nye boksen ved å sende inn den gamle. Kansje du fortsatt får det om du hører med dem. Den nye ALCD boksen funker veldig bra med led matrix lysene.
  4. Skaper masse PR. Selskaper som VW eller BMW kunne aldri gjort slike stunt. Men det står for Actually Smart Summon da mange mente den gamle summon ikke var smart nok. Ang morsommheter så er det faktisk litt morsomt å ha custom låselyder. At bilen kvekker som en and når den låses får meg til å le iallefall. Men eg er nok litt barnslig til sins.
  5. Funksjonen kom i en update for 5 år siden så er vel ganske utprøvd. Men nå i version ASS funker det bedre enn før.
  6. Når man bare kjører bilen att og frem eller tilkaller den holder man inne en knapp i appen og bilen stopper med en gang man slipper den. Bare man følger med er det ikke skummelt.
  7. Bilene reklamer for segselv. Tesla bruker og en del humor som funker som bra PR det og. Vet ikke om du så at siste version av summon heter ASS f.eks.
  8. Hele summon systemet er amputert i Norge grunnet regler uansett. Nøkkelen (mobilen) må ha Bluetooth kontakt med bilen grunnet regelverk så man kan bare stå noen meter unna den når det er i bruk.. Har brukt det noen ganger bare til å kjøre bilen ut av en trang parkeringsplass for å slippe å presse meg inn i bilen, men det er eneste. Og det kan jo de fleste andre biler og gjøre i dag.
  9. Nei det kan man lure litt på. Folk har jo blitt reklamert med at dem har autopark så de kan vel ikke ta det bort. Men jeg kjenner ingen med verken Tesla eller noe annen bil som bruker autopark så ikke stort savn. Største forsjellen med Tesla og de andre er at de andre bruker 18 sensorer og radar og lidar og alle slike ting, mens Tesla benytter kun kamera. Og de eldre bilene har ikke kamera i nesen så bilen er blind i fronten. Derfor den må rygge i starten når den skal hente deg for å få sett hva som er forran bilen med kameraene i frontruta.
  10. Tesla har nedprioritert den autopark greia totalt og den har aldri funket.. De fører jo en enorm mengde statistikk og nedprioriterer funksjoner som ikke blir brukt. Nå er den videoen der 2 år gammel og det har vel vært 20 oppdateringer eller noe til bilene siden da. Tesla vil heller at man parkerer selv så kommer bilen å henter deg etterpå.
  11. Complexity

    Tesla - kaféen

    Stusset og på det. Litt av greia med matrix langlys er jo å slippe å måtte gjøre noe manuelt. Har du ledbar vil den som oftest slå seg av når du kommer til gatelys og slikt da den vil dimme litt noen soner og da deaktiveres ledbaren.
  12. Complexity

    Tesla - kaféen

    Må kjøre i minst 40km/t før langlys slås på av en eller annen grunn. Men ellers så lyser den rundt svinger å slikt hele tiden. Kan være dine er ute av kalibrering. Åpne menyen for lysjustering så vil den kjøre en sjekk.
  13. Greia er ikke hvorfor man vil starte en slik bil hallveis - greia er hvorfor ikke bilen bare kan fikse dette selv i 2024 på en bil med masse fancy tech. Man trenger ikke starte motoren på en elbil for å lade 12V. Det er ikke en dynamo som må spinnes rundt for at 12V skal lades. Det er bare elektronikk som styrer alt. Problemet med dagens Hyundai er jo at batteriet tømmes uansett. Plugger du ikke ut ladekabelen når bilen er ferdig ladet så tømmes 12V batteriet - selv om den står med ekstern strøm tilkoblet.. De driver å bytter ut hele ICCU enheten eller hva selve laderen i bilen kalles på biler som er ille plaget, men hittil virker det som de nye og har tilsvarende problemer..
  14. Ja har enda det orginale 10 år gamle i min og det er fortsatt i god stand. Leafen lader det når bilen lades, når bilen kjøres og 5 minutter eller noe per døgn når den står parkert. Funker bra. Men om du trykker på "power" knappen uten å trykke inn bremsa først vil bilen tømme det ganske raskt med å starte vifter og alt slikt uten å starte ladingen av 12V. Slik som denne helt nye Hyundaien og ser ut til å gjøre..
×
×
  • Opprett ny...