Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

TST

Good Game AS
  • Innlegg

    13 897
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om TST

  • Bursdag 28. sep. 1979

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

32 373 profilvisninger

TST sine prestasjoner

1,1k

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Okei, la oss snu på det. Ibelinprisen kan på flere måter redusere kostader i samfunnet ved å fremme en trygg og inkluderende spillkultur blant barn og unge. Her er noen eksempler på positive effekter i et langtidsperspektiv: Lavere kostnader for psykisk helse: Digital mobbing og utenforskap kan føre til psykiske problemer som angst og depresjon hos unge, som igjen øker behovet for helsehjelp. En tryggere spillkultur kan redusere slik negativ atferd og dermed minske behovet for psykisk helsehjelp Forebygging av skole- og sosiale problemer: Barn og unge som blir mobbet eller ekskludert på nett kan få problemer på skolen og sosialt. Dette kan føre til læringsvansker og frafall, som koster samfunnet. Ved å fremme positive rollemodeller i spillmiljøet, kan Ibelinprisen bidra til et bedre miljø som forebygger disse problemene Støtte til ungdomsklubber reduserer utenforskap: De frivillig drevne klubbene gir ungdom et trygt sosialt miljø. Utenforskap kan føre til økt behov for hjelp fra sosiale tjenester. Med støtte fra denne prisen kan klubbene styrkes, noe som gir ungdom sosial tilhørighet og reduserer behovet for kostbare tiltak Gevinster gjennom bedre digitale ferdigheter: En positiv spillkultur styrker unges digitale ferdigheter og sosiale kompetanse, som er viktige i dagens arbeidsmarked. Å fremheve gode rollemodeller bidrar til å forberede dem på arbeidslivet, noe som kan øke sysselsettingen og redusere kostnader knyttet til arbeidsledighet Redusert risiko for kriminalitet: Ungdom som føler seg utenfor eller har dårlig psykisk helse, har større risiko for å utvikle antisosial atferd eller kriminalitet. En positiv og inkluderende spillkultur kan gi dem en trygg arena der de kan utvikle gode verdier, noe som forebygger kriminalitet og sparer samfunnet for politi- og rettsutgifter
  2. Jeg kan ikke svare på vegne av redaksjonen, men jeg vil gjette at det skyldes at de fleste spill de velger å se på statistisk sett faktisk ikke er dårlige opplevelser. De tar nok ikke tak i svake spill bare for å oftere kunne vise frem karakter 1-5, men de er heller ikke redd for å bruke hele skalaen når det trengs. Dersom de hadde hatt tre gangen så mange anmeldere, ville fordelingen kanskje blitt annerledes. 7 av 10 = tommel opp. Donkey Kong har derfor helt rett i at Gamer.no er en del av «overwhelming posititive» på Steam med denne anmeldelsen.
  3. Enig! Og derfor er artikkelen om hvordan Gamer.no vurderer spill fortsatt høyaktuell 15 år senere.
  4. For du har jo selvsagt fasiten på hva som betyr noe for enhver, og du vet nøyaktig hva annet denne personen har bidratt med i samfunnet?
  5. Takk for gode innspill! Her hadde det gått litt i ball under redigeringen. Vi har også gjort MSI oppmerksomme på RAM-feilen.
  6. Jeg tipper det etreX sikter til er: Søknaden må gjelde et norsk kulturprodukt som oppfyller minst tre av de fire punktene i kulturtesten: Designdokumentet eller litterært forelegg er originalskrevet på norsk eller samisk.  Dataspillet er på norsk eller samisk språk.  Prosjektet fokuserer på norsk språk, kultur og historie, eller tematikk som har relevans for en norsk målgruppe.  Dataspillet har et vesentlig bidrag fra opphavere eller utøvende kunstnere bosatt i Norge eller et annet EØS-land.  Hvis de mest suksessfulle spilltitlene fra våre naboland hadde blitt laget i Norge, så hadde de ikke fått utviklingstilskudd. Så kan man selvsagt snu på det: De norske spillsuksessene Age of Conan, Den Lengste Reisen, Drømmefall, Anarchy Online, Project I.G.I. lyktes uten tilskudd.
×
×
  • Opprett ny...