-
Innlegg
12 119 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn
Ikke oppgitt
Nylige profilbesøk
36 312 profilvisninger
Bjerknez sine prestasjoner
3,3k
Nettsamfunnsomdømme
6
Hjelpsomme svar
-
Joda, er enig i det. Bare kommer med noen alternativer.
-
På spec vinner Y uansett. Men skal man ha premium feeling og skikkelig kjøremaskin så er i4 vinneren mener jeg. Men klart, Y er vel litt større?
-
Skulle jeg først hatt en bil i "budsjett"-klassen så hadde jeg jammen meg valgt en Tesla tror jeg altså... Når du først nærmer deg 550.000 eller mer, så ville jeg hvis jeg var deg sjekket ut BMW i4 også. 599.000,- for i4 M50 ut året. Det er så vidt jeg vet det i4 idrive 40 (som er lillebroren) koster uten kampanjen som nå er. Ta det med en klyps salt, men nærmer du deg slutten av 500-tallet så blir fort i4 M50 et alternativ og da vil jeg si du får deg en ganske grei opptur.
-
Nå skal det etter min mening heller ikke voldsomt mye til for å overgå Tesla når det kommer til "premium" følelse, men jeg synes nå Tesla uansett samlet sett er verdt en titt. Spesielt Highland. Jeg har kun prøvesittet Highland, men følte den virket hakket bedre enn forgjengeren.
-
Tesla vinner på rekkevidde og ytelse i forhold til pris. Den saken er udiskutabel. Men det er mye annet enn dette som teller også selvsagt. Kia EV6 har jeg ikke testet, men ut fra utseendet så ser den jo grei ut. Blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes om bakenden, men direkte stygg er den vel ikke. Den billigste versjonen koster 449k å det synes jeg ikke den er verdt. Toppmodellen (bortsett fra GT) er den jeg ville valgt av de tre vanlige vertfall.
-
Hvis man leser det som står på denne siden: https://www.elbil24.no/nyheter/teslas-nye-funksjon-heter-ass/81893315 Så underbygger dette min tro om hvordan jeg mener Tesla tenker på. Dem kommer på nye ting og uten særlig ettertanke så implementerer man funksjoner i bilen som gjør kunder til testobjekter. I følge artiklen jeg linker til så mener jo til og med sjefen slev at dette ikke har fungert nok. jeg vet ikke om det med "prompelyder". Er det slik at man kan lage prompelyder med bilen? Jeg håper da inderlig ikke dem har lagt vekt på det? Det er jo bare flaut...
-
Ja. Men nettet bugner jo av artiker og sider samt videoer som også viser at mange har problemer og til og med ulykker ved bruk av denne funksjonen. Vi kommer sikkert til å komme dit en dag og det er en fin ting, men ikke utstyr biler med dette før det er mer utprøvd mener jeg.
-
Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde turt og bruke den funksjonen uten at jeg satt i bilen selv. Man er liksom helt prisgitt på at dette funker. Brått så treffer man en parameter som får CPU til å gå i spinn eller "tenke" urasjonelt og bilen gir gass eller tror den ser noe etc. Bare se på den ene parkeringsvideoen over. Bilen kunne ikke rygge intil fortauet i 5km/t forde den så et person på fartauet (som var fotografen som sto langt unna). Synes idet hele tatt det virker litt scetchy på en måte. Men selvsagt er det kult når det fungerer....
-
Jeg mente Youtube videoer ja. Tesla er jo ikke dummere enn at dem må forstå at bilene deres med de nye funksjonene vil publiseres rundt om. Da MÅ det funke, ellers så blir det ganske dårlig reklame.
-
I see. Det er mye med Tesla jeg liker, men jeg liker ikke alle de finnurlige tingene dem finner ut som ser bra ut på reklamevideoer men som ikke funker i virkeligheten.
-
Da er det vel bedre å fjerne den og bruke nettopp ditt utsagn som argument for dette, i steden for å ha noe som ikke funker? Nå har vel park assist vært på markedet i veldig mange år allerede, så det burde nå funket på en eknologispekket bil som Tesla mener nå jeg? I tillegg, så skryter dem av at man heller skal satse på at bilen kommer og henter deg? Hvordan skal man kunne stole på at det funker hvis ikke engang park assist funker? Jeg er egentlig bare ute etter å forstå hvordan Tesla prioriterer og tenker rundt bilene sine. Det er på en måte forskjell på og få gode ideer og faktisk få dem til å fungere stabilt i praksis tror jeg. Det samme gjelder disse blinklys knappene på styret. Sikkert en fancy og god ide til å begynne med, men hadde han som fikk ideen faktisk kjørt bilen med disse knappene i en rundkjøring som man skal blinke inn i samt ut av, så hadde han kuttet dem ut på kort tid. Jeg får liksom en følelse av at eierne av Tesla blir prøvekaniner. Mye funker og veldig mye er bra med Tesla. Jeg kunne tenkt meg en selv en gang bare for å eid en, men jeg synes liksom det er noe som skurrer i samme setning...
-
Så denne videoen på Youtube som tester parkassist på BMW, Audi, Ford og flere Teslaer: Dette mener jeg er et bevis på at Tesla er ferske gamet. Både Ford, BMW og Audi besto alle testene, men Tesla besto ingen. Bortsett fra EN test med EN av bilene. Det var også tatt med hele tre Teslaer og ingen av dem besto begge parkeringstestene. Tesla fant ikke engang luken i innendørsparkeringen. Nå er ikke dette en funksjon som brukes mye for min del eller av veldig mange kanskje, men det sier nå uansett litt om hvordan Softwaren i Tesla fungerer i forhold til andre biler kanskje? Husker jeg hadde en 2008 modell VW Touran som klarte dette helt utmerket. Jeg brukte denne ganske mye den gangen da det var ganske ny teknologi og litt spennende. At nye biler snart 20 år senere ikke klarer dette er vel litt rart? Eller hva er det som egentlig går galt her? Som nevnt så er ikke dette verdens mest nyttige funksjon kanskje, slik jeg ser det, men jeg lurer mer på HVORFOR Tesla i videoen over feiler med alle bilene i testen? Hva er det BMW, Audi og Ford har skjønt som ikke Tesla har skjønt?
-
Når jeg tenker etter, så tror jeg faktisk jeg er enig med deg. Ikke med at biler med fancy elektronikk har nevneverdig mer feil, men at biler generelt var bedre før og holdt lenger.
-
Jeg har hatt hatt en del biler av siste skrik som har hatt en del utstyr. Kan ikke huske at noen av bilene jeg har hatt har hatt noen problemer med det som var regnet som "fancy" på den tiden jeg hadde bilen. Husker den gangen vi hadde gamle biler, typ 1980-1990. Var jaggu meg ikke feilfrie dem heller, men det var ikke elektronikken som sviktet her. Det var gjerne andre ting som gikk dundas. Var det noe galt med motor så fikk man sjelden opp noe lamper. Da hørte man ulyder. I dag får man varlser så fort det er den minste feil ett eller annet sted. Da får man fikset problemet kanskje før det blir et veldig stort problem. Men det koster. Det som var feil med motorer før, får man med elektronikk i dag. Derimot tror jeg mange feil på eldre biler lå der skjult uten at vi viste noe, da det ikke fantes noen sensorer etc. over alt. Bilene bare gikk til dem ikke gjorde det.
-
Jeg gleder meg veldig til det, men jeg drar såpass på årene nå at jeg nok ikke tar helt av. Men jeg husker den aller første splitter nye bilen jeg kjøpte meg som 18-åring. EN klin ny 1998 VW Polo Sport 16V 100HK'er med 16" hjul og senkesett, sotede ruter og takluke etc. Den måtte jeg vente i 6 måneder på og gud bedre jeg klarte nesten ikke å sove om natten....
- 312 svar
-
- 1