Gå til innhold

The Musical Box fremfører Genesis-showet "A Trick of the Tail" i Oslo 27. sept.


Rael

Anbefalte innlegg

Hei alle fans av 70-talls-Genesis - de canadiske Genesis-klonerne i The Musical Box kommer tilbake til Norge!

 

trick2008.jpg

 

 

31. mars i fjor fikk de et nær fullsatt Oslo Konserthus til å måpe, deretter brøle av begeistring da de gjorde en makeløs, autentisk fremførelse av Selling England by the Pound-showet fra 1973. TMBs konserter fremstår klin like de originale; musikalsk som visuelt, og nå går de løs på det første showet etter at Phil Collins ble Genesis' frontmann: A Trick of the Tail fra 1976.

 

Etter over 15 år med forskjellige Gabriel-æra-shows bak seg, blir Oslo-konserten verdenspremieren på TMBs nye oppsetning. I likhet med Genesis i 1976 har TMB fått seg en ny vokalist. Ron Belgard fikk jobben som Collins anno '76. Bilde av han kan ses under nettside-linken nedenfor.

 

Showet i Konserthuset vil fremstå slik Genesis' gjorde i '76 - ned til den minste detalj. Dette innbefatter originale lysbilde- og filmprojeksjoner, lasere, spesielle effekter, kulisser, scenerigg, lys/lyd, og selvfølgelig en identisk setliste, dvs låter fra perioden 1970-76. (Herunder The Cinema Show, Dance On A Volcano, Los Endos og ikke minst eposet Supper's Ready.)

 

Ta en kikk på bandets relanserte nettside her: http://www.themusicalbox.net

 

Historikk-info og billetter på Konserthusets nettside: http://www.oslokonserthus.no/action/displayArticle?aid=2596

 

Noen her som har tenkt seg på konserten? Dette blir bostavelig talt svært! :new_woot:

Endret av Rael
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på Selling England by the Pound 31. mars i fjor, og det var stort. Selv om jeg er størst fan av Gabriels æra, ville jeg nok tatt turen til dette showet og, hadde jeg bare hatt muligheten. Men det har jeg dessverre ikke, da jeg bor i Kina for øyeblikket. Vil bare anbefale alle som er interessert i Genesis å dra, disse guttene vet hva de gjør; i fjor sørget de for en av mine største konsertopplevelser noen sinne.

Lenke til kommentar
Selv om jeg liker gabriel årene best tror jeg dette kommer til å bli veldig bra ;)

 

Gleder meg xD

 

 

Med dette feinsmecker-bandet blir det garantert bra. Og til dem som foretrekker Gabriel-perioden så er 10 av de totalt 15 låtene på spillelista fra albumene da han var med.

 

Her er spillelista TMB vil følge: http://www.wiventertainment.de/trick/pages...nt_setlist.html

 

I mine ører er dette en fantastisk mix av Genesis-låter!

Lenke til kommentar

Ja, jeg så det var mange gode fra Gabriel perioden :)

 

Er synd den gamle vokalisten slutta, han sang ekstremt likt Peter. Men blir uansett stort for meg å få høre Supper's Ready, Cinema Show, While Mountain, Firth of Fifth og mange flere!

 

 

Er synd Gabriel ikke er innteresert i en gjennforenings konsert med Genesis, er klart den konserten jeg ville reist hvor som helst i verden får å få se :p

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Ja, jeg så det var mange gode fra Gabriel perioden :)

 

Er synd den gamle vokalisten slutta, han sang ekstremt likt Peter. Men blir uansett stort for meg å få høre Supper's Ready, Cinema Show, While Mountain, Firth of Fifth og mange flere!

 

Så vidt jeg har skjønt var bandets plan uansett å bevege seg videre i G-historien slik de har gjort nå, og da måtte de uansett ha en annen vokalist. De kom til et punkt der de ikke ønsket å melke Foxtrot, Selling og Lamb-showene noe mer. Men, det siste jeg hørte fra turnémanageren deres er faktisk at det ikke er umulig at de setter opp showes Gabriel-perioden igjen.

 

Er synd Gabriel ikke er innteresert i en gjennforenings konsert med Genesis, er klart den konserten jeg ville reist hvor som helst i verden får å få se :p

 

Aldri si aldri... Det kan skje etter Gabriel har fått utgitt den neste plata si. Når det skjer må gudene vite. Gabriel vet det i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar

Her er noen reaksjoner som ble postet på det "offisielle" norske progrockforumet i dagene etter den første TMB-konserten i Oslo - "Selling England by the Pound" i Oslo Konserthus, 31. mars 2007:

 

"kickfoot":

Den beste, råeste og deiligste konserten jeg har vært på noen sinne!

 

"Subtacto":

Jeg er målløs. Tom for ord. Fy F for en konsert!!! Jeg har gåsehud fremdeles!

 

"Drømmeulv":

Fro unggutter som meg , som aldri har sett genesis live i sin storhetsperiode , så var dette som å reise i tidsmaskin. I går kveld så jeg Genesis. Det var perfeksjon til det ytterste. Nydelig.... Og de spilte suppers ready! :D

 

"Zenith":

........og for en avslutning, "kniven" satt som støpt!

Måtte alle musikkguder sørge for at neste show finner veien til Norge også

 

"progrock":

Sinnsykt bra!!! Det oppsummerer alt for min del...

 

"Spin":

Beste konserten jeg noengang har sett. Fantastisk.

 

"Eloquence":

Helt enig med dere andre - dette var min største konsertopplevelse gjennom tidene. Absolutt verdt turen over fjellet + et hotelldøgn! :)

 

"Progster":

Jeg var tilstede på lørdag og var hensatt i en lykke, tilfredshet og takknemlighet til TMB som lot meg (oss alle) få lov til å gjennoppleve Genesis' show fra 1973. [...] TMB gjorde en FENOMENAL jobb, og var MYE bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Det var perfekt utført på alle måter, lys, sound, scene, musikk, slides, kostymer, effekter, sminke, blacklight... ja, ALT stemte! KONGEBRA! :D

______________________

 

Ellers; Visse dere at det faktisk går an å synge Riding the Scree? Knegg...

Lenke til kommentar

En liten nyhet fra den musikalske boksen: The Musical Box' siste skudd på stammen, Ron Belgard, ble etter hvert funnet for lett for jobben og vil ikke inngå i ensemblet som skal utgjøre Trick-line up'en. Han gjorde ikke de forventede fremskritt i rollen som Phil Collins, så hans karriere i TMB ble dermed kortvarig. TMB har istedenfor hyret inn mannen som har vært bandets frontfigur de siste 15 år; Denis Gagné. Hans artistiske kvaliteter bør det ikke såes tvil om, så det blir sikkert en interessant og storartet opplevelse å se han i en ny rolle.

Lenke til kommentar
En liten nyhet fra den musikalske boksen: The Musical Box' siste skudd på stammen, Ron Belgard, ble etter hvert funnet for lett for jobben og vil ikke inngå i ensemblet som skal utgjøre Trick-line up'en. Han gjorde ikke de forventede fremskritt i rollen som Phil Collins, så hans karriere i TMB ble dermed kortvarig. TMB har istedenfor hyret inn mannen som har vært bandets frontfigur de siste 15 år; Denis Gagné. Hans artistiske kvaliteter bør det ikke såes tvil om, så det blir sikkert en interessant og storartet opplevelse å se han i en ny rolle.

 

OMG, hvor har du lest dette? står ingen ting om det på themusicalbox.net enda...

Lenke til kommentar
OMG, hvor har du lest dette? står ingen ting om det på themusicalbox.net enda...

 

Har hørt det fra bandets turnémanager som jeg hjelper lokalt ifm Oslo-konserten. De som styrer nettsiden er forøvrig generelt trege med å oppdatere denne, men det vil uansett ikke fremkomme noen store* endringer der. Årsaken er at The Musical Box iflg bandet sjøl skal anses for å være et prosjekt mer enn et band. Dvs at enkeltmedlemmene (og deres navn) som utgjør enheten TMB, er underordnet siden prosjektet TMB reproduserer Genesis-shows nøyaktig slik de var, uansett hvem som er med...til enhver tid..og uansett hvilke individuelle "egne" ideer det enkelte medlemmet måtte ha. Noe sånt. Et militant regime altså! ;)

 

* Selve line up-seksjonen skal oppdateres med Gagnés navn snart..er jeg blitt fortalt.

 

I alle fall: Etter å ha øvet iherdig sammen for første gang med Trick-showet sist helg, ble dette resultatet på søndag:

 

http://www.youtube.com/watch?v=QwVM_P3YSvg

 

Dette lover bra etter såpass få gjennomspillinger sammen! Denis Gagné er rå på sine skuespillerdetaljer, og ellers er scenesettet etc. en "carbon copy". Naturligvis...

Endret av Rael
Lenke til kommentar
Hørtes ganske bra ut ^^, ble litt skuffa av Supper's Ready avsluttningen. Men, det blir vel bedre.

 

Hvorfor kan dem ikke bare gjøre Lambs tour istedenfor! ;)

 

De turnerte Europa rundt med Lamb fra 2004 til 2006 (!) så den måtte de legge på hylla. Dette var før de hadde begynt å turnere i Skandinavia. Jeg er blitt fortalt at det ikke er umulig at de setter opp Lamb igjen, og da fokuserer på land de ikke har spilt dette showet i før. Så det er håp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Eneste mulighet var om jeg syklet fra Bodø, men jeg vet nå ikke helt ... :(

 

Da burde du uansett ha startet i forrige uke. ;) Har en MySpace friend fra Bodø som tar turen nedover sammen med noen kompiser. De får dessuten med seg de norske proglegendene Junipher Green på fredag og platemesse lørdag formiddag (begge deler på Rockefeller), så det blir jo mer valuta for reisepengene sånn sett. For det er ubønnhørlig dyrt å fly til Oslo når man skal på konsert...tyvärr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...