Gå til innhold

News fra Canon: 50d. (nå med preview av kameraet)


Anbefalte innlegg

Det later til å være mer eller mindre offisiellt at Canon vil lansere 50d innen kort tid.

 

 

Key-features:

 

1.6x crop

15.1MP

Digic 4

Dust Reduction

Auto Brightness Processing

Auto CA correction

95% viewfinder .97 magnification

9 point af (All Cross Type)

AF Fine Tuning

Face Recognition AF

ISO 100-3200 (Expansion to 6400, 12800)

6.3 fps (high speed) 3fps (low speed)

Buffer: 16 RAW - 60 JPG - 10 RAW+JPG

100,000 shutter life

HDMI Output

3" VGA LCD (920,000 pixel)

 

http://www.bobatkins.com/photography/digit...on_eos_50D.html

 

Får nå ta det med en ørliten klype salt. Uansett, kanskje ikke dette kameraet Canonfolk flest ventet på (les:5d etterfølger), men men...

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dere har fått med oppdateringen til Bob:

 

UPDATE: Though the machine translation seems to be saying that IS is in the camera, I'm informed that a human translation says the stabilization is, in fact, in the lens.

 

Resten av spesifikasjonene virker troverdig; så julen kommer kanskje tidlig i år ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Det som er mest spennende i mine øyne er høy ISO kvalitet.

Blir spennende å se tester på dette når kameraet kommer.

Det er det jeg savner mest på 30D'en min.

Jeg selv kunne også tenke meg høy ISO. Og en bedre skjerm (særlig farger/lysstyrke) i forhold til 30D. Ellers er det ikke noe jeg savner.

 

Tom

Lenke til kommentar
Selv planlegger jeg å kjøpe 40D i begynnelsen av desember til den nette sum av 10225 kroner. Hvor mye kan vi spekulere i at 50D kommer til å koste, når den kommer ut? Jeg er usikker på om jeg bør vente litt.

 

Du mener enten kjøpe 40d nå til 6990,- evt vente til desember å kjøpe den for 10225,-? ,p

 

50d, om dette stemmer, kommer til å temmelig raskt komme under 10 lapper, dvs der D300 befinner seg - som vel er direkte sammenlignbar.

Lenke til kommentar
Selv planlegger jeg å kjøpe 40D i begynnelsen av desember til den nette sum av 10225 kroner. Hvor mye kan vi spekulere i at 50D kommer til å koste, når den kommer ut? Jeg er usikker på om jeg bør vente litt.

 

Du mener enten kjøpe 40d nå til 6990,- evt vente til desember å kjøpe den for 10225,-? ,p

 

50d, om dette stemmer, kommer til å temmelig raskt komme under 10 lapper, dvs der D300 befinner seg - som vel er direkte sammenlignbar.

 

Nei, det jeg mener er å kjøpe dette EOS 40D kittet i desember til 10225,- ... Eller om jeg skal kjøpe 50D (hvis den kommer før jul) til en lavere pris, men da bare for huset. Dette blir mitt første speilrefleks, så det hadde vært fint å få tatt noen bilder på julaften. =) Jeg har ikke et større budsjett enn på litt over 10000,- før jul.

 

Det er derfor jeg tenker på 40D. Er 50D verdt å glemme årets julebilder for?

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

40D vil gå ned i pris til jul. Og vis det blir fastsatt en realese dato på kameraet til høsten, med pris. Så vil 40D falle enda mer. Og Tom sier at det vil ligge på rundt 10 lapper. Da ville jeg kjøprt 50D. Men så er det behovet ditt. Trenger du så godt kamera som førstegangs dslr? Flere begynner med hakket lettere kamereaer.

Lenke til kommentar

Det som er det soleklart mest interessante her er jo Digic 4-prosessoren! Da vet vi hva vi kommer til å se i den nye 5D og i 1D/1Ds mk IIIn eller hva nå Canon kommer til å kalle disse. Det er helt tydelig at de skjerper knivene mot Nikons sine råskinn D300 og D700 og D3x/D3h. Tør jeg gjette på at Digic 4 er hvass nok til å dra en 5D mk II med 16 mpix i like mange bilder pr. sekund som Nikon klarer med 12 mpix i D700? Og at vi endelig får litt skikkelig fart på 1D :p

 

Skal si det er moro å være interessert i kamera om dagen!

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg dette er bare et nytt oppkast av Canon :!:

 

1.6x crop: på tide at de går vekk fra 1.6 crop nå.

 

15.1MP: og der var den tekniske, bildekvalitetsmessige fremgangen tapt igjen

 

Digic 4: er det noen som har en formening om dette vil berøre bildekvalitet?

 

Auto Brightness Processing: hva er det her for noe?

 

9 point af (All Cross Type): trenger bare et fokuspunkt jeg, iallefall. bare å fokusere, deretter velge utsnittet. er det noen som kan vise til en situasjon der man faktisk trenger mer en ett? makro kanskje....

 

AF Fine Tuning: hva vil dette si? justering av fokusfeil?

 

Face Recognition AF: Canon sikter etter brukerne som faktisk ikke kan bruke kamera i det hele tatt, men absolutt behøver et speilrefleks :!:

 

6.3 fps (high speed) 3fps (low speed): høyst ubrukelig for de fleste. bidrar faktisk til at mange slurver enda mer når de tar bilder. "hvis jeg tar flere bilder kanskje jeg klarer å få et med riktig fokus".

 

HDMI Output: bedre dette, enn at de får folk til å vise bildene sine på s-video. men synes allikevel dette hører hjemme på kompaktkameraene.

 

3" VGA LCD (920,000 pixel): er dette virkelig nødvendig for noen? synes de heller burde lage et system som gjør at man klarer å se skjermen i sterkt sollys.

Lenke til kommentar
9 punkts autofokus med kryssensorer er veldig nyttig. Hvorfor bruke tid på å rekomponere og kanskje mista fokus, hvis man kan fokusere fort og der man vil med en gang?

 

Jeg forstår hva du mener. Men denne funksjonen er egentlig bare nødvendig for action-fotografer. Personlig syns jeg ikke tiden det tar å skifte fokus-punkt er verdt det. Da gjør jeg det heller med det samme fokuspunktet, noe som jeg heller ikke har opplevd som begrensende for den tekniske utførelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...