1915 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) begynte på skole igår. og vi skal bruke google scetchup og jeg har linux mint 5 og vil må få scetchuo til å funke. innstallerte via wine da. innstallasjonen og alt gikk bra. men finner den ikke i wine når jeg browser wine. men åpner jeg c:/ finner jeg scetchup men vet ikke hvilken fil jeg skal åpne for å åpne sctechup ? men hvorfor kom ikke scetchup i wine "mappa" på appalication ? jeg MÅ ha programet til å funke. takker for svar. Endret 19. august 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 edit: fant google sketchup og fikk starta det. men så kom et annet problem. hvordan fikser jeg det ? feilmelding: http://bildr.no/view/242334 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=678080 Lykke til! Endret 19. august 2008 av qweac Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) ? hjalp meg ikke. hva skal jeg gjøre for å fikse det ? .. edit: fikk det til. men kom et problem: når det ble åpnet og jeg trykket continue så låste programmet seg og avsluttet av seg selv. og slik skjer det hvis jeg prøvde på nytt. ha nå ? ;o Endret 19. august 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Har du prøvd det som står i linken jeg ga deg? Iv seen quite a few posts that mention the problem with Sketchup 6, where it stops during loading and warns you that you do not have OpenGL available. I had this problem. Fix: Open your wine menu and open the C drive (/home/user/.Wine) Open the Windows Folder Find Regedit.exe and run it with Wine Find: HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\SketchUp6\GLConf ig\Display There are three entries - Look at the bottom one, name 'HW_OK" Double click it and change the data from a 0 to a 1 Run Sketchup 6 No more error on startup and the program seems to run just fine on NVIDIA 6600, Ubuntu 7.10 Endret 19. august 2008 av qweac Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 edit: løst jeg reboota bare pcn så funka det. takker for all hjelp. satte stor pris på det for programmet MÅ vi bruke på skolen. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Bra det løste seg da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå