Gå til innhold

Legge sammen partisjon med hoveddisk på laptop. Mulig uten å reinnstalere vista?

Knott^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det går an. Men du må bruke penger på å kjøpe et fungerende program (anbefaler Paragon v 9.0). Bruker du noe freeware greier eller symantec partition magic bør du være forberedt på at det går skeis og du må reinstallere hele OSet.

Btw:Partition Magic 8.x (symantec) funker ikke på Vista overhode , det ødelegger boot etter partisjons operasjoner.

Lenke til kommentar
Ja det går an. Men du må bruke penger på å kjøpe et fungerende program (anbefaler Paragon v 9.0). Bruker du noe freeware greier eller symantec partition magic bør du være forberedt på at det går skeis og du må reinstallere hele OSet.

Btw:Partition Magic 8.x (symantec) funker ikke på Vista overhode , det ødelegger boot etter partisjons operasjoner.

Har nå kjøpt meg Paragon Partition Manager v9 0 Professional Vista Compatible, for det er den?

Er det noen guider hvordan man gjør akkurat det jeg skrev i sted? :)

Endret av Knott^
Lenke til kommentar

Det er en "wizard" i programmet som er super enkel å bruke.

Dette er versjonen jeg tenker på : Partition Manager 9.0 Personal

http://www.paragon-software.com/home/pm-pe...l/features.html

Merk at

Harddisk Mamager Suite 2008 inneholder ikke "merge" funksjon , kun i PRO versjonen av den.

I denne gjennomkjøringen er F: merget sammen med D: (alt blir til D:)

Innholdet av F: er lagt i en mappe under D: som blir hetende "merged_partition_content".

En billigere løsning for deg ville være å bruke Vista sin expand av C: sin mulighet.

Bakdelen med den er at du må slette alle filer og hele D: partisjonen ( dvs kopiere alt ut til ekstern disk eller noe på forhånd). Deretter bruke Vistas feature til å øke C: til å inkludere upartisjonert plass.

post-35394-1219087027_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...