Gå til innhold

Oppgradere notebook skjermkort

Anbefalte innlegg

Har en Acer 7520G, er fornøyd med den, bortsett fra skjermkortet.

Spesifikasjoner:

AMD Turion 64 x2 tl-64

4GB Crucial Minne

Nvidia 8400M G

GPU: G86 M

post-144049-1218643996_thumb.jpg

Lurer på om det er mulig for meg å gjøre som her: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=19077

Om ja, hva er det beste skjermkortet jeg kan benytte, hvor kan dette kjøpes, noe annet jeg trenger - kjøling etc ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er faktisk det kortet på ebay jeg har kikket på også til min. har en helt lik, dog med TL-58 CPU og de originle 2GB RAM. Men har vel forsåvidt funnet utav at til kontorbruk så er 8400M greit nok.

Man får kanskje ikke "kickass" spillopplevelse med et 8600, men skal visst være bedre ihvertfall. Har lest om å bytte disse kortene på et forum, men husker ikke helt hvor.. Skal ihvertfall gå an å sette Asus skjermkort i! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan nå melde om et vellykket skifte av skjermkort på bærbar pc. Fra et 8400m g til et 8600m gt.

Var bare å fjerne det gamle, vaske vekk gammel kjølepasta, sett inn kortet, ha på ny kjølepasta.

post-144049-1219857572_thumb.jpg

Dette ga forresten 3,5x mer poeng i 3dmark, enn det forrige kortet, og merkbar forskjell på endel spill.

Temperatur er ikke noe problem, +2'C omtrent, 69'C ved høy belastning.

Endret av joachimbra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var det greit å handle kortet fra leverandøren på ebay?

Måtte du ut med norsk skatt, og hvor mye kom det på til slutt?

Har en Acer 7520G med TL-58 selv serr'u ;)

Lurer på å sette inn 7200rpm disk og ny GPU for å spille Warhammer Online :thumbs:

Edit: btw, bestilte det (eBay)

14 dagers leveringstid eller?

Edit: hmm, dette blir dyrere og dyrere, kjøpte nå en WD 320GB 7200rpm disk. Skal legge inn forskjellen i ytelse til de som vurderer å gjøre det samme.

Endret av amund_l
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er handlen ferdig, og allerede satt inn i 7520G'n min. Handelen igjennom eBay med den mer eller mindre lojale taiwanske Hsien-Yu Huang gikk bra. Jeg fikk min GPU, og enn nå pakket i bobbleplast, i ett CD cover og litt mer bobbleplast før det var puttet inn i en litt kraftig konvolutt. Jeg ble skeptisk da alle bobblene var sprukne, og CD coveret var ødelagt under reisen, men GPU en virket.

I tillegg satte jeg inn ny main HDD på 320GB @ 7200rpm. Brukte Norton Ghost til å kopiere.

Bilder av Vistas ytelses score før og etter:

post-116054-1223047082_thumb.jpgpost-116054-1223047102_thumb.jpg

Skulle selvsagt også kjøpt ny CPU, men oppgraderingen jeg gjorde kostet til sammen 3000kr, og hadde jeg lagt til 2000kr for CPU hadde jeg like så godt kjøpt en ny laptop.

Jeg nevnte i en tidligere post at jeg ønsket å kjøre Warhammer Online. Og det kan jeg nå. Selv om det i følge www.systemrequirementslab.com skulle kunne gå med den gamel GPU'en, så går det hvertfall bedre nå :) Gikk fra ca 10fps til 50fps med samme gfx setting.

Til slutt et lite bilde fra www.systemrequirementslab.com når jeg sjekker WAR:

post-116054-1223047968_thumb.jpg

Endret av amund_l
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...