Gå til innhold

Kundeservice hos InfoCare. En vits


Anbefalte innlegg

Etter at min 1.5 år gamle PC brøt sammen for fjerde gang med hovedkortfeil, bestemte jeg meg for å heve hele kjøpet. PCen er kjøpt hos elkjøp (eneste butikk/nettbutikk i Norge som hadde akuratt den modellen jeg ville ha) og de benytter InfoCare som sitt service sted. De må godkjenne at det er en feil før jeg kan få tilbake pengene mine. Greit nok det. Jeg får beskjed om at dette kommer til å ta et par dager, maks 10. Nå har jeg ventet i over tre uker uten en lyd. Jeg ringe Elkjøp som igjen vidresendte meg til InfoCare. Der satt jeg i kø i en evighet før telefonsvareren spurte om jeg ville bli oppringt og beholde plassen min i køen. La igjen nummeret mitt, fikk bekreftet at de hadde motatt riktig nummer og alt. Har jeg fått noen telefon tilbake? Å nei da.

 

Ikke bare har infocare nå brukt en evighet på å faktisk bekrefte feilen, men de har ikke en gang ringt meg tilbake. Er dette standard kundeservice hos InfoCare, eller har jeg bare ekstremt uflaks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uflaks eller ikke, hvis dette er ditt fjerde serviceoppdrag på maskinen kan du jo allerede nå kreve kjøpet hevet [hvis de første 3 gangene var reklamasjonsberettige feil]

 

Finner de derimot en feil som er "din" nå, vet jeg ikke hvordan saken stiller seg... Kanskje en idè å høre i jus-forumet, og ikke ta mine ord for sannhet helt uten videre;)

Lenke til kommentar
uflaks eller ikke, hvis dette er ditt fjerde serviceoppdrag på maskinen kan du jo allerede nå kreve kjøpet hevet [hvis de første 3 gangene var reklamasjonsberettige feil]

 

Finner de derimot en feil som er "din" nå, vet jeg ikke hvordan saken stiller seg... Kanskje en idè å høre i jus-forumet, og ikke ta mine ord for sannhet helt uten videre;)

 

Nå snakker du jo bare imot deg selv! :p Elkjøp sendte den til verkstedet for å få bekreftet at det ikke er brukerfeil. En sånn service tar ca like lang tid som en vanlig en, siden pcen ligger like lenge i kø. Å reparere pcen tar som oftest ikke så lang tid.

 

Forhold deg til selger. De kan bruke sine egne kanaler til å kontakte infocare, siden de har jevnlig kontakt med de uansett. Det tar lang tid å finne ut at det om du kontakter IC direkte, siden produktet ditt er merket med Elkjøp som kunde.

 

Du er kunden din Elkjøp som igjen er kunden til InfoCare. Derfor kan du kanskje oppleve dårligere service derfra, siden de forholder seg til sine kunder.

Lenke til kommentar
uflaks eller ikke, hvis dette er ditt fjerde serviceoppdrag på maskinen kan du jo allerede nå kreve kjøpet hevet [hvis de første 3 gangene var reklamasjonsberettige feil]

 

Finner de derimot en feil som er "din" nå, vet jeg ikke hvordan saken stiller seg... Kanskje en idè å høre i jus-forumet, og ikke ta mine ord for sannhet helt uten videre;)

 

Nå snakker du jo bare imot deg selv! :p Elkjøp sendte den til verkstedet for å få bekreftet at det ikke er brukerfeil. En sånn service tar ca like lang tid som en vanlig en, siden pcen ligger like lenge i kø. Å reparere pcen tar som oftest ikke så lang tid.

 

Forhold deg til selger. De kan bruke sine egne kanaler til å kontakte infocare, siden de har jevnlig kontakt med de uansett. Det tar lang tid å finne ut at det om du kontakter IC direkte, siden produktet ditt er merket med Elkjøp som kunde.

 

Du er kunden din Elkjøp som igjen er kunden til InfoCare. Derfor kan du kanskje oppleve dårligere service derfra, siden de forholder seg til sine kunder.

 

Ta en prat med gutta i Pc klinikken eller på service mottaket ved butikken din, få klarhet i tidligere servicer få dem til å se på hele historikken. Hvis den siste feilen er lik de tidligere eller en helt opplagt maskinvarefeil, burde de kunne klare å løse saken for deg som kunde direkte i butikk. De må ikke på død og liv har bekreftelse fra Infocare om at joda, det er feil på maskinen.. Hvis gutta i pc klinikken har kontroll på sakene vet de ganske sikkert om feilen er i henhold til garanti / reklamasjon eller om det er en softwarefeil.

Er saken opplagt kan de fint løse saken for deg i butikk direkte og gi deg ombytte / heving av kjøp.

 

Mulig feilen er litt vanskelig å få tak på slik at der derfor den er sendt inn...

Grunnen til at det da tar lang tid er som nevnt at den må gjennom samme kømølle som en hvilken som helst annen service.. Og vanlig tid hos infocare nå er alt fra 2 - 4 uker.

 

Jeg har løst slike saker for kunden lenge før jeg har fått noen bekreftelse fra produsent / infocare om ok kreditt.

:-)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med karen over her.

 

Vil bare legge til at Infocare er helt håpløst generelt. Servicer tar nå ofte 4 uker+ hos de, og de løser sjeldent problemet. Vet ikke hvor mange ganger jeg leser at de skylder på defekte varer og kun bestiller nytt. 2-3 uker av servicen går bort til delevent, resten er venting på service/retur. Tragisk, og veldig synd for forhandlere da det er de som står igjen i det dårlige lyset ut mot sluttkunden. Dessverre er det veldig få alternativer såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn min bærbare Fujitsu Siemens-PC til reparasjon hos Elkjøp 29 juli i år. Det var dårlig kontakt med skjermen, så skjermbildet falt ut når jeg "åpnet" PCen. Kunne ikke ha skjermen helt oppe. I tillegg støyet viften en del.

 

I dag, 20 august, dro jeg til Elkjøp for å purre på saken. Den hadde kommet tilbake, men Elkjøps PC-folk hadde heldigvis kontrollert PCen før utlevering. Feilen var det fortsatt, selv om Infocare hadde skrevet "Testet. OK". PCen er nå inne igjen altså, på andre gangs rep. Når det først er så galt og at jeg må vente så lenge, så får man jo bare håpe på tredje gangs rep og et nytt produkt. Men men.

 

Dette minner meg om gode gamle Strax service. Når mine produktet ble sendt dit på rep, så hadde de enten samme feil når de kom tilbake, helt nye feil eller hadde i beste fall riper og diverse kosmetiske skader. Måtte pusse forbrukermyndighetene på de en gang.

 

Elkjøp gidder jeg ikke å kjefte på. Gutta på serviceavdelingen gjør vel stort sett det de kan. Elkjøp kan ikke bare trylle frem perfekte servicepartnere. Selv om jeg som sluttkunde skal forholde meg til Elkjøp og ikke Infocare, så kan jeg ikkevære så firkantet som enkelte nevner her og ikke ha forståelse for at Elkjøp er uskyldige i denne saken.

Lenke til kommentar
Jeg leverte inn min bærbare Fujitsu Siemens-PC til reparasjon hos Elkjøp 29 juli i år. Det var dårlig kontakt med skjermen, så skjermbildet falt ut når jeg "åpnet" PCen. Kunne ikke ha skjermen helt oppe. I tillegg støyet viften en del.

 

I dag, 20 august, dro jeg til Elkjøp for å purre på saken. Den hadde kommet tilbake, men Elkjøps PC-folk hadde heldigvis kontrollert PCen før utlevering. Feilen var det fortsatt, selv om Infocare hadde skrevet "Testet. OK". PCen er nå inne igjen altså, på andre gangs rep. Når det først er så galt og at jeg må vente så lenge, så får man jo bare håpe på tredje gangs rep og et nytt produkt. Men men.

 

Dette minner meg om gode gamle Strax service. Når mine produktet ble sendt dit på rep, så hadde de enten samme feil når de kom tilbake, helt nye feil eller hadde i beste fall riper og diverse kosmetiske skader. Måtte pusse forbrukermyndighetene på de en gang.

 

Elkjøp gidder jeg ikke å kjefte på. Gutta på serviceavdelingen gjør vel stort sett det de kan. Elkjøp kan ikke bare trylle frem perfekte servicepartnere. Selv om jeg som sluttkunde skal forholde meg til Elkjøp og ikke Infocare, så kan jeg ikkevære så firkantet som enkelte nevner her og ikke ha forståelse for at Elkjøp er uskyldige i denne saken.

 

Unnskyld, men er pc-en din tilfeldigvis levert inn på Elkjøp Carl Berner?

Lenke til kommentar
Jeg leverte inn min bærbare Fujitsu Siemens-PC til reparasjon hos Elkjøp 29 juli i år. Det var dårlig kontakt med skjermen, så skjermbildet falt ut når jeg "åpnet" PCen. Kunne ikke ha skjermen helt oppe. I tillegg støyet viften en del.

 

I dag, 20 august, dro jeg til Elkjøp for å purre på saken. Den hadde kommet tilbake, men Elkjøps PC-folk hadde heldigvis kontrollert PCen før utlevering. Feilen var det fortsatt, selv om Infocare hadde skrevet "Testet. OK". PCen er nå inne igjen altså, på andre gangs rep. Når det først er så galt og at jeg må vente så lenge, så får man jo bare håpe på tredje gangs rep og et nytt produkt. Men men.

 

Dette minner meg om gode gamle Strax service. Når mine produktet ble sendt dit på rep, så hadde de enten samme feil når de kom tilbake, helt nye feil eller hadde i beste fall riper og diverse kosmetiske skader. Måtte pusse forbrukermyndighetene på de en gang.

 

Elkjøp gidder jeg ikke å kjefte på. Gutta på serviceavdelingen gjør vel stort sett det de kan. Elkjøp kan ikke bare trylle frem perfekte servicepartnere. Selv om jeg som sluttkunde skal forholde meg til Elkjøp og ikke Infocare, så kan jeg ikkevære så firkantet som enkelte nevner her og ikke ha forståelse for at Elkjøp er uskyldige i denne saken.

 

Unnskyld, men er pc-en din tilfeldigvis levert inn på Elkjøp Carl Berner?

 

Elkjøp Carl Berner er stedet.

Lenke til kommentar
(...)

Ikke bare har infocare nå brukt en evighet på å faktisk bekrefte feilen, men de har ikke en gang ringt meg tilbake. Er dette standard kundeservice hos InfoCare, eller har jeg bare ekstremt uflaks?

 

Hei,

jeg lurer også på hva slags firma infocare er. Jeg kjøpte en LCD hos komplett som sluttet å fungere for noen dager siden. Komplett sendte meg en rask respons med rådet om å kontakte infocare direkte for "raskest behandling". Må innrømme at med en gang jeg så navnet infocare så fikk jeg en sånn "bad feeling". En kjap søk på nettet avslørte at folk ikke akkurat er begeistret for infocare.

 

Så da lurer jeg på hva er det jeg kan forvente av infocare. Bør jeg refreshe kunnskapen om kjøpsloven, forberede meg på halvt års ventetid eller hva? Jeg bruker PC'en aktivt både i skolen og jobben og jeg er ikke særlig keen på å vente evigheter på å få tilbake en fungerende skjerm.

Lenke til kommentar
En kjap søk på nettet avslørte at folk ikke akkurat er begeistret for infocare.

 

Søk på hvem som helst av de største butikkene, kjedene, serviceverkstedene, mobiloperatørene, nettbutikkene, tvselskapene, produsentene osv osv og du ser at folk ikke er begeistret for de.

 

Infocare har veldig mange kunder og er av landets (nordens?) suverent største serviceverksteder. Dette gir selvfølgelig mange tilbakemeldinger, og det er kun de negative vi ser. Jeg har hatt utallige servicesaker med infocare, og sett mange dårlige saker, men mange ganger flere som har gått veldig bra.

På grunn av den store kundemassen og produktmengden (f.eks hundrevis av laptops i uka), hoper det seg selvfølgelig opp av og til. Spesiellt i forbindelse med ferieavvikling hos verkstedene, butikkene, leverandørene og transportørene. De som jobber i de fire leddene der er vanlige mennesker, akkurat som de fleste kunder, og gjør så godt de kan.

Infocare jobber hele tiden med å forbedre sine verksteder, men ting kan ta tid av og til.

 

Jeg har ikke sett så mange tilbakemeldinger fra de som er fornøyde, selv om jeg vet det er flere av de enn de misfornøyde. Man gidder selvsagt ikke å komme med tilbakemeldinger om man er fornøyd, noe som er litt dumt og gjør at man ikke får et realistisk bilde av verkstedet etter "en kjap søk på nettet".

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager forholder du deg til infocare hvis leverte pcen inn på reklamasjon?

 

Det er Elkjøp du skal forholde deg til, og ingen andre. Hvilken 3 part Elkjøp velger å forholde seg til når de skal ha en vare på service er ikke noe du som kunde skal ha noe med.

 

 

Husk at alle butikker har avtalefrihet med hvilken parter de vil inngå avtaler med, om ikke en av deres tredjeparter ikke oppfyller så skal ikke dette normalt gå utover kunden.

 

Det er bare å purre på Elkjøp og si at du vil ha pengene dine siden det har gått så lang tid på verksted.

 

Uansett så har ikke InfoCare bygget opp noe nettverk for å ta i mot henvendelser fra slutttbrukere vil jeg tippe på, de henvender seg hovedsaklig til forhandler og importør.

Lenke til kommentar

Det stemmer at Infocare ikke har noe kundemottak, men det at forhandlere har avtalefrihet er en sannhet med litt modifikasjoner. Forhandlere er fortsatt avhengige av å ha verksteder til alle sine modeller som skal på verksted, ellers må de jo byttes med en gang.

 

På mange modeller er det Infocare som er eneste autoriserte verksted (innenfor rimelighetes grenser av område på østlandet), altså er det vanskelig å gjøre noe annet enn å sende varene dit.

Lenke til kommentar
På mange modeller er det Infocare som er eneste autoriserte verksted (innenfor rimelighetes grenser av område på østlandet), altså er det vanskelig å gjøre noe annet enn å sende varene dit.

Det betyr ikke at kunden trenger å bry seg om hvilket verksted forhandleren sender maskinen til. Forhandleren har et ansvar overfor kunden, og kan ikke skyve dette ansvaret over på hverken verksted eller produsent.

Lenke til kommentar

Hei, takk for alle svar. Er på femte uken nå, og mektig irritert. Snakket med elkjøp og de skulle finne ut hva som tok så lang tid. Fikk denne meldingen i retur:

 

Hei. Angående din service. Det er søkt kreditt pga lang service tid. Vi får desverre ikke påskyndet denne prossessen. Du vil bli infomert så fort den er avsluttet.

 

hva er det de egentlig prøver å fortelle?

Lenke til kommentar
Hei, takk for alle svar. Er på femte uken nå, og mektig irritert. Snakket med elkjøp og de skulle finne ut hva som tok så lang tid. Fikk denne meldingen i retur:

 

Hei. Angående din service. Det er søkt kreditt pga lang service tid. Vi får desverre ikke påskyndet denne prossessen. Du vil bli infomert så fort den er avsluttet.

 

hva er det de egentlig prøver å fortelle?

 

De prøver å fortelle at de har søkt om heving pga lang servicetid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg leverte inn min bærbare Fujitsu Siemens-PC til reparasjon hos Elkjøp 29 juli i år. Det var dårlig kontakt med skjermen, så skjermbildet falt ut når jeg "åpnet" PCen. Kunne ikke ha skjermen helt oppe. I tillegg støyet viften en del.

Akkurat samme feil som jeg har med min Fujitsu Siemens S2110! Hvis jeg rører på skjermen, eller prøver å flytte maskinen generelt så går den i svart, til og med påknappen slutter å lyse. Håper jeg er heldig med infocare, og at de klarer å fikse feilen, ellers skal jeg poste her ;) Jeg føler ikke at jeg har så mange andre valgmuligheter enn å sende den dit.

 

Og når jeg tenker over det, viften min bråker også litt vel mye, jeg kan jo nevne det for dem...

 

Edit: De byttet hovedkortet på pc'en, fikk den tilbake etter ca. 2 uker, batteristatus oppfører seg litt rart nå, men det overlever jeg vel...

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...