Gå til innhold

Flashing av BIOS problemer


Ezequiel

Anbefalte innlegg

Tenkte å flashe biosen på hovedkortet mitt: Gigabyte GA-P35-DS4.

Men har ingen floppy å oppdrive i mils omkrets. I følge Gigabyte skal det gå an med en usb-stick. Så jeg la inn biosen på usb-sticken og startet Qflash. Den fant biosen, men fikk read error. Prøvde så med tidligere versjoner med like lite hell. Programmet som følger med hovedkortet til flashing av bios fungerer selvfølgelig ikke i vista 64 bits.

 

Tenkte deretter å lage usb-sticken bootable og vandret kjapt innom bootdisk.com som har en guide på det. Men der trenger jeg bootdisk.bin filen som er fra en bootable floppy.

 

Spørsmålet blir som følger: Vet noen om et ikke-komersielt biosflasher program som fungerer i vista 64bits ? Eller om noen har eller vet hvor jeg kan finne denne kjekke filen bootdisk.bin :)

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her har du programmene som trengs for og lage en bootable usb disk som du kan bruke til og flashe bios med.

HP USB Disk Storage Format Tool

Format tool

Windows 98 System Files

Det er en zip fil som inneholder system filen som trengs for og lage en bootable usb minnepenn.

Bare extract alle filene inni en mappe så kjører du HP usb format tool og så velger du mappen hvor windows 98 filene ligger med format tool.

Så velger du Fat formatet og så trykker du formater minne pennen og vips du har en bootable minnepenn.

 

Så legger du over usb filene som trengs og så starter du opp via minnepennen og flasher bios.

Lenke til kommentar
Her har du programmene som trengs for og lage en bootable usb disk som du kan bruke til og flashe bios med.

HP USB Disk Storage Format Tool

Format tool

Windows 98 System Files

Det er en zip fil som inneholder system filen som trengs for og lage en bootable usb minnepenn.

Bare extract alle filene inni en mappe så kjører du HP usb format tool og så velger du mappen hvor windows 98 filene ligger med format tool.

Så velger du Fat formatet og så trykker du formater minne pennen og vips du har en bootable minnepenn.

 

Så legger du over usb filene som trengs og så starter du opp via minnepennen og flasher bios.

 

Takk for hurtig svar, men får jeg får ikke installert HP format tool.

iKernel.exe could not be installed.

Jævla vista som skal være så sikkert. Er jo umulig å få tilgang til Common files foldern som HP format tool prøver å extracte filene til.. GEEZ!

Får prøve å boote med usb gjennom bios.. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

prøv og legge innstalerings mappen et annet sted og innstaler som administrator, høyreklikk på programmet velg administrator og innstaler og se om det hjelper.

 

For jeg fikk innstalert det uten problemer men så bruker jeg også admin kontoen min hele tiden for jeg ikke orket og lage enda en konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...