xzibiz Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Har veldig lenge vert på jakt etter eit fint rackskap til å gjemme bort serveren, switcher o.l. men aldri funnet noe bra/billig. Har og sett gjennom forumet her., men var ingen som hadde laga arbeidslogg av rackskap. Så koffer ikkje lage ein Men så kom eg og ein kamerat på at me kunne jo bygge eit eget. Planen kom etter at me satt på et lan og såg alle serverane og switchane som låg i ein haug rundt omkring. Kommentar tråd HER Ide'en var at eg kunne kjøre vannkjøling av serverene inni racket, ha god luftkjøling, lys for å se bra ut. Så teikna litt for hånd, men så kom eg over sketshup. Og laga ein liten modell der. Men når eg skulle begynne å bygge, var det litt sånn vanskelig å få di skrå kantene på toppen, så fiksa modellen litt: Så eg reiste til clas ohlsen og handla inn masse forskjellige deler., og videre til coop obs bygg der alt treverket blei kjøpt inn. Samt lakk, sparkel o.l. Så kom tida til å begynne å bygge. Måle og sage: Va ein del å kappe opp men blei bra til slutt: Flere sider måtte måles nøye: Kassen nesten ferdig. Blei ganske stor, her med dama oppi :!: Litt skruing må til: Ferdig satt samen: Litt sparkling: Strømforsyninga før eg kappa av alle ledningene: Tok vekk alle ledningene eg ikkje trengte. Brukte to ledninger for å starte den og ein 12V utgang til lys og vifter. Skal ha vifter og lys i selve raskskapet for avkjøling. Mista alle bildene av når me lakka, men her er rackskapet ferdig lakka og begynt å montere vifter i toppen. Viftestyring på plass i toppen framme: Så var den kommet seg hjem i stua: Server og switch montert: Med og uten blitz Med og uten blitz Sånn.., alt for denne gang. Men kansje det kommet litt vannkjøling og inn seinare. Kommentar tråd HER Endret 9. august 2008 av xzibiz_ Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Ein liten update kommer her.. Har endelig fått tak i plexi plate som skal brukes som dør. Men syns ikkje eg kan ha ei heilt vanlig plexi dør. Fekk ei sota rute på 61x112cm, som passe perfekt. Men må jo gjer någe med plexien., så turen gjekk innom ei tattoo side på nettet. Kor eg fant dei stilige dragane og det kule mønsteret. Ganske så stress å lage., men sykt fint når det er ferdig. Er nå egentlig ferdig å gravere inn disse tre tattooene, men er ikkje heilt ferdig med plexien ennå. Heilt oppe skal det komme ein xz-server.com logo, og nere på kvar side skal eg lage noen luftehull i ein trikant på kver side. Noe som eg sjøl vert fall tror blir stilig. Så fant eg og ut at me sette inn to til vifter i bunn av rackskapet, for å få nokk luft, nå når eg setter på plexidøra. Blei litt varmere kan du sei.. :!: Men husk kommentartråden her Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 endelig ferdig å gravere..: får se om eg gjør noe mer seinere med rack skapet, men ferdig for nå tror eg. bare få i litt mer vifter., blei litt varme serveren med døra igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå