Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Korrupt skjerm bilde

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et problem. Etter å ha sett en DVD en stund, så blir alt på skjermen helt feil (se bilder nedenfor)

1, 2, 3

Hvis det fortsetter lenge nok, eller hvis jeg starter et nytt program, låser alt seg og jeg må slå av maskinen. Dette skjer også hvis jeg spiller tunge spill (fsx med mye addons) en stund. Jeg har prøvd driveren som fulgte med skjermkortet, samt de to nyeste på nettet. Som dere ser på bildene har jeg prøvd både XP og Vista. Begge på hver sin HDD.

Specs: Asus Radeon HD 4850, Intel 8400, Geil 4Gb, MSI P7N Platinum, Corsair 620W PSU.

Jeg har en Samsung SyncMaster 226cw koblet til med DVI-kabel. Denne kabelen er fulgte med skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du testet med annet skjermkort? bildene lingner på at skjermkortet gjør noe rart, det kan være at skjermkortet holder på å ta kvelden

Heisann, jeg har et problem. Etter å ha sett en DVD en stund, så blir alt på skjermen helt feil (se bilder nedenfor)

1, 2, 3

Hvis det fortsetter lenge nok, eller hvis jeg starter et nytt program, låser alt seg og jeg må slå av maskinen. Dette skjer også hvis jeg spiller tunge spill (fsx med mye addons) en stund. Jeg har prøvd driveren som fulgte med skjermkortet, samt de to nyeste på nettet. Som dere ser på bildene har jeg prøvd både XP og Vista. Begge på hver sin HDD.

Specs: Asus Radeon HD 4850, Intel 8400, Geil 4Gb, MSI P7N Platinum, Corsair 620W PSU.

Jeg har en Samsung SyncMaster 226cw koblet til med DVI-kabel. Denne kabelen er fulgte med skjermen.

Lenke til kommentar

Mulig skjermkortet er defekt, men det synes jeg er rart, for det er helt nytt. Jeg har et annet problem hvor spill (hovedsakelig fsx) hakker forferdelig og hvor jeg ser "tearing" nedover skjermen. I den forbildelse byttet jeg ut alt av komponenter untatt PSU for en stund siden. Det er kun med det siste oppsettet jeg ser korrupt skjermbilde, men hakkingen er der enda. Kan dette korupte skjermbildet være et symptom på at PSU'en er gåen? Jeg har sett på voltene, de ser fine ut. Har også åpnet opp PSU'en (goodbye RMA :w00t: ) og støvsuget inni der.

Lenke til kommentar

Det kan være at PSU er for liten slik at skjermkorte får for lite strøm, skjekk også innstillingene i bios om alt er satt opp korekt slik at det ikke er noe flaskehalser der. PS du må være forsiktig når du støvsuger så du ikke suger ut noen komponenter, jeg vil anbefale trykkluft å blåse inne i kabinettet, husk å holde alle vifter i ro slik at den ikke går rundt med en forferdelig fart for da ødelegger du lagrene i dem.

Mulig skjermkortet er defekt, men det synes jeg er rart, for det er helt nytt. Jeg har et annet problem hvor spill (hovedsakelig fsx) hakker forferdelig og hvor jeg ser "tearing" nedover skjermen. I den forbildelse byttet jeg ut alt av komponenter untatt PSU for en stund siden. Det er kun med det siste oppsettet jeg ser korrupt skjermbilde, men hakkingen er der enda. Kan dette korupte skjermbildet være et symptom på at PSU'en er gåen? Jeg har sett på voltene, de ser fine ut. Har også åpnet opp PSU'en (goodbye RMA :w00t: ) og støvsuget inni der.
Endret av janejak
Lenke til kommentar

Erfaringsmessig så ser de der ut som skjermkort feil ja.

Husker at jeg fikk sånne feil når tidligere overklokka skjermkort og det ble for varmt.

Jeg tipper du enten har ett skjermkort som blir for varmt(støv, løs\defekt vifte?) eller ett som er defekt. Skjerkort som er nye kan være defekt de og:)

Forøverig så må du huske at i en strømforsyning kan det ligge spenninger som kan ta knekken på deg selv etter at du har skrudd av og tatt ut ledningen fra den.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti akuratt samme feilen på et asus p5n-t deluxe og

8800gtx..

Jeg kunne se film i ca 30 min til en time, så klikka skjermen sånn som hos deg.. noen ganger mistet jeg singnal til skjermen og måtte restarte for å få bilde.. Men hos meg var det kun ved film. Hos meg så var det feil i biosen som gjore det..

Etter at det kom en ny bios, så var problemet borte.

Asus kalte det videokorupsjon...

Bare en ide jeg fikk at det kan være det samme siden du også har nvidia brikkesett.

Lykke til!

Ser ut som om kortet ditt har samme prob:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=117287.0

Endret av Solomon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...