saschagabor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har en Olympus E-3 som dessverre viste seg å ha en skade på sensoren. Dette materialiserte seg som en lysere vertikal stripe (fra topp til bunn i bildet) i feltet 299-304 piksler inn fra venstre. Crop, stripen nå til høyre i bildet. JPEG av ORF uten noen form for redigering. Jeg kameraet inn til service (sammen med 12-60mm for å sjekke om det hadde det kjente fokusproblemet), og hadde i mellomtiden behov for kamera til planlagt reise. Olympus lånte meg enkelt og greit et make kamera i mellomtiden. Da jeg fikk mitt eget kamera tilbake, var ikke problemet fikset i det hele tatt, selv om de hadde skiftet flere deler. Jeg ringte tilbake og forklarte problemet på ny, og karen jeg snakket med beklagde så mye for at det ikke var fikset og sa: "jeg sender deg et lånekamera, så sender du ditt tilbake i samme eske". Noen dager etter fikk jeg telefon fra dem, de villle gjerne ha et bilde som viste problemet. Da jeg sendte dette, bad jeg om å holdes oppdatert på hva som skjedde videre, som resulterte i at jeg fikk løpende oppdatering om reparasjonsstatus. Cirka en uke etter jeg sendte kameraet inn, kom beskjeden om at de hadde skiftet sensor og at det nå var på vei tilbake til Norge. Det hele kunne endt her, men da jeg pakket kameraet ut av esken og snudde skjermen, så jeg at det var kommet en ripe i nedre del av denne. Ripen var utenfor selve skjermarealet, men plagsom siden kameraet var plettfritt i utgangspunktet. Da jeg ringte og fortalte om dette, fikk jeg beskjed om at jeg kunne vente meg noe fint i posten, som et plaster på ripen. Bilde av den aktuelle ripen. Liten men meget synlig. Alt i alt vil jeg si at jeg har fått meget god service hos Olympus i denne saken. Samtlige jeg snakket med var løsningsorienterte og imøtekommende, noe man dessverre møter altfor skjeldent nå for tiden. Takk for god hjelp, nå kan jeg definitivt fortsette å anbefale Olympus videre til venner og bekjente. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Eg har også kun positive erfaringar med Olympus service. Skifta gummigrepet på min E-1 utan kostnad, og fekk nytt 14-54mm objektiv etter trøbbel med frontlinsa. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Alt i alt vil jeg si at jeg har fått meget god service hos Olympus i denne saken.Jeg har heller aldri opplevd Olympus som vanskelige, eller fått noe inntrykk av at vi har hatt problemer i butikken heller. For det første har det vært behagelig lite reklamasjoner på Olympus i utgangspunktet, for det andre har de ikke vært vanskelige. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så ikke galt ut det - selv om xD-kortet vel bare er for å erte ;-) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så ikke galt ut det - selv om xD-kortet vel bare er for å erte ;-) E-3 kan bruke både CF & XD Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Jeg plukket opp et XD-kort for noen måneder siden, men av type-H. Det tok en liten evighet å skrive til det (ORF), men ack så fornøyd jeg var når jeg hadde glemt pungen med mine ekstra CF på hotellet når jeg skulle i dyreparken i Praha. Tok to-tre kjappe bilder med det nye XD-kortet og vil anslå at skrivetiden er mer eller mindre halvert. Dama kjøpte seg en E-410 for en måned og to siden, og blir nok fornøyd når også hun får seg et "krisekort". Hun fikk også pennen, for jeg har en fra før (fikk en førstegang kameraet var til service). Endret 7. august 2008 av sascha66 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 E-3 kan bruke både CF & XDDet kan E5x0 og E-4x0 også - men ytelsen er jo *host* ikke noe å skryte av uansett, så jeg ville ikke brukt det. Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 jeg ville ikke brukt det Det duger i en knipe, men ville vært veldig trasig å bruke til vanlig ja... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Olympus er normalt veldig greie å ha med å gjøre når det gjelder service. Så lenge kameraet er kjøpt innenfor de siste seks måneder og vi i butikken sjekker at kameraet ikke har noen ytre tegn på skade eller slitasje, så har vi full rett til å gi kunden et nytt kamera (om vi har det på lager) og sende det gamle inn til ombytte. Vi får da et flunkende nytt kamera i bytte som erstatning for det vi har gitt til kunden. Så langt har vi aldri hatt noen problemer med denne helt geniale ordningen. Det blir ikke noe mer arbeid for oss, og kunden blir jo strålende fornøyd da saken er ute av verden etter et par minutter Jeg håper Olympus fortsetter med denne ordningen. Det er kanskje dyrere enn å reparere kameraene, men de får veldig mye god omtale som sikkert dekker opp for de økte kostnadene. Og for oss som selger Olympus, så er det ubevisst et lite dytt i ryggen når vi vet at det stort sett er problemfritt med service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå