Gå til innhold

Samsung LE40N87BD (ukens tilbud komplett)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte min igår kveld, drar nok nedenom lageret dems og henter den idag.

Det er et veldig godt tilbud, jeg har Googlet masse om skjermen og funnet ut at det var en del barnesykdommer på denne da den kom ut ifjor, men disse er nå fikset.

I følge forum diskusjonene er dette faktisk nesten identisk tv med LEM87/86. Største forskjellen er at de sistnevnet har kontrastbelegg (blank overflate) som gir bedre kontrast tall (15000:1 mot 10000:1), pluss at N87 mangler 100Hz teknologien.

Mens 3xHDMI (ver. 1.3) er vel verdt å ha med seg :-).

Her er link til forum diskusjonene som jeg har lest gjennom, LINK. Verdt å merke seg at folk også lister opp hvilke innstillinger de har brukt for å få et godt bilde, veldig nyttig for sånne som meg som ikke har peiling.

Ellers så scorer tv'en jevnt over bra på de forskjellige bruker erfaringene, ligger rundt 80-90% score.

Telcontar

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Da har jeg fått tv'en i hus. Står og går på RiksTV boksen med scart kabel (en Monster sådan) og kvaliteten på signalene er veldig god, derav har jeg også et veldig veldig godt og stabilt bilde.

Jeg har forventet kornete bilder på et full HD panel, men her er det sylskarpt.

Venter på HDMI kabler i posten, da blir det nok andre boller med tanke på full HD innhold :yes:

Både min far og min bror har plasma tv'er, og begge var veldig overrasket over skarpheten denne tv'en gir i forhold til deres plasma tv'er.

Telcontar

Lenke til kommentar

Jeg venter på HDMI kabler så jeg får ikke testet noe før de er i hus, kanskje noen av de andre som har kjøpt denne kan svare.

SD signaler gjør seg dårligst på Full HD tv'er, så jeg regner med en helt annen verden når jeg kobler opp pc'en med HDMI og kjører full HD filmer derfra (jeg har ingen annen Full HD kilde).

Telcontar

Lenke til kommentar
og hvordan er det egentlig å bruke pcen på denne? evt ps, går det greit med spilling`?

Min står oppkoblet mot PC så og siden jeg fikk den og det fungerer glimrende. Det er en fryd å se HD-materiale og spilling blir selvsagt uvant..alt blir litt vel stort i begynnelsen men det er som det å få med seg en ny mus hjem, det trengs bare litt tilvenning :)

Lenke til kommentar
og hvordan er det egentlig å bruke pcen på denne? evt ps, går det greit med spilling`?

Min står oppkoblet mot PC så og siden jeg fikk den og det fungerer glimrende. Det er en fryd å se HD-materiale og spilling blir selvsagt uvant..alt blir litt vel stort i begynnelsen men det er som det å få med seg en ny mus hjem, det trengs bare litt tilvenning :)

hmmm, spennende!!! sikkler litt nå på en ny tv... det trengs!!!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne legge til innstilingene som en av di på forumet anebefalte til denne tven.

Running a Xbox 360 Via Component @ 1080p

Mode: Standard

Contrast: 95

Brightness: 52

Sharpness: 29

Colour: 58

Colour Tone: Normal

Backlight: 4

DNie: On

Movie Plus: On

Digital NR: Low

[Detailed Settings]

Black Adjust: Low

Dynamic Contrast: Low

Gamm: 0

[White Balance]

R-Odd: 17

G Off: 15

B Off: 11

R Gain: 4

G Gain: 14

B Gain: 30

Edge Ehanher: Off

Colour Space: Wide

Sky HD Via HDMI

Mode: Standard

Contrast: 78

Brightness: 48

Sharpness: 50

Colour: 53

Colour Tone: Normal

Backlight: 5

DNie: On

Movie Plus: Off (Wont let me select for some reason)

Digital NR: Off

[Detailed Settings]

Dynamic Contrast: Low

Gamm: +1

[White Balance]

R-Odd: 17

G Off: 15

B Off: 11

R Gain: 4

G Gain: 14

B Gain: 30

[My Colour Control]

All 15

Edge Ehanher: Off

HD DVD via Component [XBox add on]

(please note that these settings need to be imputed whilst souce is switched on)

Mode: Movie

Contrast: 90

Brightness: 58

Sharpness 35

Colour: 52

Tint: 50/50

Colour Tone: Warm 2

Backlight: 5

Size: 16:9

Digital NR: Off

DNIE: Off

Movie Plus: On

<Detailed Settings>

Dyamic Contrast: Low

Gamma: -1

Edge Enhancement: Off

xvYCC: On

<White Balance>

R-Off: 17

G-Off: 15

B-Off: 11

R-Gain: 4

G-Gain: 14

B-Gain: 30

<My Colour Control>

All 15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...