Inc Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tenkte jeg skulle prøve meg litt men har bare en hvl-56 blits + den innebygde. Regner med jeg får forsøkskaninene (folk) til å stå foran et lerret eller lignende, men vet ikke helt hvor det er best å plassere seg og blitzen for best bilde?? Lenke til kommentar
mamama Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg tok noen portrett ute natt til fredag med en sb-600 blits og softboks. Lyset ble bra. En blits er nok, det. Det er ikke èn plassering som er bra, bare prøv deg frem og ha det gøy så finner du det du liker best Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Fungerer bra det. Husk å ha personen litt unna bakgrunnen slik at du ikke får en skygge. Selv pleier jeg å ha den ca 45 grader fra høyre eller venstre. Det pleier å fungere. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 En blits holder i lange baner så lenge lyset spres. Men en reflektor er veldig fint å ha. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Hvor plasserer man blitzen? i hodehøyde eller på bakken. bør den bounce fra noe eller? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Ok, såg en eller anne youtubevideo av en som lagde noe papp der ble strikket fast til blitzen og fikk lyset spredd mer på den måten, noe i den gaten da kanskje? beklager min skrivesnøvling... hadde litt fest her isted Endret 2. august 2008 av Inc Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det fungerer overraskende bra. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Ok, såg en eller anne youtubevideo av en som lagde noe papp der ble strikket fast til blitzen og fikk lyset spredd mer på den måten, noe i den gaten da kanskje?beklager min skrivesnøvling... hadde litt fest her isted link? Endret 2. august 2008 av Zettec Lenke til kommentar
mamama Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Man plasserer blitzen etter hvordan man vil ha lyset Overfra og ned gir f.eks et mer spennende lys. Sier igjen; prøv deg frem og ha det gøy Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Ok, såg en eller anne youtubevideo av en som lagde noe papp der ble strikket fast til blitzen og fikk lyset spredd mer på den måten, noe i den gaten da kanskje?beklager min skrivesnøvling... hadde litt fest her isted link? Herregud, skjer med den linke nå da ?? link Jau, jeg tenkte jeg bare skulle gjøre det safe og ikke eksperimentere med altfor pripne utålmodige damer som forventer at jeg skal gi den pro bilder Endret 2. august 2008 av Inc Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Om de ikke er modeller vil de oppfatte alt med øyne i fokus og greit lys som profft. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Haha, jepp. Er ikke vanskelig å tilfredsstille folk. Jeg bruker ofte kun én blits på mine bilder - riktignok med en 90x90 softbox som gir veldig fint lys. Lenke til kommentar
Opacity Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 skal skaffe meg en softbox til modellbilder på location. Noen å anbefale til portabelt bruk? trigge trådløst med ttl eller kjøre manuelt med ekstern lysmåler? Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det fungerer overraskende bra. eg tror ikkje folk som mener at et A4 ark overhode har prøvd andre løsninger. Man er for gjerrig, og da bør man ikkje forvente mere. Jeg har testet det meste innen blitsdiffusere, og mot et A4 ark. Og forskjellen er ENORME PÅ VELDIG MYE. Nå er fokus på reflektorer, noe som virker veldig spennende og lovende. Veldig billig, og gir gode resultater. Han tosken på youtube har ikkje såvidt jeg sett på videoene postet noen resultater overhode. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg kjenner en Europamester i portrettfoto, han bruker normalt ett stykk blitslampe og en reflektor. Men det betyr ikke at man ikke kan gjøre det annerledes, man kan til og med ta bilder uten reflektor. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg kjøpte emg reflektor. Denne her. http://kaffebrus.com/5-i-1-reflexskarm-110-cm-106.html http://kaffebrus.com/reflexskarmshallare-i...stativ-127.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå