Gå til innhold

Varm e8400 :( Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Har netopp satt sammen min første pc :) og alt fungerer som det skal. Det er bare det at prossesoren er rundt 60 grader hele tiden. Den har vært opp i 70 også :( Bruker stock kjøler, og lurer derfor på om det er vanlig?

 

Blir nå nødt til å kjøpe en annen kjøler. Tengte på Zalman sin

Endret av Hillvill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du først skal begynne å demontere stock-kjøleren kan du vel spandere et par hundrelapper på en ny kjøler? Alt er bedre enn stock.

 

Skal gjøre det nå, men tørr ikke og game før om noen dager da (til jeg har fått kjøleren, hakke bestilt), men kobla om litt, og nå ligger den på 45 idle. Bare det at med ny kjøler må jeg ut med hele forbaskade HKet :(

 

Men lurte på en ting, slår e8400 seg av ved for høy tempratur??

 

Forslag til kjøler?? Svar her

Lenke til kommentar
Skal gjøre det nå, men tørr ikke og game før om noen dager da (til jeg har fått kjøleren, hakke bestilt), men kobla om litt, og nå ligger den på 45 idle. Bare det at med ny kjøler må jeg ut med hele forbaskade HKet :(

 

Hvorfor må du bytte om på hele hovedkortet om du skal bytte kjøler?

 

Videre hører jo ikke 45 grader idle ille ut i det hele tatt. Det er levandes. I går var det en ellers varm sommerdag og jeg var oppe i 55 idle. Inbiller meg at max-temp ligger på rundt 105?

Skjekk max load temp og om du ligger et lite stykke under 80 bør det gå helt greit, mener iallefall jeg. Spesielt om du må bytte hovedkort om du skal skifte kjøler.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Skal gjøre det nå, men tørr ikke og game før om noen dager da (til jeg har fått kjøleren, hakke bestilt), men kobla om litt, og nå ligger den på 45 idle. Bare det at med ny kjøler må jeg ut med hele forbaskade HKet :(

 

Hvorfor må du bytte om på hele hovedkortet om du skal bytte kjøler?

 

Videre hører jo ikke 45 grader idle ille ut i det hele tatt. Det er levandes. I går var det en ellers varm sommerdag og jeg var oppe i 55 idle. Inbiller meg at max-temp ligger på rundt 105?

Skjekk max load temp og om du ligger et lite stykke under 80 bør det gå helt greit, mener iallefall jeg. Spesielt om du må bytte hovedkort om du skal skifte kjøler.

 

Ikke bytte HK, men ut med det for og feste festebrakket på baskiden

Lenke til kommentar

Slik så det ut etter å ha kjørt i 10 min etter oppstart i morges:

Syns også det er litt rart med den der core speed på cpu-z, viser bare 2 ghz. Er det vanlig?

Også rambrikkene kjører vist bare på 400 istedenfor 800 :s

 

Edit: glemte bilde :p

post-157878-1217582924_thumb.jpg

Endret av Hillvill
Lenke til kommentar
Har også problemer med kjøleren. Vifta vil ikke feste seg på mer enn bare to-tre av "klikkpluggene" - eller hva det nå heter - pokkers patent!

 

Er ganske fersk når det gjelder montering og har møtt på et par andre problemer, som jeg tar opp i tråden for byggingen av maskinen

 

Trøbla lenge jeg også med denn der jævla patenten! Men den sitter nå. Går værtfall ikke ann og presse den ned noe mer. Jeg er også veldig inponert over meg selv at cpukjøleren ble det største (og eneste probleme undre pcbygginga :)

 

Har du P5Q Pro? Isåfall, har du husket å feste Cpuvifta til cha_fan1 istedenfor standard cpu ingang. Det hjalp med nesten 20 grader, hvertfall 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...