Gå til innhold

Overføring av musikk fra IPod - Saken løst!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal overføre musikk fra en Ipod-enhet til et Itunes-program som ikke er synkronisert med noen ipod fra før. Itunes-lista er helt blank. Så er det noen folk rundt meg som sier at dersom du kobler til ipod full av musikk og åpner itunes som er blank, så vil ipoden bli synkronisert så den blir helt blank. For liksom å bli synkronisert med en blank itunes-liste fordi itunes er "masteren". Stemmer dette? Eller er det slik at siden ipoden er full så vil musikken bli overført til itunes slik at begge er synkronisert med masse musikk?

 

Er litt blank på I-ting så jeg setter pris på litt hjelp :p

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du velger å synkronisere med et tomt iTunes bibliotek vil din iPod også bli tom ja. Derfor er det smart med manuell synkronisering om du skal bruke flere bibliotek. Hvis du skal flytte musikk fra din iPod til iTunes kreves det et eget program som lar deg flytte fra iPod til pc og så tar du fra pc til itunes igjen. (Dette fungerer ikke med iPod Touch ennå, vet ikke hvilken iPod modell du har!)

Lenke til kommentar

Fant en mulighet:

Sitat fra freakforum:

 

Koble til Ipoden. Velg start->kjør...

"Skriv "X:\iPod_Control\Music" (her representerer "X" partisjonsbokstaven til iPod'en)

men du åpner ikke mappen som heter music, bare kopierer den til pcen din.

deretter åpner du iTunes: Fil->Legge til mappe i biblioteket.

deretter velger du den mappen du kopierte over, vent en liten stund...og voila!

Sangene er i ditt itunes bibliotek med alt av informasjon tilhørende de forskjellige sangene dine :)"

 

Skal prøve dette senere idag. ;)

Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til jeg :no: . Ser ut til at mappen kopieres - brukes ca 15 minutter på det... Men når jeg skal finne igjen mappen så finnes den ikke :( Kan ikke skjønne hvor den blir av? Har forsøkt å kopiere den flere ganger uten hell.

 

Det kan være fordi mappen i utgangspunktet er skjult(hidden) når du kopierer den fra Ipoden din.

I utforskeren, gå på tools->folder options->view og rull ned til "show hidden files and folders".

Sett prikken på den. Trykk ok.

 

Hvis ikke det hjelper så hmmm....

Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til jeg :no: . Ser ut til at mappen kopieres - brukes ca 15 minutter på det... Men når jeg skal finne igjen mappen så finnes den ikke :( Kan ikke skjønne hvor den blir av? Har forsøkt å kopiere den flere ganger uten hell.

 

Det kan være fordi mappen i utgangspunktet er skjult(hidden) når du kopierer den fra Ipoden din.

I utforskeren, gå på tools->folder options->view og rull ned til "show hidden files and folders".

Sett prikken på den. Trykk ok.

 

Hvis ikke det hjelper så hmmm....

Du er en engel :new_woot: ! Tusen takk! Nå gikk det kjempefint og all musikke er tilbake:-)

Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til jeg :no: . Ser ut til at mappen kopieres - brukes ca 15 minutter på det... Men når jeg skal finne igjen mappen så finnes den ikke :( Kan ikke skjønne hvor den blir av? Har forsøkt å kopiere den flere ganger uten hell.

 

Det kan være fordi mappen i utgangspunktet er skjult(hidden) når du kopierer den fra Ipoden din.

I utforskeren, gå på tools->folder options->view og rull ned til "show hidden files and folders".

Sett prikken på den. Trykk ok.

 

Hvis ikke det hjelper så hmmm....

Du er en engel :new_woot: ! Tusen takk! Nå gikk det kjempefint og all musikke er tilbake:-)

 

Godt å høre! Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...