Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

E8400 Ned clocker seg! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Kjøpte E8400 å fikk den lørdag 28.07.08

satte den inn å alt gikk bra, helt til jeg sku skru den på idag, da va den på 2,1 Ghz å får den ikke opp til standar (3.0Ghz) Se på bildet! for å se kordan det ser ut å sånn.

Hvordan fikser jeg dette??

hvis jeg ikke får til så sender jeg den tilbake til netshop!

 

Trykk!: 232932.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan tenke meg til at det er HK som står på automode, det vil si at den styrer hastigheten på CPU ut i fra hvor mye kraft som trengs.

 

Se om du finner noe som heter speedstep og C1E. disse justere klokkefrekvensen, deaktiver disse 2 og se om det funker, hadde hjulpet litt å vite hva slags HK du har!

Lenke til kommentar
kan tenke meg til at det er HK som står på automode, det vil si at den styrer hastigheten på CPU ut i fra hvor mye kraft som trengs.

 

Se om du finner noe som heter speedstep og C1E. disse justere klokkefrekvensen, deaktiver disse 2 og se om det funker, hadde hjulpet litt å vite hva slags HK du har!

 

 

har Asus Maximus Formula X38!

Lenke til kommentar

Dette var ikke vanskelig å svare på. Intel Speedstep står nok på i ditt hovedkort (det gjør det normalt som default). Det gjør at multiplieren på CPU settes ned til 6x når CPUen hovedsakelig idler. Når CPUen belastes noe betydelig så økes multiplier med en gang.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...