Gå til innhold

Xbox 360 Elite eller Playstation 3


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny konsoll før sommerferien er slutt, og det står mellom 360 Elite og PS3. Har sjekket priser mange steder, og det er cirka 1000 kroner billigere for 360 Elite.

 

Jeg skal kun bruke konsollen til spill, siden jeg allerede har blue-ray DVD spiller. Det somm trekker opp hos 360 Elite er at den har 80 GB mer lagrings plass enn PS3 + at det følger med trådløst headsett og HDMI kabel, noe som er ekstra utstyr hos PS3. Men med PS3 så følger det med gratis netverk, og det gjør det ikke hos 360 Elite. Der kommer et gullabonnement på Xbox Live for 499,- pr år. Også har PS3 trådløst nettverks kort. For å få trådløst nettverk hos 360 koster 699,- ekstra, men det er ikke nødvendig.

 

Tatt alt ovenfor i betraktning, hva annbefaler dere?

 

mvh anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du spurt for et år siden hadde jeg svart Xbox uten tvil, på grunn av mye større spillbibliotek.

 

Men i dag er det litt hipp som happ synes jeg. PS3 har fått mange gode spill og mange av de kan du få billig i tillegg.

 

En hdmi kabel får du fra kr 50,- og oppover, så det betyr ikke noe.

 

Tror du få titte litt i exslusive listene og plukke ut den som passer deg best.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg en ny konsoll før sommerferien er slutt, og det står mellom 360 Elite og PS3. Har sjekket priser mange steder, og det er cirka 1000 kroner billigere for 360 Elite.

 

Jeg skal kun bruke konsollen til spill, siden jeg allerede har blue-ray DVD spiller. Det somm trekker opp hos 360 Elite er at den har 80 GB mer lagrings plass enn PS3 + at det følger med trådløst headsett og HDMI kabel, noe som er ekstra utstyr hos PS3. Men med PS3 så følger det med gratis netverk, og det gjør det ikke hos 360 Elite. Der kommer et gullabonnement på Xbox Live for 499,- pr år. Også har PS3 trådløst nettverks kort. For å få trådløst nettverk hos 360 koster 699,- ekstra, men det er ikke nødvendig.

 

Tatt alt ovenfor i betraktning, hva annbefaler dere?

 

mvh anders

 

Må bare si at det IKKE følger med trådløst headsett på Elite. Bare vanlig kablet headset :) For å svare på spørmålet ditt så har Mr_Spock allerede sagt det så klart som det går. Sjekk ut spillbiblioteket på hver av konsollene, Finn ut hva du har mest lyst på å gå etter den konsollen da som du finner mest intressant på :)

Lenke til kommentar

Som alle foreløpig sier så se på hvilke spill som kommer eksklusivt til X360 og PS3, og ta din beslutning ut i fra det. Sjekk lister her (på forumet), eller bruk sider som f.eks www.tothegame.com.

 

Begge er gode konsoller med sine styrker og svakheter, men alt i alt så klarer de å prestere rimelig likt når det kommer til spill og grafikk.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg anbefaler deg å kjøpe den konsollen som flest av vennene dine har, som har flest spill som du vil ha og som har den kontrollen du er mest komfortabel med.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å kjøpe den konsollen som flest av vennene dine har, som har flest spill som du vil ha og som har den kontrollen du er mest komfortabel med.

Quoted for truth! Spillbiblioteket er veldig avgjørende, men også hvordan du liker selve konsollens OS og kontroller. Prøv å teste begge konsoller hos venner.

 

Jeg fikk teste godt både PS3 og 360 før jeg bestemte meg for å kjøpe en 360 (bedre tilpasset til spillsmaken min, behageligere kontrollere med større ergonomi og veldig oversiktlig menysystem). Men det er som sagt en smaksak, så det blir feil å si at den ene konsollen er bedre enn den andre på en universell måte.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å kjøpe den konsollen som flest av vennene dine har, som har flest spill som du vil ha og som har den kontrollen du er mest komfortabel med.

 

This man speaketh the truth. Se på hvilke eksklusive spill som finnes til hver konsoll, og prøv begge kontrollene for å se hvilken du foretrekker å bruke.

Lenke til kommentar

Ja, som de andre sier her så ville jeg først sett etter hva trenger jeg?

 

Har jeg internett tilkobling? Vil jeg spille gratis på nett?

 

Hvor stort behov har jeg for stooor hardisk? Må jo huske på at x360 er begrenset til 120GB mens ps3 er ubegrenset.

 

Er vel mye mer å ta i betraktning så det beste er om du tester begge konsollen for deg selv.

 

KK

Lenke til kommentar

Som de fleste andre har nevnt, sjekk de eksklusive spillene til hver konsoll og velg deretter.

En annen ting som jeg syns er viktig er kontrolleren.

Det er faktisk den du sitter å holder i alle de timene du skal spille, så velg den du syns passer dine hender best.

 

Selv har jeg begge konsoller, og har min favoritt blandt de to, men det skal jeg holde utenfor. Uansett hva du velger blir det mange timer morro

Endret av KEELr
Lenke til kommentar

Dersom du er ute etter onlineopplevelser så er det verdt de 500,- det koster i året å spille på XBL. PS3 har mye å lære der, det kan imidlertid se ut som om det blir bedre nå. Venter derfor litt med å selge PS3en.

 

360 beste/verste feature: achievements og online/mye støy

PS3 beste/verste feature: blu-ray og god D-pad/noe svakt spillbibliotek

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele tråden, men hvis harddisk har mye å bety så må jeg bare si at på PS3 er det LETT å bytte ut med en hvilken som helst 2,5" HDD. Sony har lagt opp til at det skal være lett(tror du må skru ut 2-3 skruer) og du kan få 320 GB til 1000-lappen.

 

Ja, du kan helt sikkert få en 320 GB til rundt tusen lappen. Men det er mye hyggeligere å kjøpe en 320 gb for rundt 650 kr. Link

 

Spytter du inn 1500 kr i harddisk så får du en 500 GB disk, men mest for pengene er en 320 disk for 650 kr plus frakt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...