Gå til innhold

Slank Mint installasjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 7 år gammel I-buddie 4 med en celeron 1.7 ghz og 1 gig ram. Den bruker 2,5 min på å boote Linux Mint v5. Installasjonen funker fint og sånn, men jeg skulle gjerne ha kortet ned på oppstarten. Er det noen ting jeg kan luke vekk som vil gi meg en raskere oppstart.

Jeg trenger den til å spille musikk fra en SMB share og surfe på nett med Firefox.

All fancy grafikk er skrudd av, men jeg lurer f.eks. på om Compiz kan avinstalleres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal han bytte ut distroen han tilsynelatende er fornøyd med å bruke, som er nybrukervennlig, med en DIY distro som ikke er garantert til å starte raskere? Det er er Celeron 1,7 GHz cpu vi snakker om; ikke akkurat speedfreak prosessor.

---

Vet ikke om Mint har klare skript for det, men en måte å korte ned oppstartstiden er ved å bruke suspend to disk/ram løsning. Det vil nå si at PCen ikke booter, men det er jo flisespikkeri.

Lenke til kommentar

Olefiver har rett mhp brukervennlighet. Jeg er definitivt en nybegynner, og plug & play støtten som kommer nå imponerte meg stort.

Suspend funksjonen er noe jeg skal kikke nærmere på.

Ellers så avinstallerte jeg compiz og skar av 30 sek på booten. Absolutt et fremskritt. (Mulig jeg ikke hadde funnet alle funksjonene og fått de skrudd av.)

Det virker som om bootchart ikke finnes via installerene som brukes i Mint. Er det trygt å legge det inn hvis det ikke finnes via APT, Mint install eller getdeb.net?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...