MyBigMouth Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg har et problem som bør fikses snarest mulig....saken er som følger; Jeg kom til å trykke ut minnekortet mens mobilen var på her en dagen. Dette førte til at mobilen fikk opp en feilmelding. Jeg husker den ikke ordrett i hodet, men det gikk på at "et nytt minnekort var oppdaget" og det ble derfor lagret som et nytt minnekort på mobilen. Dvs at alle filene(derav kontaktlisten) som lå på minnekortet forsvant. Minnekortet ligger der, det ser jeg, men den bruker ikke lenger filene på den. Programmer etc som er installert på den ligger der, men de ligger uten ikon på programmappen på mobilen. Det viktigste er at kontaktlisten min er forsvunnet. Noen som har vært borti dette før/vet en løsning? Jeg klarer ikke finne noenting på menyene nemlig.. -J Lenke til kommentar
µT. Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hei! Det at prorgam-ikonene er vekke er pga. mobilen ikke vet hvor programmene er installert. Dette har hendt meg en del ganger, men jeg husker ikke hvordan jeg klarte å fikse det. Det med at minnekortet plutselig fant ut at den skulle "formatere" seg har jeg aldri opplevd selv. Men har du prøvd å finne filene på minnekortet gjennom PCen? Ellers kan du sjekke i mappen "trash" eller hva det nå heter, på minnekortet gjennom filbehandleren. Mulig det ligger noe i "501" eller"502" mappene. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Har ikke du lagret kontaktlisten din på simkortet da? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Har ikke du lagret kontaktlisten din på simkortet da? Nei, den er lagret på minnekortet. Problemet er ikke at minnekortet er formatert eller ikke leselig, men at OS ikke klarer å koble mellom mobilen og filene på minnekortet, deriblant programmer og kontaktliste. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Jeg ville forsøkt å åpne minnekortet via en kortleser på PC'en. Om det ikke finnes der kan du jo prøve programmer for recovery. Vet ikke hvilke som er å anbefale til minnekort, men det er sikkert noen her som kan bidra med anbefalinger på det. Iom. at du bruker mobiltelefonen i jobbsammenheng; du har ikke synkronisert mot Outlook da? Du hadde sikkert tenkt på det om du hadde det, men er verdt å nevne :-) Edit: Tror jeg forstod det litt bedre nå. Alt ligger på minnekortet, men telefonen skjønner ikke at det er disse filene den skal bruke. En "dirty" løsning kan jo være å kopiere alle filene fra minnekortet til PC. Formater så minnekortet fra telefonen. Legg til en kontakt så du oppretter "kontakt-filene". Erstatt så den med den gamle filen fra minnekortet, evt. alle filene du kopierte. Endret 28. juli 2008 av AndyG Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg ville forsøkt å åpne minnekortet via en kortleser på PC'en. Om det ikke finnes der kan du jo prøve programmer for recovery. Vet ikke hvilke som er å anbefale til minnekort, men det er sikkert noen her som kan bidra med anbefalinger på det. Iom. at du bruker mobiltelefonen i jobbsammenheng; du har ikke synkronisert mot Outlook da? Du hadde sikkert tenkt på det om du hadde det, men er verdt å nevne :-) Edit: Tror jeg forstod det litt bedre nå. Alt ligger på minnekortet, men telefonen skjønner ikke at det er disse filene den skal bruke. En "dirty" løsning kan jo være å kopiere alle filene fra minnekortet til PC. Formater så minnekortet fra telefonen. Legg til en kontakt så du oppretter "kontakt-filene". Erstatt så den med den gamle filen fra minnekortet, evt. alle filene du kopierte. Vet du hva navnet på kontaktfilen er? Jeg har synket med outlook så det kan jeg jo prøve... Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg aner ikke hva navnet på kontaktfilen er desverre, men det finnes nok info om det på nett. Det skulle ikke være noe problem å synkronisere "tilbake" fra outlook. Kjør ivei :-) Lenke til kommentar
Hillbill Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har ikke noen løsning på problemet, men har opplevet det samme selv med min Touch Cruise. Tok ut minnekortet og satte det i pc'n for å laste over musikk. Da jeg satte det inn i telefonen igjen fikk det nytt navn, Lagringskort2. Dette førte til at alle koblinger til filer og bilder etc på minnekortet ble feil Har ikke funnet noen løsning annet en å reinstallere ting. Jeg mistet heldigvis ikke noe annet en litt selvtillit, og har tatt lærdom av dette: Backup er ikke feigt Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har ikke noen løsning på problemet, men har opplevet det samme selv med min Touch Cruise. Tok ut minnekortet og satte det i pc'n for å laste over musikk.Da jeg satte det inn i telefonen igjen fikk det nytt navn, Lagringskort2. Dette førte til at alle koblinger til filer og bilder etc på minnekortet ble feil Har ikke funnet noen løsning annet en å reinstallere ting. Jeg mistet heldigvis ikke noe annet en litt selvtillit, og har tatt lærdom av dette: Backup er ikke feigt Dette har selv hent meg. Da var løsningen på problemet enkelt. Gå inn på filbehandleren, og endre navnet fra "lagringskort2" til "lagringskort". Mulig Total Commander må brukes. Reboot etter endringen. Lenke til kommentar
Hillbill Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Dette har selv hent meg. Da var løsningen på problemet enkelt. Gå inn på filbehandleren, og endre navnet fra "lagringskort2" til "lagringskort". Mulig Total Commander må brukes. Reboot etter endringen. Forsøkte dette, men fikk av en eller annen grunn ikke lov. Husker ikke i farten hvorfor, eller hva feilmeldingen sa, men jeg ga opp å knote og reinnstalerte ting. Det var ikke mye årbeid uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå