The7thSense Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Hei alle sammen: Da skal jeg starte med mitt pc-prosjekt Black Beauty... Har så vidt begynt med diverse småting. Jeg vil snart komme tilbake med bilder og kommentarer til det jeg gjør osv. Hardware som pc'en består av er følgende.... Hovedkort: EVGA 780i SLi socket-775 Prosessor: Intel 2 QX9650 @ 4GHz Minne: 4x1gb Kingston Hyper X PC-9600 DDR2 1200MHz (4-4-4-12) Grafikk kort: 2x XFX GTX 280 XXX-versjon Strømforsyning: NorthQ Giant Reactor 1000w Lagring: 1x Seagate Barracuda s-ata 500gb - 2x Western Digital 320 s-ata 320gb Mus: Logitech G5 Tastatur: Logitech G15 Headset: Koss 45 Skjerm: LG Flatron Wide (1680x1050) DVD: Samsung Writemaster DVD/DL Kjøling: ThermalTake BigWater 760i (CPU) 2x 120mm vifter i topp 2x 120mm vifter i dør 2x 120mm vifter i HD-bay 2x 92mm vifter bak Kabinett: Silverstone TJ07 Så det er bare å følge med. MVh The7thSense Link til kommentartråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=986275 Endret 26. juli 2008 av The7thSense Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Ja, da kommer det bilder og kommentarer som jeg hadde lovet Her er delene fra kabinettet etter at de er demontert. Her er de i original tilstand. Så slik ser det ut når det demonteres hjemme i stua Etter at demonteringsjobben er gjort, bærer det av sted til lakkering. Her har jeg gjort grunnarbeidet. Har pusset ned alle delene med sandpapir. Brukte 320 når det kommer til hvor grovt slipepapir jeg brukte. Der er lakkeringer ferdig. Så nå skal de tørke i 24 timer før noe gjøres med delene. Jeg valgte å lakkere delene i matt sort farge. Kommer tilbake med flere oppdateringer etterhvert.... Endret 26. juli 2008 av The7thSense Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Da har en pakke fra pcstyling.no ankommet til meg. 4x 120mm vifter fra Revoltec 2x 92mm vifter fra Revoltec Da har jeg montert 2x 120mm vifter. Disse skal stå i toppen av kabinettet og suge varmt luft ut. Her er de samme viftene men har montert viftegrillene. Flere oppdateringer kommer.... Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Så da fortsetter vi med arbeidet. Da jeg kjøpte mitt SilverStone TJ07 kom det ikke med vindu. Så det måtte jeg modifisere sjøl. Prøvde å få tak i sidedør med vindu over alt men var ikke å oppdrive. Så slik ble da resultatet av utskjæringen. Det neste steget var å få fikset plexi-glass som vindu. Jeg prøvde med vanlig plexi-glass, men det ble for svakt da jeg skulle ha 2 hull i vinduet for å få montert 2 stk. 120mm vifter. Glasset sprakk hele tiden. Dermed ble løsningen lexan-glass. Så slik ble det seende ut Endret 6. august 2008 av The7thSense Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Slik ser kabinettet ut helt nedstrippet og lakkert. Dette er plattformene hvor harddisk rammene skal stå. Midtplaten har kommet på plass. Denne skiller overdelen fra underdelen i kabinettet. Sideveggene innvendig er montert på plass. Jeg har her montert på harddisk brønnene med viftene påmontert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå