Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Startup Screen reagerer ikke på tastatur

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. :)

Fått i gang maskina i dag etter en del rot og knot i 2 mnd.

Har nå kommet meg til startup screen og skal leke meg med bios, men når jeg trykker tab (som det står jeg skal gjøre for å komme i bios) så reagerer ikke maskina på tastaturet mitt.

Har et g15 (usb) hvis det er til no hjelp.

So, what to do?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er pc-en helt ny? eller er OS allerede installert? kan også hende at du burde gi tastaturet litt tid. hvilket hovedkort har du?

Den gamle fargegreien kalles en SP/2, dagens ungdom... Du skrev aldri om det virket med det gamle tastaturet eller ikke :p

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar
Er pc-en helt ny? eller er OS allerede installert? kan også hende at du burde gi tastaturet litt tid. hvilket hovedkort har du?

Den gamle fargegreien kalles en SP/2, dagens ungdom... Du skrev aldri om det virket med det gamle tastaturet eller ikke :p

De heter faktisk PS/2, og jeg har hatt en pc der det var moderne, og jeg er ikke mer enn 17, så ikke mobb ungdommen :p

Lenke til kommentar

De heter faktisk PS/2, og jeg har hatt en pc der det var moderne, og jeg er ikke mer enn 17, så ikke mobb ungdommen :p

SP/2 var nermt da. :p er yngre enn deg, har også hatt en pc som kom før usb musen :D

men litt on topic igjen... hadde samme problem med forrige pc jeg bygger, husker ikke hva jeg gjorde med det :p

skal si ifra hvis jeg kommer på det

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar

Du "skal" komme inn i BIOS med delete knappen.

Men det funker ikke med USB noen ganger ut av boxen da USB KB support i bios kanskje ikke er default enablet.

Men med et PS/2 tastatur med lilla plugg koplet i lilla uttak på hovedkortet skal de bare funke.

Det kan være at POST rutinene ikke har enablet kb kontrolleren da du trykket "Del".

Fra du får opp POST på skjermen trykk gjentatte tapp på "Del" tasten med ca 2 sek mellomrom.(ikke trykk febrilsk for da kan du få kb bufferet til å krasje)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...