Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 og A6 (2009) - hjelp til valg av ekstrautstyr


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ute etter hvilket ekstrautstyr som er et "must" når man først skal kjøpe en såpass dyr bil.

 

Konfigurasjonen vi har til nå, ender på ca. 550 000. Får se om det blir noen justeringer etter hvert.

 

PS: Audi A6 2009 er nå bestilt.

__________________________________________________________________________________________

 

 

Dieselpartikkelfilter (DPF)

- Miljøvennlig

 

Proline pakke (WKI):

- MMI Radio Plus (8DP)

- DSP Høyttalersystem

- Midtarmlene foran (6E3)

- Elektrisk korsryggstøtte for fremsetene (7P1)

- Cruisecontrol (med minne) (8T1)

- Tyverialarm med kupeovervåkning (7AL)

- Delt nedfellbar bakseterygg (3NZ)

- Multifunksjonsratt må velges og kommer i tillegg

 

Xenon Plus - Nær- og fjernlys(PX4)

- LED lys i front

- LED bremselys

- Lyktespylere foran

- Automatisk høydejustering av frontlysene

 

Teknikkpakke (WNX):

- Audi Parking System Plus- Akustisk og optisk (foran + bak) (7X4)

- Audi Music Interface (7D3)

-- Tilkobling i hanskerommet

-- Kjører MP3 og WMA filer, samt tar analogt musikksignal

-- Radioens display viser spillerens menyer

- Klima Deluxe Plus (9AQ)

- Oppbevaringspakke (PAC):

-- Koppholdere i midtkonsoll bak

-- Skuff under forsetene

-- Nett på framstolenes baksider

-- Nett ved fotbrønnen høyre foran

-- Nett til sikring av bagasje

- Lyspakke (QQ1) med:

-- Utvendig belysning i sidespeil

-- Belysning i taket over midtkonsollen

-- LED-belysning i forbrønnene

-- Aktive reflekser i dørene

- Førerinformasjonssystem (FIS) med fargedisplay (9Q4)

 

Multifunksjonsratt i skinn

- 4 eker med girfunksjon (2ZS)

 

Aluminiumsfelger 17 toms

- 5-eikers Y-design (PRN) - 8Jx17 - 245/45 R17

 

I tillegg:

- Skvettlapper foran

- Dekktrykkkontroll (7K6)

- Automatisk åpning av bakluken (4E5)

- Gummimatter foran og bak

post-35504-1223419738_thumb.jpg

post-35504-1223419744_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryggesensor er vel kjekt å ta med.

 

Det samme gjelder kanskje skinn/alcantara-interiør. (Koster litt, men er verdt det etter min mening.)

 

Isofix til barneseter er vel kanskje standard? (Selv om du ikke har unger nå, så er det en kjekk ting å ha når den skal selges.)

 

tre-soners klima havner vel i kategorien "hvis man har råd". Og er vel strengt tatt unødvendig hvis man ikke har barn som vil ha sin egen temperatur.

 

Avtagbart hengerfeste?

Lenke til kommentar

Avtagbart hengerfeste, isofix, tresoners klimaanlegg er ikke nødvendig for vår del nei.

 

Automatgir er det, glemte å liste det opp. Har GPS, så å betale 20 000 eller hva det var for navigasjon er heller ikke nødvendig :)

 

Metallic-lakk har vi valgt. Parkeringssensor anser jeg som ganske unødvendig (får se).

 

Takk for innspill. Skal ikke være lett med alle mulighetene som finnes :hmm:

 

Noen som vet om standardfelgene er greie foresten?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

S-Line og Bang & Olufsen soundsystem ;)

 

Prøv www.dinbilpartner.no

 

Fjern F1 giringa på rattet. Vi har det selv, og det funker helt fjell, men man har ikke behov for det. Når du med det første ikke kjøper full pakke, så trenger du ikke det. Man "chalter" jo manuelt like bra på girspaken.

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Okei, tar det vanlige multifunksjonsrattet da :)

 

Men hva har det seg at dinbilpartner gir meg en pris som er 35.000kr lavere enn veiledende på www.audi.no?

 

De går ikke gjennom forhandler.... man får absolutt akuratt de samme garantiene og alt hos dinbilpartner som om man skulle kjøpt den hos en forhandler.

 

Vi skal selv handle der =)

 

Utrolig mye penger å spare hvis man velger mye.

 

Og sparer du 35 000kr så kan du legge til Bang & Olufsen soundsystem, sammen med S-line pakken ;)

 

Les også rundt på siden dems, der står det meste forklart hvordan ting fungerer. Du kan også snakke personlig med dem på dagen.

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Parkeringssensor anser jeg som ganske unødvendig

 

Nein-nein! Parkeringssensor er et must! For det første så er Audi A4 en stor bil, og selv om du sikkert er flink til å parkere så er det ikke sikkert alle som kommer til å låne bilen er det. For det andre så er det et stort pluss å ha det mtp. salg. I tillegg så er det ikke så fryktelig dyrt ekstrautstyr.

 

Jeg driver og kikker på akkurat samme bil, så denne tråden er fin å ha.

Lenke til kommentar
Det blir mye dyrere. Leveres ikke med quattro på de minste motorene. Minste er 2.0 TFSI, og den starter på 550.000...

På Audi A4 sedan er den minste motoren ned Quattro 3.2 FSI 265 HK (bensin) og 3.0 TDI DPF 240 HK (diesel). Disse har en pris på nesten det dobble av vår prisklasse, så det dropper jeg nok ja :tease:

 

Parkeringssensor anser jeg som ganske unødvendig

 

Nein-nein! Parkeringssensor er et must! For det første så er Audi A4 en stor bil, og selv om du sikkert er flink til å parkere så er det ikke sikkert alle som kommer til å låne bilen er det. For det andre så er det et stort pluss å ha det mtp. salg. I tillegg så er det ikke så fryktelig dyrt ekstrautstyr.

 

Jeg driver og kikker på akkurat samme bil, så denne tråden er fin å ha.

Tja, når du sier det så tror jeg faktisk jeg skal vurdere det. 9000 i tillegg er vel kanskje ikke ille for en så praktisk "tjeneste".

Lenke til kommentar

Parkeringsensor foran og bak og koster nok ca 9 lapper..men er det must.

 

Ser at du har en del komfort utstyr. sjekk heller ut de pakkene som audi har..da får man som regel småutstyr en del billigere enn ved å kjøpe separat.

 

Jeg har selv on A4 2005 mod og ser meg smått om den nye A4.

Har prøvekjørt den 3-4 ganger med forskjellige kombinasjoner.

 

Dette har jeg å legge til:

 

Fargeskjerm på Storskjermen og kjørekomputer må du ha..mener at det var ca 3 lapper på den.

Ser mye bedre ut og er bedre lesbart.

 

Jeg har prøvekjørt både sportseter og standardseter og må si dette:

Jeg syns at sportseter er harde, de er veldig lite komfortorientert.

Standardseter er veldig gode å sitte i(bedre enn i sportseter) og de har nok sidestøtte til at aktivkjøring går uten problemer.

 

Så jeg hadde anbefalt deg å prøvekjøre begge. Jeg sverget til sportsetene men ombestemte meg straks etter å ha prøvekjørt i standartsetene.

 

Ang. din bilpartner.

De har veldig gode priser fordi de henter bilene direkte fra forhandlere i Danmark og Sverige. Det som er ulempen der er at bilene som de selger har bare 2 års garanti mens de bilene som selges i norge via forhandler har 3 års garanti.

Men derimot så kan du kjøpe 5 års garanti(dvs. 3 utover fabrikkgaranti) for ca 10 000kr. Da sitter du igjen med bedre garanti og har en 25-30 000kr spart.

Absolutt Verdt å vurdere...

Ulempen er at de ikke tar bilen din i inbytte.

Lenke til kommentar

Mange gode tips her for meg som vurderer kjøp etterhvert, men en ting er jeg uenig i: Hva skal man med ryggesensor? Sjåføren skal da til enhver tid vite hva som befinner seg rundt bilen og hvor langt fra et annet objekt man er. Har dere et annet bruksområde enn det jeg tenker på som gjør at dere trenger denne?

Lenke til kommentar

Jeg har selv 2009 A4 Avant 2.0 TDI, og har følgende utstyr:

 

- B&O anlegg

- Ryggesensor bak

- 3 soners klima

- Skinn/alcantara

- Advance key (nøkkelløs inngang/start)

- Parkeringsvarmer m/fjernkontroll

- Bluetooth

- Servotronic

- Xenon + M/led

- Solgardiner bak

- Glanspakke

 

Og sikkert mer som jeg har glemt.

 

 

Her er noen kommentarer til utstyrvalg

 

 

B&O anlegg

Om du er glad i lyd, så synes jeg du skal vurdere dette anlegget. Det er ikke et anlegg med power og trøkk og det mangler litt på de dypeste basstonene, men det spiller veldig detaljert og luftig. I en test mellom toppanleggene hos BMW, MB og Audi i Auto motor und Sport, så vant dette B&O anlegget

 

Advanced key:

Dette synes jeg du skulle velge. Det fungerer slik at bilen registerer dine nøkler når du nærmer deg bilen og den låser opp idet du tar i håndtaket. Du låser med en elegant touch knapp på dørhåndtaket.

Det er så utrolig kjekt å aldri måtte fomle etter nøklene i lommer. Særlig om en har unger eller poser i hendene.

 

Bluetooth

Det MÅ du ha. Spesielt mtp annenhåndsverdi.

Endret av vikenes10
Lenke til kommentar

Dette er et müst om jeg skulle kjøpt ny bil:

 

- Skinn

- Navi

- Xenon

- Webasto (motor- og kupèvarmer med fjernkontroll)

- Stort anlegg

- Sportsunderstell

- Multifunksjonsratt

- Automat (ved kjøp av type familiebil)

 

Deretter:

- Handsfree

- Avtagbart tilhengerfeste

- Midtarmlene foran

- CD-veksler

 

Til sist:

Snacks som keyless go, ryggesensor, strømuttak, regnsensor etc.

 

Av utstyret som jeg har på min nåværende bil er jeg aller mest fornøyd med den store navi`en med fargeskjerm, og webasto motor- og kupèvarmer med fjernkontroll, timer, friskluftfunksjon +++. Den er genial. Aldri mer kald bil :)

 

Er det mulig å få A4`en med Xenon, men uten led lysene foran? Synes helt ærlig bilen ser ut som et juletre i fronten med den lite elegante led-lys løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...