Gå til innhold

mootools klasse fungerer ikke i Opera (ingen feilmelding)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er rimelig ny innenfor javascript og dette er min andre klasse.

Demo: http://graphiclesign.com/dev/mScroll/main.html

java script: http://graphiclesign.com/dev/mScroll/mScroll.js

 

Demoen fungerer i Firefox 2, 3 og Safari 3, men ikke i Opear 9.5, 9.2 eller IE7 (har ikke testet i noen andre).

 

Den er laget for å forenkle bruken av Fx.Scroll, altså å ha elementer på siden som scroller bortover. Man skal kunne lage elementer sånn:

<a href="#two" class="mScroll" rel="frame item-two 2000">Vis side to</a>

Og selveste rammene skal være noe sånt:

<div id="frame">
<div style="width:9999%">
	<div id="item-one">
		Content of one.
	</div>
	<div id="item-two">
		Content of two.
	</div>
</div>
</div>

I head skal man da ha denne biten:

window.addEvent('domready',function() {
new mScroll('one','mScroll');
});

'one' beskrive default elementet, 'mScroll' beskriver hvilken klasse alle lenke elmenetene må ha for at scrollingen skal fungere.

 

Klassen endrer også window.location når en trykker på linkene, feks. til example.com/path/file#two når en trykker på den lenken tidligere i posten. Klassen sjekker da også om en har gått direkte inn på en side med feks. #two og scroller automatisk til den.

 

Klassen har også en funksjon som periodisk sjekker endringer i window.location i tillfelle en person trykte tilbake/frem knappen i nettleseren (eller endret fragmenten manuelt), og scroller da til det elementet som egentlig skal vises.

 

Alt dette fungerer fint i demoen hvis man bruker Firefox eller Safari, men ikke i Opera eller IE. Det merklige er at jeg ikke får noen feilmelding fra Dragonfly.

Håper at noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg endelig fått den til å fungere i Opera 9 og IE7.

 

IE7 likte ikke "trailing commas", altså: {hello: 'foo', world: 'bar',}.

10 poeng til den som klarer å gjette hva Opera ikke likte. Ingen? Det var at et element inni et element på 800px hadde en bredde på 9999%. Dersom man satte bredden til 9999px, så fungerte det. Så otrolig sært...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...