Gå til innhold

Trenger hjelp med å fjerne vista og installere xp i stedet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg en bærbar dell xps m1730. Jeg vil fjerne windows vista ultimate og installere xp i stedet. Setter inn xp cd-en. Først laster cd-en ned filer, så får jeg melding om hvis du vil installere windows xp nå trykker du enter. Trykker jeg på enter får jeg en ny melding om at installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. Harddisken som er i labtopen er på 400 gb Raid 0 delt på to partisjoner. Harddisken fungerer som den skal på vista.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har kjøpt meg en bærbar dell xps m1730. Jeg vil fjerne windows vista ultimate og installere xp i stedet. Setter inn xp cd-en. Først laster cd-en ned filer, så får jeg melding om hvis du vil installere windows xp nå trykker du enter. Trykker jeg på enter får jeg en ny melding om at installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. Harddisken som er i labtopen er på 400 gb Raid 0 delt på to partisjoner. Harddisken fungerer som den skal på vista.

Takk på forhånd

Sitter med samme problem Her nå jeg også!!

bare at jeg ikke får til og installere Vista eller!!

Så her trenger vi hjelp!

Lenke til kommentar

Heisan

Først må jeg si at jeg ikke har gjort dette selv da min pc enda ikke er kommet.

Men av erfaring så tror jeg at jeg vet hva problemet er

Jeg tror problemene dine bunner ut i at du ikke har AHCI driverene.

Har du diskettstasjoner så finn driveren fra dell sine sider og installer de, du får vel dette valget før den begynner å kopiere inn filene.

Hvis det ikke er diskettstasjon eller muligheter for dette så må du legge inn driveren på en xp cd. Det finnes haugevis av guider for å lage slike cd'er. Google.

Det er vel også muligheter for å installere uten raid 0.

Tror da du kan gjøre dette:

Endre i Bios:

flash cache module til 'OFF'

og endre AHCI to ATA

Tror at du da kan installere xp uten problemer.Dog uten raid 0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...