JFM Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hei. Vurderer lydkort til min nye pc. Specs ser du i signatur. På grunn av at jeg har to skjermkort som har så store kjølere så kan jeg ikke ha pci-lydkort. Den eneste pci-porten som ikke er skjult bak skjermkort-kjøler brukes til trådløsnettverkskort. Så da har jeg funnet ut at jeg kan ha et PCI-Express lydkort. Tror dere det er plass mellom skjermkorta mine? (Bildene er klikkbare) Jeg hører en del på musikk. Ser en del på film (AC3). Har disse Logitech X-540 5.1 høyttalerne Hva tror dere om Asus Xonar DX/XD? Takk Endret 16. juli 2008 av JFM Lenke til kommentar
Asken Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Har selv Creative X-Fi og kan ikke annet enn anbefale kortene, men det er vell ikke noe iveien med det xonar kortet. https://prisguiden.no/product.php?productId=96919 <- X-Fi PCIe, eneste som er synd at den koster litt over det dobelte av xonar kortet. Endret 16. juli 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ikke sett inn lydkort "mellom" grafikk korta. Det øverste vil da få ekstremt dårlig tilførsel av luft til kjøling. Det er trangt nok fra før. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Ikke sett inn lydkort "mellom" grafikk korta.Det øverste vil da få ekstremt dårlig tilførsel av luft til kjøling. Det er trangt nok fra før. spørs vell hvor langt kortet er (?) så lenge kortet ikke sperrer for vifta i det hele tatt så burde det ikke være noen problemer Endret 16. juli 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hva tror dere om Asus Xonar DX/XD? Dette er ialle fall stort nok til at det blokkerer gfx kortet (selv om det er low-profile). Samt at et kort til akkurat der vil "ose" ut varme fra sin bakside som grafikk kortet over "må" benytte for å kjøle med. Endret 16. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Så dere mener at jeg skal gi faen i lydkort og bare bruke det som er intregrert i hk, slik at ikke skjermkorta påvirkes? Endret 16. juli 2008 av JFM Lenke til kommentar
Asken Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva tror dere om Asus Xonar DX/XD? Dette er ialle fall stort nok til at det blokkerer gfx kortet (selv om det er low-profile). Samt at et kort til akkurat der vil "ose" ut varme fra sin bakside som grafikk kortet over "må" benytte for å kjøle med. Det er jo en vifte forran skjermkortet som gir luft til det øverste skjermkortet ser det ut som, og jeg tror xonar'en gir ut mer varme med tanke på at den trenge en floppy power connector for å virke... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Ja, jeg har en 120mm vifte foran som blåser på skjermkorta. Betyr dette at det går greit? Endret 16. juli 2008 av JFM Lenke til kommentar
amish Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du kan gå for https://prisguiden.no/product.php?productId=96919 Er ikke så langt at det blokket for lufte. Men uasnett har du 30dagers angre frist, bare send det tilbake vis ting ikke passer. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Men prisen er for høy for lommeboka mi Lenke til kommentar
Asken Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) hadde kanskje vært en idé å si hvor mye du kan / vil bruke på et skjermkort https://prisguiden.no/product.php?productId=85396 har jo alltids den, men hvor bra den er veit jeg ikke? Jeg ville uansett ikke kalt den en X-Fi da den ikke støtter EAX 5.0 men så funker den vell bedre til musikk / filmer enn spill. Endret 17. juli 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ang. dette med luft: Finnes det ikke "gode" low-profile kort som ikke vil blokkere like mye? Lenke til kommentar
Asken Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 kan hende, men det xonar kortet er for langt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Selge 4870 korta når 4870x2 kommer og anskafe et slikt er jo en mulighet . Eller - hva er så galt med onboard lyd da: Realtek ALC889A codec High Definition Audio 2/4/5.1/7.1-channel Support for DTS Support for S/PDIF In/Out Bruker onboard realtek HD audio med 5.1 på HTPC'n i stua jeg Og har egentlig ingen ting å sette fingeren på med det. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Du kan jo kjøpe DX og sende det tilbake om det påvirker vifta til skjerkortet og se om det blir overoppheta. Endret 18. juli 2008 av Svedge Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hva om jeg setter lydkort i PCI-e x1 porten som er over det øverse skjermkortet? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Faktisk så går Asus Xonar DX (PCIe-1x) fint i maskinen din, den vil dekke ca. 2/5 av luft inntaket (vil jo fortsatt være noe klaring mellom korta). Har du en PCIe-1x helt øverst? Jeg kan bare se den midt mellom korta (den forklarte om), men bildene er så grumsete. Endret 21. juli 2008 av Svedge Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Til de høyttalerene tviler jeg faktisk på at du hører forskjell på lydkortet på hovedkortet og eget pci-lydkort. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Til de høyttalerene tviler jeg faktisk på at du hører forskjell på lydkortet på hovedkortet og eget pci-lydkort. Merklig at jeg hører en stor forskjell da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå