Gå til innhold

Hva betyr SQL injection?

Anbefalte innlegg

Leser ofte i forskjellige poster her om SQL injection. Men, aldri noen som forklarer hva det faktisk betyr.

Er det noen som kunne gitt meg en kort og enkel innføring i dette, så jeg kan forstå litt mer? :)

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SQL-Injection er en teknikk som kan brukes for å utnytte svakheter i Web-applikasjoner som benytter databaser. Sikkerhetsrisikoen blir til dersom Web-sidene mottar informasjon fra klienten, enten gjennom URL eller gjennom skjemaer, uten at de fjerner potensiell skadelig kode på forhånd. Selv om dette er et fenomen det er veldig enkelt å beskytte seg mot, er det et utrolig antall Web-sider som ikke har gjort de nødvendige grepene.

Håper det hjalp.

Står mye mer denne artikkelen :)

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar
SQL-Injection er en teknikk som kan brukes for å utnytte svakheter i Web-applikasjoner som benytter databaser. Sikkerhetsrisikoen blir til dersom Web-sidene mottar informasjon fra klienten, enten gjennom URL eller gjennom skjemaer, uten at de fjerner potensiell skadelig kode på forhånd. Selv om dette er et fenomen det er veldig enkelt å beskytte seg mot, er det et utrolig antall Web-sider som ikke har gjort de nødvendige grepene.

Håper det hjalp.

Står mye mer denne artikkelen :)

Tusen takk! Kjempe god artikkel! Den linket meg videre til "HackThisSite" også, hvor man får testet sikkerheten på akkurat dette området :) Kan anbefales! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...