loathsome Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Hei Har snekret sammen et design som skal brukes til personlig side / portefølje. Prøver å holde et litt humoristisk preg over det hele, samtidig som det hele skal være lettleselig, lett å finne fram på og brukervennlig. Alle synspunkter settes stor pris på, og jeg skal gjøre mitt beste for å følge de opp i etterkant. Siden validerer HTML4.1 strict samt CSS, selvfølgelig. Som dere kan se, så ser siden fin ut i de fleste nettlesere. Dvs, alle nettlesere utenom IE6 og lavere, noe jeg bryr meg pent lite om. Illustrasjonen av apen er en noe sladdet versjon av et wallpaper. Jeg har tillatelse til å bruke dette bildet. Jeg har også fått en del inspirasjon av dette templatet. Siden finner du på http://mindmonkey.net/setup/ Jeg vil gjerne ha respons på følgende: - Oppsett / typografi (fontvalg, osv) - Brukervennlighet - Kode - ... og selvsagt design - loathsome Endret 10. juli 2008 av loathsome Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Kjører rett på jeg: - Greit fargevalg - Reduser tekststørrelsen i footer. Prøv også å redusere synligheten av teksten i tilegg. - Noe som muligens vil se bedre ut, er at du har en svart 1px border rundt den hvite boksen. Om du ser på overgangen mellom apebildet og den hvite boksen kan det muligens se bedre ut. - God lesbarhet - Savner litt mer avstand mellom postene(margin-bottom tenker jeg på da) - Koden er god, men mulig du kan rydde litt i den for at det skal se 100% pent ut kodemessig også - Hva gjør <h1></h1> ? - Forskjellig bredde på den rosa linja i bunn og innholdsboks - Teksten under bilder må justeres litt: - Fonten i menyen kan du prøve å bytte ut Det var det jeg klarte å finne! Siden har et godt potensiale! Lykke til! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Hei loathsome! Kult at du lager portefølje! Det jeg liker best er kanskje apen, og da tenker jeg med en gang at det blir litt feil å vise noe du ikke har laget i din egen portefølje. Er det ikke ment som din egen portefølje blir det selvsagt noe litt annet. Jeg syntes oppsettet er fint, men utføring kanskje litt uorginal, da spesielt i fargevalget. Grått, hvitt og rosa er noe jeg og sikkert andre har sett så mange ganger før, og skaper ikke noen annen oppmerksomhet enn kontrasten rosa gir i seg selv. I Safari 3.1.1 ser dine paddings og overskrifter noe snodig ut. Ta en titt på vedlegget. Ellers, som Tor sa i kafeen så er det nok en god ide å bruke stilen fra apen til resten av siden, da jeg syntes deler av sidens layout ønsker å være tilbake i "web2.0"-verden. Endret 10. juli 2008 av sparks Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Takker for respons dere! Aner ikke hva som forusaker "snodighetene" i Safari, og jeg har ikke Mac tilgjengelig i ferien heller -- kunne kanskje tatt en rask titt på hva det kan være? Oppdatert versjon er på vei. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det kan ha noe med at Mac-brukere ikke har Cambria installert på sin maskin som en standard og du ikke har oppgitt noe alternativ? Lenke til kommentar
stiweb Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Må bare si at i Safari 3.1.2 ser det slik ut. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Testa selv på en relativt standard OS X installasjon (vnc til jobben ) og da så det akkurat ut som det skal. Har ikke installert custom fonter e.l., så... Her er også to forskjellige versjoner av Safari: http://api.browsershots.org/png/original/a...266c28520ac.png http://api.browsershots.org/png/original/2...d1e4d617e11.png Hvorfor du opplever siden som du gjør, Sparks, skjønner jeg virkelig ikke. stiweb: Takker. Slik det skal se ut Endret 11. juli 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jeg ville hatt en wrapper bak hele layouten som holder alt på plass når brukeren resizer vinduet. Akkurat nå bryter jeg hele designet når vinduet blir for lite. Er vel en smaksak dette her, men jeg er mer fan av at siden faktisk ikke vises enn at siden ødelegges og vises i hulter i bulter hehe. Tenker på at innholdet i hvitt blir skyvd nedenfor apekatten. Endret 14. juli 2008 av Avean Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Ja, er klar over dette og dette er allerede fikset i neste versjon. Takker for tipset! Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 nettlesere utenom IE6 og lavere, noe jeg bryr meg pent lite om. Hvis du skal lage websider for andre så tror jeg det er en lite smart måte å drive på... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Selvsagt tenker jeg på dette når jeg utvikler for kunder, men på min personlige blogg bryr jeg meg lite om det Målgruppen er uansett webfolk, og 0% av disse bruker IE6. Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Så kunder skal ikke se på portføljen din? Er det ikke det en portfølje er til da? Eller har jeg misforstått totalt nå...? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Det er vel mer en weblogg for utviklere og sånn. Dessuten mister ikke siden funksjonalitet i IE >= 6, den ser bare iltt merkelig ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå