bruker9842 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) skriv hvordan band/artist du liker og sang Endret 9. juli 2008 av Ueland Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Tittelen på denne tråden burde være "Hva slags musikk liker du?", ikke "Hvordan...". Hører på alt fra god norsk poprock (CC Cowboys, Postgirobygget, DeLillos osv.) til tysk industrimetall (Rammstein, Eisbrecher, Hanzel und Gretyl osv.) og godlyd fra 60-tallet (The Rolling Stones, The Who, The Doors, Kongen osv.). Det er verdt å merke seg at Hanzel und Gretyl hører til i New York men fremfører det meste av reportuaret sitt på tysk. Dessuten er svensk 80-tallspunk på høyde med Ebba Grön veldig kult. Akkuratt nå er det Manfred Mann's Earth Band som spiller opp til dans med "Don't kill it Carol". Neste gruppe i spillelisten er The Cardigans. Du da? Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 jeg liker ufattelig mye forskjellig. i perioder hører jeg utelukkende på hip-hop og da mest artister som 2pac, eminem, jay z, kanye west og immortal technique.. og så kan jeg gå dritlei av hip-hop og gå over til metal og rock igjen, og da hører jeg mye på in flames, soilwork, NIN, TOOL, a perfect circle, korn, mastadon, iron maiden, OPETH, led zeppelin og noe black sabbath... lista strekker seg laaaaaaangt. liker også veldig godt det jeg har hørt av miles davis, da spesielt kind of blue skiva hans. hører på den mest når jeg føler for å slappe av og skal lese en bok eller jobbe med skolearbeid MEN favorittbandet er uten tvil RADIOHEAD. kjøpte OK Computer på impuls uten å ha hørt noe om eller fra bandet.. et kjøp jeg var veldig misfornøyd med ettersom jeg syntes det hørtes helt forferdelig ut.. etter et halvt år gravde jeg fram skiva igjen og bestemte meg for å høre på den mer grundig... og sakte men sikkert så begynte låtene å feste seg til hjernebarken. NYDELIG! har ennå ikke blitt skuffet av et eneste radiohead album! favorittalbum at the moment: train of thought - dream theater ! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Liker mye forskjellig, men er vel stort sett hip-hop, og da er det vel mest G-funk, gammel gangster rap det går i (Dr. Dre, NWA, Snoop Doggy Dogg). Kan også høre på nyere saker, feks Cash Money Millionaires osv. Ellers er funk og lingende noe jeg kan høre på, feks Jamiroquai. Så kan det være mange enkelt sanger. 80-tallet hadde mye bra musikk. Feks. Jan Hammer, Michael Jackson Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Mye metal, derav mest 80s metal. Men mye black metal/death++ strippa for melodi har jeg ikke helt smaken for. Ellers høres det mye forskjellig fra pop til soft rock. Men er det noe jeg ikke takler er det hiphop og rap, der det aller meste er bajs. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 alt men primært emo. greier fra How Is Annie. Lenke til kommentar
Salgado2 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg liker mye slags musikk, men er i hovedsak ganske kresen. Helt sikkert også utrolig egen, på det jeg selv liker. Men jeg foretrekker vel først og fremst musikk innenfor genren Emo. Det er vel kanskje den sjangeren jeg liker aller best, selv om mitt forbilde, for ikke å snakke om musikalske favoritt, Avril, ikke befinner seg under sjangeren emo. Ellers liker jeg også litt av hvert av metal. Så alt sett under ett, er Avril min desiderte favoritt, men bak der finner man favoritter som Marilyn Manson, HIM, Blessthefall, From First To Last, Sonny Moore og Escape The Fate. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 All time favourite er Armin Van Buuren innenfor Trance sjangeren. Hører veldig mye på trance musikk. Hører også på mye annet, rock, rnb, jazz osv. Marcus Johnson innenfor jazz, Nickelback innenfor rock, Chilla puse RnB, 2pac osv osv. Er åpent for alt med andre ord, men favoritt sjangeren er trance Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Liker mye forskjellig. Alt fra Pop til Black Metal, men favorittene ligger nok i sjangrene klassisk Rock, Psykedelisk rock og Rock &roll. Favorittartister er: The Beatles (disse har jeg hørt på siden jeg var 2 år, og 12 års fast spilling har enda ikke gjort meg lei av disse), The Doors (Disse ble jeg introdusert for da jeg med en ren tilfeldighet satte på en nyinnkjøpt plate som jeg fant på kjøkkenbordet. Fy søren hvor heftig!" Bruce Springsteen, (Jeg hørte en del på Bruce i barndommen, men glemte ham til fordel for eldre musikk. Jeg gjenoppdaget dog Bruce for et par uker siden og må si at jeg har goått gipp av mye.) Ellers kan jeg nevne Bob Dylan, The Who, Nirvana, Led Zeppelin, Cradle of Filth, Train, Oasis, The Kinks, The Byrds, Chuck Berry, Queen og Elvis nevnes. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så alt sett under ett, er Avril min desiderte favoritt, men bak der finner man favoritter som Marilyn Manson, HIM, Blessthefall, From First To Last, Sonny Moore og Escape The Fate. eh, vil bare påpeke at når _jeg_ sier emo, så mener jeg absolutt ingen av disse bandene - eller andre scene/wemo band. for ordens skyld kan jeg jo liste noen av banda jeg tenker på, Embrace, Build Nest - Sleep, Rites of Spring, Swing Kids, Jenny Piccolo, Youth Pictures of Florence Henderson, Heroin, Antioch Arrow, The Locust, Arab on Radar, Mineral, The Get Up Kids, Morfar, rest of my life, Dominic, Beefeater, osv osv Lenke til kommentar
Salgado2 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så alt sett under ett, er Avril min desiderte favoritt, men bak der finner man favoritter som Marilyn Manson, HIM, Blessthefall, From First To Last, Sonny Moore og Escape The Fate. eh, vil bare påpeke at når _jeg_ sier emo, så mener jeg absolutt ingen av disse bandene - eller andre scene/wemo band. for ordens skyld kan jeg jo liste noen av banda jeg tenker på, Embrace, Build Nest - Sleep, Rites of Spring, Swing Kids, Jenny Piccolo, Youth Pictures of Florence Henderson, Heroin, Antioch Arrow, The Locust, Arab on Radar, Mineral, The Get Up Kids, Morfar, rest of my life, Dominic, Beefeater, osv osv Alle de bandene jeg nevnte ovenfor, er ikke engang emo. Og ja, jeg liker også flere av de banda du kommer med der. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg liker alternativ rock, britisk rock og punk rock. De beste bandene er vel: Joy Division, the verve, Suede, The Stone Roses, The Strokes og Arcade fire! Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 pønk, indie og hardcore black flag ramones sex pistols the unseen anti-flag alkaline trio death cab the verve enter shikari alexisonfire comeback kid osv.. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Liker god musikk. Alt fra rap, via elektronisk musikk, til norsk svartmetall. Forholdsvis variert, selv om jeg nok er metallhode så det holder. Noen grupper? Ulver Emperor Anaal Nathrakh Anorexia Nervosa Anthrax Opeth Arcturus Run-DMC Grandmaster Flash Dead Kennedys Behemoth CSS Armagedda Enslaved Glenn Miller Cut Copy Herb Alpert Judas Priest Frank Sinatra Iced Earth Led Zeppelin Megadeth Mayhem Death SS Queen Dio Grandmaster Flash Stormtroopers of Death Van Morrison The Doors Isis Endret 8. juli 2008 av Aiki Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Nevermind. Poster senere. Endret 9. juli 2008 av Harald Strandbakken Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 absolutt alt som er laget av vokal, eller EKTE instrumenter.. Ikke noe techno her i gården (egentlig ikke rap eller hip-hop heller..). Faktisk så varierer musikksmaken min fra den beste pusemusikken, til den hardeste metallen. Nesten alt blir tatt imot av meg, bare det er laget på en skikkelig måte, istedet for noen svette nerder som sitter og mikser sammen 5 ord, og 50 000 rytmer, der alt blir sagt opp igjen og opp igjen og opp igjen og opp igjen.. Ja, du skjønner hva jeg mener.. For øyeblikket: Lifehouse - You'r all i want. I kveld: Muligens Breaking Benjamin, static-X, steve vai, eller kanskje coldplay om jeg er i det humøret.. *jeg er en særing* Lenke til kommentar
Fryda Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 The Mars Volta Hører mye på musikk og da på mye forskjellig, men for å ikke svekke statusen til nevnte band ramser jeg ikke opp flere nå... Oh Lord! Det er den mest geniale musikken jeg vet om Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Slikt har man Last.fm til Min lyver litt siden jeg har begynt å høre mer på CDr, og det hender jeg sovner med Winamp på Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er åpen for det meste, men høres helst på elektronisk musikk, og igjen, innfor elektronisk musikk helst på Pendulum, Infected Mushroom og The Prodigy. Altså for det meste hører jeg på Psytrance, Goa Trance, Drum&Bass, Big Beat, Techno. Men har i det siste fått snusen i Celldweller som lager musikk i sjangerene Alternative Rock, Electrorock, Industrial Metall osv. Men om jeg en dag er litt lei av å høre på min vanlige musikk, setter jeg gjerne på Metallica, Rage Against The Machine, Linkin Park eller også norsk musikk. Så som sagt, jeg kan høre på det meste, men går mest i det jeg skrev lengre oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg