Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kan man finne på med en date?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger noen tips til ting jeg kan foreslå å gjøre med daten min. Jeg tenker da på noe gøy, romantisk eller fint. Jeg bor i Oslo, og er ikke så trolig kjent her.

 

Jeg leste et forslag om å ta en sightseeing båt fra Vippetangen og hoppe av på en øy. Noen som har mer info om dette? Går det hele sommeren, på ettermiddagen i ukedagene også?

 

Er det noen fine steder rundt i Oslo, med kjempe utsikt og mulighet for å slappe av uten alt for mye folk rundt?

 

håper på mange gode forslag, på forhånd takk :)

og ja, jeg er gutt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis dere begge er glad i å sykle eller gå tur så er det mange fine badeplasser i marka. Det kan dere jo også kombinere med nok en grilling. Gjør gjerne også litt mer ut av grillinga, finn på no kreativt. Da tenker jeg på at man dropper pølse i brød, og heller forbereder noe mer hjemme. F.eks laks i folie, salat og litt pasta som du har med i ryggsekk.

 

Dere kan ta en byvandring, si at du tenkte det kunne være fint siden du ikke er så kjent i byen og gjerne vil se mer av den. Da går det også an å stoppe innom en café og prate litt før man fortsetter. Akerselva kan være utrolig fin nå om sommern...

 

Innendørs aktiviteter så er det jo klassikere som kino & bowling, men det blir en smule ... klassisk... Go-kart er litt mer originalt (selvom man gjør det for tiden, føler jeg), artig å se hvem av dere som har kortest rundetid, spesielt kan det bli vellykka om hun kan kjøre og er et konkurransemenneske.

 

Hmm...

Lenke til kommentar

Takk for forslag OsloFreak:)

 

Det klassiske er jeg ikke interessert i. Og er det fint vær bør man være ute ja.

Når du sier Marka, da mener du ved Maridalsvannet og utover den veien?

 

Skikkelig grillmat kunne gått, men da må vi finne en annen plass, f.eks et fint sted litt avsides fra andre. Men så er det å finne en slik plass da=P

 

en byvandring tror jeg kan bli litt kjedelig, for jeg er ikke sååå ukjent. Hadde det vært min første måned i byen så kanskje:)

 

Men bra forslag:)

Lenke til kommentar

Syns du skal legge på "i Oslo" på topicen din siden det ser ut som denne posten blir ganske lokalsentralisert.

 

Jeg vet om et bra punkt, ikke sikker på om det er helt ypperlig for en date men det er en helt ekstrem utsikt og fin natur der iallfall. Foreslår at du tar en rekognoseringsrunde opp for å sjekke det ut først.

 

Beskrivelse:

Ta t-banen til Slemdal (1 mot frognerseteren fra sentrum) og gå oppover slemdalsveien et lite stykke. Etter noen hundre meter får du et skogstykke på høyre hånd med et turforening-skilt som peker til Frognerseteren (Frognerseterveien). Følg stien oppover (er mye oppoverbakker her, husk å kle dere riktig) og følg med på utsikten til høyre.. etterhvert kommer dere til den ville utsikten, da er det bare å lete etter et godt sted å slå seg ned! Har lagt merke til at det pleier å sette seg noen folk litt lenger opp langs stien ved en gammel "mur" av noe slag.

 

Gulesider (sesjonen kan ha utløpt)

 

Akershus Festning er fin å traske på (omvisning på Akershus Slott koster rundt 60,- eller noe sånt), ta en av båtene ut til en av øyene er nevnt, det er fint å gjøre når sola steker. Kos å se utover Oslo, vite at det er masse bråk og støy der og ikke høre annet enn total stillhet. Ellers, hvis det er varmt, kan man bade i sjøen. Men vær litt forsiktig og ikke tråkk på sprøytene og glasskåret som ligger i fjæra... :))

 

Hvis du er på jakt etter noe annet enn "dinner and a _movie_" så kan du jo ta henne med på Latter på Aker Brygge på standupshow, gjerne etter en bedre middag. Show hver tirsdag, fredag og lørdag.

Endret av Vial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...