Gå til innhold

Alle kristne, kom hit og bli konvertert til ateismen!


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Okei, etter å ha lest denne tråden : KLIKKtenkte jeg at jeg skulle snu fenomenet "misjon".

 

Hvis kristne prøver å konvertere oss "ikke troende" til kristendommen fordi de "bryr seg om oss" og "bare vil hjelpe oss" kan vel jeg gjøre det samme?

 

Alle kristne! Dere har blitt ført bak lyset! Dere har blitt ført bak lyset av personer, som utelukkende tjener på at dere følger deres livssyn.

 

Fra gammelt av har kristendomme ikke medført annet enn drap og playndring i ett hellig vesens navn. Man har tilogmed fått beskjed om at hvis man ikke betalte enn viss sum penger til kirken,ja, så ville man jaggu brenne i helvete i all tid.

 

"Men dette er jo feil" kan dere si, "Dette var jo før den lutherske reform " kan dere si... men still dere da spørsmålet ; Var det kanskje ikke dette "de" hadde i tankene da "de" lagde ett livssyn klat "Kristendommen" ? At de ville utnytte folks naivitet og mangel på troverdige svar vedrørende livets mange spørsmål...

 

Nei, sier jeg, dette vil jeg ikke støtte! Jeg vil tro på det jeg faktisk kan forklare, jeg vil ikke ledes bak lyset og bli fortalt løgn og bedrag.

 

Kom over til vitenskapen og fornuftens tankegang, bli HUMANETIKER du også, vi tror at alle mennesker kan leve gode og annstendige liv, basert på egen moral og etikk.

 

Vi er like så gode mennesker som dere kristne, men vi er det fordi vi tror at vi gjør verden til et hyggeligere sted å være, ikke av frykt for a pines til evig tid etter at vi dør.

 

Er du et godt menneske , eller har du blitt fortalt at du må oppføre deg slik?

 

Ateismen, logikkens livssyn.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Kom over til vitenskapen og fornuftens tankegang, bli HUMANETIKER du også, vi tror at alle mennesker kan leve gode og annstendige liv, basert på egen moral og etikk.

 

2. Vi er like så gode mennesker som dere kristne, men vi er det fordi vi tror at vi gjør verden til et hyggeligere sted å være, ikke av frykt for a pines til evig tid etter at vi dør.

 

3. Er du et godt menneske , eller har du blitt fortalt at du må oppføre deg slik?

 

1. Så kristne kan ikke leve gode og anstendige liv, basert på egen moral og etikk?

 

2. Åja... du, kristne er ikke hyggelige fordi vi tror vi vil pines til evig tid om vi ikke er det, hvis det er det du tror...

 

3. Vel, begge deler - det er jo common sense at man skal oppfør seg slik, men samtidig så har jeg alltid hatt den oppfatningen selv, også i løpet av de 17,5 årene før jeg ble kristen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Vil oppfordre alle religiøse til å konvertere. Har fått livsgleden tilbake etter at jeg tok ateismen til meg!

Beste som kunne hendt meg, og alle bør gjøre det samme.

 

Hæ? Er det sant?

 

Jaja, hvis du virkelig mener det, så er jo det bra for deg, foreløpig...

 

Jahaha :) Og vi skal sannelig la deg få høre det altså! Vi tar ikk et nei for et nei!

 

Kom igjen da, ateismen ha gitt meg så mange gleder her i livet, som kristne bare kan drømme om! Forksat Jesus og kom over til vitenskapen! Vi gjør dette for deres eget beste!

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vil oppfordre alle religiøse til å konvertere. Har fått livsgleden tilbake etter at jeg tok ateismen til meg!

Beste som kunne hendt meg, og alle bør gjøre det samme.

 

Hæ? Er det sant?

 

Jaja, hvis du virkelig mener det, så er jo det bra for deg, foreløpig...

 

Jahaha :) Og vi skal sannelig la deg få høre det altså! Vi tar ikk et nei for et nei!

 

Kom igjen da, ateismen ha gitt meg så mange gleder her i livet, som kristne bare kan drømme om! Forksat Jesus og kom over til vitenskapen! Vi gjør dette for deres eget beste!

 

:)

 

Har prøvd btw ;) etter 17,5 år med ateisme synes jeg kristendommen er mye bedre.

Lenke til kommentar

Etter at jeg tok ateismen inn over meg, så har livet mitt blitt mye bedre, og jeg har kommet i kontakt med meg selv og mine ønsker! I tillegg er det godt å vite at jeg kan stole på mine medmennesker, i stedet for å måtte stole på en mann i hvit kjortel som leker vente-leken når det virkelig gjelder! Ateismen er det beste som har hendt meg! :)

Lenke til kommentar

Etter jeg konverterte til ateismen har jeg ikke vært den samme siden :). Ateismen har gitt meg et helt nytt og bedre liv. Jeg trenger ikke lengre å bekymre meg for endeløs tortur etter begravelsen min og jeg føler at jeg har kommet i bedre kontakt med mine medmennesker. Nå kan jeg endelig ta tak i dette livet, det eneste livet jeg får. Dette er den ene og sanne vei!! :)

Lenke til kommentar

Etter å ha blitt oppdratt i et veldig kristent hjem, men en prest som far, har livet etter jeg sluttet å tro faktisk vært mye mer fascinerende. Nå kan jeg undre meg over naturens underverker, og det vi mennesker er i stand til. Hele universet er så utrolig endeløst og veldig interessant. Man ser på verden med helt nye øyne, og jeg kan med hånden på hjertet si at livet er helt annerledes.

 

Nå ble jeg aldri oppdratt til å være redd for helvete og sånt (Takk mamma og pappa), men har nesten hele livet mitt vært kristen. Det var først når jeg begynt å tenke meg om rundt temaet religion, at jeg endelig så vitenskapens lys! Uten en Gud som bare skapte alt og gjorde ditt og datt, er naturen/verden/livet mye mer interessant.

 

Jeg synes rett og slett synd på alle troende som ikke klarer se det fantastiske universet gjennom vitenskapens øyne, uforkludret av det menneskeskapte fenomenet GUD!

Lenke til kommentar

Hva er dette med å prøve kristendommen, å være ateist, å være ditt eller datt. Hva med å bare leve sitt liv, og drite i alle slags livsstiler av religioner? Kan man ikke bare respektere at noen tror på en gud, eller at noen tror på en stein?

 

Jeg har ikke problemer med det. Jeg lever et liv der jeg ikke tenker på helvete eller gud, jeg krangler ikke med kristne (eller andre religioner) på grunn av deres tro.

 

Kall meg gjerne ateist. Jeg kaller meg nøytral.

Lenke til kommentar
1. Så kristne kan ikke leve gode og anstendige liv, basert på egen moral og etikk?

 

2. Åja... du, kristne er ikke hyggelige fordi vi tror vi vil pines til evig tid om vi ikke er det, hvis det er det du tror...

 

3. Vel, begge deler - det er jo common sense at man skal oppfør seg slik, men samtidig så har jeg alltid hatt den oppfatningen selv, også i løpet av de 17,5 årene før jeg ble kristen.

 

1. Dere kristne lever vel etter den samme moralen som alle andre i samfunnet tenker jeg. Med mindre du og andre krisnte lever etter den bibelske moralen og steiner kvinner som har to stoff på kroppen eller andre sinnsyke "moraler" nedskrevet i boka dere tror på?

 

2. Jeg er snill og grei og ærlig fordi JEG vil være det mens du og andre kristne er det fordi dere trues til å være det. Ser du ikke forskjellen?

 

3. Jeg har vært ateist i over førti år og har aldri latt meg styre av den glitrende moralen du ser ut til å tro du og andre kristne har, men jeg har aldri, ikke en eneste gang, stjålet noe som helst, ikke engang en tyggis pakke på butikken når jeg var i ungdommen, noe de fleste sikkert har gjort. Jeg lyver ikke så sant jeg kan unngå det, ikke fordi en gud tvinger meg til det eller på annen måte truer meg til det, men fordi JEG ikke liker å lyve. Det er i siste innstans deg selv slikt faller tilbake på og jeg LIKER å se en ærlig mann i speilet jeg. Hva ser du når du kikker i speilet? gud? Blir helt kvalm når dere snakker om "moralen" deres, som om den på noen måte er bedre enn alle andres? Dere kristne må også følge samfunnest moral og takk for det, for ellers hadde dere hønsehjerner fulgt bibelens forvaklede moral og en trenger ikke å reise så veldig langt tilbake i tid for å se hvor jævlig og totalt blottet for fornuft den moralen var....

 

 

Har prøvd btw ;) etter 17,5 år med ateisme synes jeg kristendommen er mye bedre.

 

Bullshit! Det du ikke skjønner er at hvis du hadde vært ateist hadde du ikke falt tilbake til dette tullet. At du ikke var kristen er noe annet, da hadde du sikkert ikke tenkt gjennom ting og tang men ateist var du ikke for de aller fleste ateister vet nemlig hva evolusjon er, de har tenkt gjennom de fleste sånne spørsmål og når du først har fått tak i dette og skjønner omfanget av det har jeg svært, SVÆRT liten tro på at du faller tilbake til å tro på tull som skapelse, en jord uten bakterier og DNA og all den andre smørja som tro står for. Så sorry, but I don't buy that! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Bibelen - Historier fortalt videre med ord og historier i mange hundre år før den ble "skrevet ned." Det finnes ikke folk som kan overdrive for å gjøre historier mer spennende det er sikkert.

 

 

Jesus didn't ressurect, he was soulstoned.

Lenke til kommentar
Jesus didn't ressurect, he was soulstoned.

 

... og som de fleste andre religiøse på den tiden, så "stein" på narkotisk stimulans at de måtte ha kran for å få ham opp på korset for å korsfeste ham...

"He was heavy on drugs...."

 

:D

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

Alle kristne! Dere har ført bak lyset! Dere har blitt ført bak lyset av personer, som utelukkende tjener på at dere følger deres livssyn.

 

Fra gammelt av har kristendomme ikke medført annet enn drap og playndring i ett hellig vesens navn. Man har tilogmed fått beskjed om at hvis man ikke betalte enn viss sum penger til kirken,ja, så ville man jaggu brenne i helvete i all tid.

 

"Men dette er jo feil" kan dere si, "Dette var jo før den lutherske reform " kan dere si... men still dere da spørsmålet ; Var det kanskje ikke dette "de" hadde i tankene da "de" lagde ett livssyn klat "Kristendommen" ? At de ville utnytte folks naivitet og mangel på troverdige svar vedrørende livets mange spørsmål...

 

Nei, sier jeg, dette vil jeg ikke støtte! Jeg vil tro på det jeg faktisk kan forklare, jeg vil ikke ledes bak lyset og bli fortalt løgn og bedrag.

 

Kom over til vitenskapen og fornuftens tankegang, bli HUMANETIKER du også, vi tror at alle mennesker kan leve gode og annstendige liv, basert på egen moral og etikk.

 

Vi er like så gode mennesker som dere kristne, men vi er det fordi vi tror at vi gjør verden til et hyggeligere sted å være, ikke av frykt for a pines til evig tid etter at vi dør.

 

Er du et godt menneske , eller har du blitt fortalt at du må oppføre deg slik?

 

Ateismen, logikkens livssyn.

 

En herlig satire på en predikant ;)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
1. Så kristne kan ikke leve gode og anstendige liv, basert på egen moral og etikk?

 

2. Åja... du, kristne er ikke hyggelige fordi vi tror vi vil pines til evig tid om vi ikke er det, hvis det er det du tror...

 

3. Vel, begge deler - det er jo common sense at man skal oppfør seg slik, men samtidig så har jeg alltid hatt den oppfatningen selv, også i løpet av de 17,5 årene før jeg ble kristen.

 

1. Dere kristne lever vel etter den samme moralen som alle andre i samfunnet tenker jeg. Med mindre du og andre krisnte lever etter den bibelske moralen og steiner kvinner som har to stoff på kroppen eller andre sinnsyke "moraler" nedskrevet i boka dere tror på?

 

2. Jeg er snill og grei og ærlig fordi JEG vil være det mens du og andre kristne er det fordi dere trues til å være det. Ser du ikke forskjellen?

 

3. Jeg har vært ateist i over førti år og har aldri latt meg styre av den glitrende moralen du ser ut til å tro du og andre kristne har, men jeg har aldri, ikke en eneste gang, stjålet noe som helst, ikke engang en tyggis pakke på butikken når jeg var i ungdommen, noe de fleste sikkert har gjort. Jeg lyver ikke så sant jeg kan unngå det, ikke fordi en gud tvinger meg til det eller på annen måte truer meg til det, men fordi JEG ikke liker å lyve. Det er i siste innstans deg selv slikt faller tilbake på og jeg LIKER å se en ærlig mann i speilet jeg. Hva ser du når du kikker i speilet? gud? Blir helt kvalm når dere snakker om "moralen" deres, som om den på noen måte er bedre enn alle andres? Dere kristne må også følge samfunnest moral og takk for det, for ellers hadde dere hønsehjerner fulgt bibelens forvaklede moral og en trenger ikke å reise så veldig langt tilbake i tid for å se hvor jævlig og totalt blottet for fornuft den moralen var....

 

 

Har prøvd btw ;) etter 17,5 år med ateisme synes jeg kristendommen er mye bedre.

 

Bullshit! Det du ikke skjønner er at hvis du hadde vært ateist hadde du ikke falt tilbake til dette tullet. At du ikke var kristen er noe annet, da hadde du sikkert ikke tenkt gjennom ting og tang men ateist var du ikke for de aller fleste ateister vet nemlig hva evolusjon er, de har tenkt gjennom de fleste sånne spørsmål og når du først har fått tak i dette og skjønner omfanget av det har jeg svært, SVÆRT liten tro på at du faller tilbake til å tro på tull som skapelse, en jord uten bakterier og DNA og all den andre smørja som tro står for. Så sorry, but I don't buy that! :)

 

Så... kristne kan altså ikke tro på evolusjon eller DNA? Det er jo fullstendig latterlig! Har du egentliug noen som helst peiling på hva du snakker om?

 

1. To stoff på kroppen ja. Hallooo-oo! Det er jo selvsagt ikke ment bokstavelig!

 

2. Nei, jeg er snill og grei og ærlig fordi jeg føler at det er rett. Jeg hadde akkurat den samme holdningen før jeg ble kristen.

 

3. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Jeg følger ikke noen annen moral enn den som er selvsagt at man bør følge for at flest mulig i det samfunnet man lever i, skal trives. Jeg lyver ikke, stjeler ikke, ogsåvidere. Jeg ser ikke Gud når jeg ser i speilet, jeg ser en ung mann som jeg vet lever et anstendig liv, akkurat som deg - vel, bortsett fra at du er eldre enn meg da. Selv om du godt kan være ung fremdeles.

 

Uansett, det virker som du her påstår at alle kristne liker korstog og heksebrenning og at om vi fikk gjøre som vi ville, så hadde dette foregått nå? Det er jo latterlig! Jeg, og alle kristne jeg kjenner, har som en selvsagthet en sterk avsky for disse handlingene. I motsetning til mange ateister klarer vi faktisk å skjønne - i alle fall i de fleste tilfeller - at lovene og reglene i Bibelen ikke skal tolkes helt bokstavelig, da dette ville være fullstendig latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...