Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan sote baklykter på Opel Vectra A?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det blir altfor mørkt tipper jeg på 2´er, men selv fikk jeg 1´er, dog ganske mørke..

Jeg har ikke brukt klarlakk, så ingen erfaring der, men har blitt kjempefornøyd de gangene jeg har sota lykter :)

Ta de av bilen for å slippe sig!

En annen ting er å spraye på kjempe tynne lag, trenger ikke engang se de første strøkene, så legg vått i vått til du er fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Var bare det at han ville at jeg skulle vite at det egentlig var ulovlig, men så spurte han først om de var kjøpt sånn eller om jeg hadde sota selv..

Også derfor han bare satte 1´er trur jeg :p

Han sa jo det at jeg slapp å vise den med andre lykter, så hadde jo ikke noe å si, men han strøyk det når jeg var utom dagen etter, selvom de sto på da å..

Skjønte ikke helt greia, men han var veldig allright da :)

Lenke til kommentar

Ja ok skjønner..

For verkstedet sin del hadde det vært lurt og ikke gitt 1`er feil, men bare sagt ifra over disken. Skal dem først gi feil på soting blir det vel en 2`er..

Biltilsynet kan henge seg opp i at du fikk 1`er feil og ikke 2`er feil. Ikke at du skal bry deg, men verkstedet kan få refs for det hvis biltilsynet begynner og snoke.. Sjangsene er små.

Skjønner tankegangen til verkstedet godt, men for dems del skulle dem helst ikke satt noe feil på det kun informert over disken at baklyktene var litt på kanten av godkjent. Skrevet det på fakturen kanskje, men ikke PKK lappen som en 1`er feil. Det må jo ha stått noe sånt som : Sota baklykter (1) ellerno..

Vil tippe han tenkte seg litt om og sletta den feilen rimelig fort dagen etterpå ja :!:

Lenke til kommentar
Vask dem med tynner, masker godt og spray på sotelakk (fås på Mekk etc. - eller du kan lage den selv og sprøyte med lakksprøyte, for bedre resultat).

Ikke vask baklyktene med tynner

Du kan rissikere at lyktene begynner å smelte og blir helt seig og klissne og da får du bare store problemer med at lakken koker og kuker seg når du skal lakke dem, sluttresultatet blir i verste fall skikkelig ræva

Må vaske dem med silikonfjerner, så messt dem ned med pussepapir og vask en siste gang med silikonfjerner igjen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...